2009-02-21, 11:28
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorian2k
Vad är det för skitsnack jag har beställt 8 gånger därifrån och tar högst en vecka, om du har 2-3 månaders väntetid så är det kanske för att du bor i yakutsk i sibirien eller något sådant men det går hyfsat fort att få hit grejorna en vecka är ingenting, iofs du kanske köpte 5 ton kan vara därför, jag har beställt mellan 10-90 kg per gång så kan vara det med

Skulle inte kalla staden jag bor i för "yakutisk i Sibirien" bor ganska nära västerås så då vet du ungefär var jag bor. Mina grejer kom i alla fall efter dryga 2 månader och jag fick INGA svar på mailen under den tiden heller då jag undrade var mina grejer va. Förstår inte hur du kunnat få det så snabbt

Däremot när jag köpt saker på SK så har det alltid gått på under en vecka.

//fieldleaf
Citera
2009-02-21, 11:57
Medlem
-J-s avatar
Tog nästan 3 mån för mig att få mina grejer från keten och jag bor inte direkt ute i ingenstanns. Från SK har det tagit 2 veckor båda gångerna.
Citera
2009-02-21, 12:05
Medlem
zoccers avatar
Som tidigare skrivits så är det väldigt olika med leveranserna från keten, men de gånger jag beställt därifrån (2 gånger) så dröjde det ca. 2 månader. Men grejerna kom till sist och det var inget fel på dem. Så kan man stå ut med väntetid är det OK. På andra siter om pyroteknik skrivs det också om keten och hans leveranser. Alla verkar ha samma problem. Ibland kommer keten med olika nödförklaringar till dröjsmål som att han varit sjuk, inlagd på sjukhus osv. Det kan stämma nån gång, men att köra den förklaringen flera gånger vid olika tidpunkter är inte särskilt trovärdigt.
Jag misstänker att han helt enkelt har vissa saker i lager och om man råkar beställa av dessa så kan man få sin leverans snabbt. Andra saker har han inte i lager och måste då själv beställa och kanske vänta med sin beställning tills han kan beställa tillräckligt mycket. Allt detta medför fördröjningar.
Citera
2009-02-24, 21:34
Medlem
Han var rätt seg första gången jag beställde också, men har varit snabbare sedan jag ringde honom. Jag tycker inte att en leveranstid på några veckor är hela världen, hur varorna är packade är värre. Förra gången fick jag en sprucken hink med Al-pyro flakes 16 micron, lagom kul att rengöra alla andra flaskor/behållare. Det var någon på detta forumet som beställt konc.syra därifrån och flaskan var trasig när den kom fram.
Citera
2009-02-25, 17:48
Medlem
kridan_pyros avatar
Skyll inte på keten för det.
Förbannade posten slänger med paketen.
Citera
2009-02-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kridan_pyro
Skyll inte på keten för det.
Förbannade posten slänger med paketen.

Det kom med Schenker och eftersom alla vet hur paketen hanteras får man packa efter det. Inte mycket frigolit i de paket som jag har fått från Keten.
Citera
2009-02-25, 19:59
Medlem
Svenskakemi

Hej någon vänlig själ som vet om svenska kemi har sluta sälja BP ????
Citera
2009-02-26, 22:07
Medlem
premier69s avatar
Chloroform • Halothane • Trichloroethylene finns de att få tag på som privat person?
Citera
2009-02-27, 22:35
Medlem
kridan_pyros avatar
Jag ska nog köpa en 25kg säck krista k+ eller unika kali.
Men om man kommer in och vill köpa de nu såhär när de fortfarande kallt kan dom neka?
Tror ni dom kommer neka.

"Vi har ju en fisk tank som behöver kaliumnbaserad gödning"
Citera
2009-02-27, 23:05
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kridan_pyro
Jag ska nog köpa en 25kg säck krista k+ eller unika kali.
Men om man kommer in och vill köpa de nu såhär när de fortfarande kallt kan dom neka?
Tror ni dom kommer neka.

"Vi har ju en fisk tank som behöver kaliumnbaserad gödning"

Eller så väntar du tills det börjar bli lite mera vår. kanske om 1 eller 2 månader då krista K plus är en säsongs vara. Dock så kan de inte hindra dig ändå eftersom dina växthusplantor är i stort behov av de nu.

//fieldleaf
Citera
2009-02-28, 16:53
Medlem
kridan_pyros avatar
Eh...juste mitt växt hus
Nej men väntar nog tills våren.
Citera
2009-03-01, 11:11
Medlem
CuOs avatar
Hur stor skillnad på effekt är det egentligen mellan antimonsulfid och antimontrisulfid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in