Citat:
Ursprungligen postat av Tiaitchsi
Okaj, har funderat på SR-200 från Sundström, samt då M90.
Ifall jag skulle skicka iväg ett mail till Prokurator, hur bakar man då smidigast in "Hej, jag är lite utav en hobbykemist och det skulle vara trevligt om det inte blev min död, ni vet kanske inte vart man får tag på kemiska skyddsmasker?" utan att väcka onödiga frågor?

Tack på förhand.
Personligen så skulle jag lägga upp det som att jag har en Pool på min gård men att du känner besvär när du ska handskas med klorfiltret till reningen.
Egentligen behöver du inte vara så grundlig i din beskrivning, var rent teknisk och lägg upp frågan som att du behöver hjälp att välja filter till din skyddsmask. I regel kan det vara bra att ha en ursäkt till varför man söker något, men det jag har lärt mig i livet är att det många gånger är mycket lättare att bara fråga rakt på sak o inte bädda in det i massa lögner, för då måste man minnas vad man har ljugit ihop.
Skriv en lista på vilka gaser du vill skydda dig mot och lägg upp förfrågan som om du skulle vara inköpsansvarig på något mindre företag inom måleri eller renhållning så kommer du nog långt. Företag i denna bransch är vana att få konstiga frågor från kontorsråttor utan begrepp om vad dom ska köpa in till grabbarna på golvet
Lycka till.