2014-07-22, 22:40
Medlem
telozs avatar
Jag söker en prisvärd våg som kan väga ner till 0,001g (mg).

Har hittat den här
http://www.miniinthebox.com/sv/hot-selling-20g-x-0-001g-pro-20a-high-precision-mini-digital-smycken-scale-pincett-farmar-vagning-fa ck_p1009395.html
men den känns en aning billig?

Jag har en budget på runt 500kr. Kommer man nån vart med det?
Citera
2014-07-22, 23:07
Medlem
Våg som kan väga ner till den nivån, visst, borde gå att få tag i. Våg som kan göra det med godtagbar repeterbarhet, och är kalibrer-bar... Mer tveksamt.
B!
Citera
2014-07-22, 23:10
Medlem
telozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Våg som kan väga ner till den nivån, visst, borde gå att få tag i. Våg som kan göra det med godtagbar repeterbarhet, och är kalibrer-bar... Mer tveksamt.
B!

Så man måste ut med i alla fall ett par lakan om man vill knarka säkert i några år framöver? :P

Någon som har köpt en billig mg-våg som faktiskt hållt i några år?
Citera
2014-07-23, 00:51
Medlem
Ska du bara ha en tjack-våg duger det billiga skitet bra. Skjut runt en enkrona på plattan så du lär dig var den visar vad, och var den är mest repeterbar, det är inte så noga. Du bör rimligtvis inte balansera på gränsen till överdos var gång du satsar på att bli påtänd, varför några mg upp eller ner kan vara skit samma...
B!
Citera
2014-07-23, 09:37
Medlem
telozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Ska du bara ha en tjack-våg duger det billiga skitet bra. Skjut runt en enkrona på plattan så du lär dig var den visar vad, och var den är mest repeterbar, det är inte så noga. Du bör rimligtvis inte balansera på gränsen till överdos var gång du satsar på att bli påtänd, varför några mg upp eller ner kan vara skit samma...
B!

Tjack Nej nu. Den skiten är långt in i det förgångna. Här pratar vi psykedelier som DMT, Dpt och 4-aco-dmt. Det är främst till acon jag behöver vågen. Alkohol vill jag inte röra så jag kan inte göra en mix på det viset (Det skulle kunna gå att lösa upp respektive substans i alkohol och sedan måtta med milliliter.)
Citera
2014-07-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Pyrogarage är helt pålitlig. Du har två veckor på dig precis innan han slutar att sälja. Köp en hel säck. Det är inte troligt att det där förbudet kommer att hävas inom överskådlig tid.
Hm, hur många dagar tar det att få ett svar på ett beställningsmail dit?
Man vill ju inte verka tjatig men tiden börjar rinna ut och det känns som om man antingen ignoreras eller att det är semesterledighet där nere
Citera
2014-07-29, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bartholomeus
Hm, hur många dagar tar det att få ett svar på ett beställningsmail dit?
Man vill ju inte verka tjatig men tiden börjar rinna ut och det känns som om man antingen ignoreras eller att det är semesterledighet där nere

När mailade du? Han brukar svara inom ett par dagar.
Citera
2014-07-29, 18:39
Medlem
De svarar oftast "dagen efter" men det ser ut som om fraktpriset gått upp, åtminstone på större partier, och om inte din beställning blivit hanterad redan är det nog svårt att hinna med betalningen och få det hela "sålt" innan den första, om det handlar om varor som blir reglerade från och med då.

Fast... i dag har jag inte fått något svar. Vilket inte är ett gott tecken.
B!
Citera
2014-07-29, 18:46
Bannlyst
Noga räknat träder det där i kraft först 2 september.

I allra värsta fall kan man ju köpa från Hans. Han är dyrare också på hela säckar, men eftersom det gäller något som snart inte går att få tag på lagligt är det väl knappast något att tveka på, ifall polacken nu inte är kontaktbar innan 1 augusti.
Citera
2014-07-29, 18:57
Medlem
Citat:
Noga räknat träder det där i kraft först 2 september.
Så är det förstås, men jag misstänker att de vill ha tid på sig för hantering osv... Eller så kör de en super rea nu när jag har betalt mitt.
B!
Citera
2014-07-29, 23:00
Medlem
Citat:
När mailade du? Han brukar svara inom ett par dagar.
I början av förra veckan så det känns som sagt lite lurigt.
Hasse tar väl 800 spänn för 2½Kg, lär inte ha råd med tillräckligt på den vägen, men ja man kan ju hoppas att han vill göra sig av med eländet innan det blir osäljbart förstås...
Citera
2014-07-29, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bartholomeus
I början av förra veckan så det känns som sagt lite lurigt.
Hasse tar väl 800 spänn för 2½Kg, lär inte ha råd med tillräckligt på den vägen, men ja man kan ju hoppas att han vill göra sig av med eländet innan det blir osäljbart förstås...

Han säljer ju säckar på 25kg också. De är betydligt billigare om än inte så billiga som polackens. KClO3 kostar 1998 kr innan moms och frakt. KClO4 är inte inlagt just nu men bör väl komma att kosta ungefär detsamma. Han är faktiskt billigare än Keten med de stora förpackningarna.
Senast redigerad av Redoxreaktion 2014-07-29 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in