2013-12-10, 18:11
Medlem
Lånar kontot eftersom jag inte har ett eget.

Jag undrar om någon vet hur man får tag i lidocaine eller benzcaine i pulver form här i sverige? Är det ens lagligt att beställla från internetshoppar? Och om det skulle va så att det är olagligt, vad skulle kunna hända om packetet skulle upptäckas? Anledningen är att jag har en sjukdom och det ända som hjälper mig mot smärtan bra är ljust lidocaine, har provat det innan då en vän erbjöd mig det, men det verkar omöjligt att få tag i det i pulverform, bara i salva men då ligger den på endast 5%. Någon som vet?
Citera
2013-12-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Är själv på jakt efter dessa, så pm mig om du hittar.

Var inne hos en elektriker firma som trodde dom kunde beställa hem ifrån lev för ca 30öre/st (2,3,4,5,6mm) Väntar svar ifrån han.

Hittade pvc rör längder på bauhaus, som funkar bra som spoletter. Dom hade 5mm innermått 6mm yttermått i lager samt 6mm innermått och 7mm yttermått (1mm vägg). (Samt större som inte fyller någon funktion)
ca 17kr för 2m

Perfekta att kapa i önskad längd, med vanlig rör kap =)

Kan ta bild på dom då jag självklart köpte..(om ni vill)
Citera
2013-12-10, 21:18
Medlem
Men hu... PVC rör blir splitter. Och plast som brinner är inte bra i heller. Jag fortsätter rulla egna papprör, tror jag.
B!
Citera
2013-12-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KontaKinte
Lånar kontot eftersom jag inte har ett eget.

Jag undrar om någon vet hur man får tag i lidocaine eller benzcaine i pulver form här i sverige? Är det ens lagligt att beställla från internetshoppar? Och om det skulle va så att det är olagligt, vad skulle kunna hända om packetet skulle upptäckas? Anledningen är att jag har en sjukdom och det ända som hjälper mig mot smärtan bra är ljust lidocaine, har provat det innan då en vän erbjöd mig det, men det verkar omöjligt att få tag i det i pulverform, bara i salva men då ligger den på endast 5%. Någon som vet?
Du hittar nog bättre information om detta i drogforumet. Lycka till.
Citera
2013-12-10, 22:16
Medlem
OK nu är det så här att det har uppstått lite problem med min våg. Så jag undra om någon kan tipsa om någon billig våg jag kan handla som funkar? Bryr mig inte om kvaliten så mycket bara den inte visar fel!
Anledningen till att jag frågar är för att min ekonomi inte tillåter en normal/finare våg just nu och det är hyfsat panik! Inte långt kvar tills nyår ju.
Citera
2013-12-10, 23:34
Medlem
Digital köksvåg för ett par hundralappar, precis var som helst. Samma skit allihop. Använd något med en känd vikt, och testa var på plattan den ger korrekt vikt, och verifiera att den ger samma resultat med repeterbarhet. Man kanske inte ska ställa krav på att det ska gå och kalibrera en budget-våg, men har man känd miss-visning i området man vill väga saker, med rimlig repeterbarhet, så borde man kunna klara sig.
B!
Citera
2013-12-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Men hu... PVC rör blir splitter. Och plast som brinner är inte bra i heller. Jag fortsätter rulla egna papprör, tror jag.
B!

Det är till spolette'r och nej det brinner inte... (istället för timefuse)
Citera
2013-12-11, 02:28
Medlem
Hur tänkte du nu. En spolett är en svartkruts fylld cylinder som långsamt brinner från ena sidan till andra. De används som fördröjning, främst på konstbomber.

PVC plasten har ett par alternativ att välja på. Smälta, ta fyr, eller bli splitter. Smälter den är risken överhängande att det smäller för tidigt. Brinner den invändigt, men inte hinner bli så varm att den smälter bör det inte spela någon roll funktionsmässigt, men då blir det definitivt splitter av den när konstbomben smäller. Och tar den inte fyr alls, blir det fortfarande splitter av den när konstbomben gör sin grej. Det enda som räddar situationen är att konstbomber inte ska smälla i närheten av folk. Men vad gör du den dagen den smäller samtidigt som den lämnar mörsaren, och skickar plastbiten i ansiktet på svärfar som bara skulle med fram? (eller vem fan som helst)

Jag använder inte ens smältlim, av samma anledning.
B!
Citera
2013-12-11, 10:51
Medlem
Frawjons avatar
Om en bomb smäller när den lämnar mörsaren, så är väl den största risken för åskådarna stjärnorna, som flyger iväg med enorm hastighet och är ett par tusen grader varma.
Citera
2013-12-11, 13:19
Medlem
Citat:
Hur tänkte du nu. En spolett är en svartkruts fylld cylinder som långsamt brinner från ena sidan till andra. De används som fördröjning, främst på konstbomber.

PVC plasten har ett par alternativ att välja på. Smälta, ta fyr, eller bli splitter. Smälter den är risken överhängande att det smäller för tidigt. Brinner den invändigt, men inte hinner bli så varm att den smälter bör det inte spela någon roll funktionsmässigt, men då blir det definitivt splitter av den när konstbomben smäller. Och tar den inte fyr alls, blir det fortfarande splitter av den när konstbomben gör sin grej. Det enda som räddar situationen är att konstbomber inte ska smälla i närheten av folk. Men vad gör du den dagen den smäller samtidigt som den lämnar mörsaren, och skickar plastbiten i ansiktet på svärfar som bara skulle med fram? (eller vem fan som helst)

Jag använder inte ens smältlim, av samma anledning.
B!

MR B du skriver anser jag 99,9% vettiga inlägg men detta var nog det dummaste jag läst på länge...

Cylinder salutes, plast...... (ja dom smäller som fan och kastar splitter) används flitigt av proffs
Mörsare, hdpe splitter not nice eller fiberglas skärvor som är som glas om den smäller...

Svärfar och alla andra skall hålla sig borta.. ifrån antändningsplatsen, dvs behörigt avstånd.

Denna spoletten är totalt harmlös.

(vi behöver inte diskutera detta mer, du har rätt i att tycka vad du tycker, men jag tycker att det finns andra faktorer som är bra mycket mer intressantare att ta hänsyn till)
Citera
2013-12-11, 13:30
Medlem
OT
Citera
2013-12-11, 22:19
Medlem
Citat:
Digital köksvåg för ett par hundralappar, precis var som helst. Samma skit allihop. Använd något med en känd vikt, och testa var på plattan den ger korrekt vikt, och verifiera att den ger samma resultat med repeterbarhet. Man kanske inte ska ställa krav på att det ska gå och kalibrera en budget-våg, men har man känd miss-visning i området man vill väga saker, med rimlig repeterbarhet, så borde man kunna klara sig.
B!
Tror ni att denna skulle funka tills jag har råd att handla en lite dyrare?
http://www.pryljatten.se/sv/roktillbehor/vagar/liten-digital-brevvag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in