2008-01-02, 21:29
Medlem
Fieldleafs avatar
Såg denna sida på nätet nu. Den verkar inte tagits upp tidigare. Tycker den är perfekt för alla nybörjare som inte vill köpa storpack av olika saker. Alla priser som står på sidan har inkluderad frakt och momms. Det levereras också i kuvär till brevlådan. Verkar rätt okey. Ska kolla vad stubbinerna kostar med. Kanske billigare än SK med. Rätt smidigt att kunna köpa enbart stubin som kommer hem i brevlådan utan att betala nå dyr frakt.
Här är sidan

http://www.freewebs.com/damageman/
Citera
2008-01-02, 21:33
Medlem
wääuus avatar
Den existerar inte, det är bara sidan som ligger kvar tror jag.
Citera
2008-01-02, 21:41
Medlem
Fieldleafs avatar
okey Vet du om den har blivit flyttad eller om den faktiskt slog igen?
Citera
2008-01-02, 23:03
Medlem
GalFisks avatar
En raket med genomgående core kommer att ha mindre kraft i början eftersom brinnytan är mindre. Frösök att fylla coren med krut eller liknande så att hela ytan antänds snabbare, det borde vara nog för att få fart på raketen.
Citera
2008-01-02, 23:31
Medlem
Fieldleafs avatar
eller så tänder du bara i toppen på raketen eller i alla fall högst upp i coren
Citera
2008-01-03, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
eller så tänder du bara i toppen på raketen eller i alla fall högst upp i coren

Det är ju det jag gör. Lägger i en stubin så att toppen tänds på. Men det tar ända några sekunder för att få upp högsta tryck.. Men får väl testa att fylla coren med tex. svartkrut som nämndes tidigare.

Vore tacksam om någon/några kom med mer förslag. För det är väl inte bara jag här som gör s/s raketer. Eller ?

Tack på förhand.
Citera
2008-01-03, 01:17
Medlem
Jomazis avatar
Kalciumkarbonat @ NTP: 5*10^-9 mol / dm^3
Citera
2008-01-03, 01:45
Medlem
Fieldleafs avatar
Jag brukar ha en eltändning i toppen med lite svartkrut så att när det tänder så slår det eld i hela coren på en gång så att trycket blir starkt direkt. Du kan prova att linda in din stubbin i aluminiumfolie och låta den gå genom coren utan att tända för att sedan i toppen tända lite svartkrut eller svartkrut med Al i för att få upp temperaturen. Det kommer nog funka väldigt bra och alumniumfoliet blåser nog rätt snabbt ur.
Citera
2008-01-03, 01:45
Medlem
GalFisks avatar
Är biltemas verkstadspress nåt som duger att pressa fyrverkerier med? (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82742)
Jag har evt. möjlighet att köpa en begagnad sådan.
Citera
2008-01-03, 01:49
Medlem
Fieldleafs avatar
Någon som vet var de tsäljs BILLIGA kulkvarnar? Har försökt bygga en/flera tidigare och de har funkar ett tag till adapten pajat eller jag brännt motorn. Börjar bli tröt på att hela tiden försöka laga skiten och så vet man inte om den klara att köra en längre tid utan att gå sönder och då vill man inte lämna den. Och vill heller inte punga ut med över 1000:- på en kvarn. Det bör ju inte vara så svårt att hitta en. Altenativ att köpa en maskin som man i stort sett vänder och lägger en behållare på så det blir en kvarn utan allt för mycket plock.
Citera
2008-01-03, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Kalciumkarbonat @ NTP: 5*10^-9 mol / dm^3

What ?
Citera
2008-01-03, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Jag brukar ha en eltändning i toppen med lite svartkrut så att när det tänder så slår det eld i hela coren på en gång så att trycket blir starkt direkt. Du kan prova att linda in din stubbin i aluminiumfolie och låta den gå genom coren utan att tända för att sedan i toppen tända lite svartkrut eller svartkrut med Al i för att få upp temperaturen. Det kommer nog funka väldigt bra och alumniumfoliet blåser nog rätt snabbt ur.

Okej, schysst tips. Får testa det me.

Har en till fråga. Blir det bättre ifall coren är större borrad än topp pluggen ?

Något mer bra förslag ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in