När du packat raketkrutet så tar du borren och borrar genom den ena pluggen, mitt i, och borrar vidare i krutet till runt 7/10 av raketens längd. Då har du en "core" mitt i raketen.
Core skapar du med borren. [edit:zoccer hann före]
Rundpinnar i trä är bra, du kan också täcka dom med tejp och rulla egna papphylsor runt dom om det behövs.
Är väl säkert en noobfråga för många... men men..
Men vad är det för något i själva laddningen och i kulan på t.ex en vikingbomb?...
Är ju emmelertid ganska bra tryck i en sådan när det skickar upp kulan...
För de använder väl inte svartkrut i sådana?
Eftersom jag bor i en lägenhet och inte är så jävla sugen på att springa ut i skogen för att elda kol mitt i vintern så satt jag och funderade på billigt,bra kol till bp. Kom att tänka på "vattenpipskol", vad tror ni om det? Är ju iochförsig ett lager med vad jag Tror är magnesium på kolbiten.
Grillkol(lövträd, inte bricketter) är värdelöst, min senaste batch liknade mest ett tomtebloss.
Ritkol har fungerat bäst hittils men det kostar liiiite för mycket för mig...
Nej, det låter inge vidare. Vill man ha snabbare kol än grillkol och inte vill göra själv, så får man nästan vända sig till nån av pyrobodarna på nätet.
Däremot har jag nångång tillverkat lite stubin med krutslurry, pillat ihop någon liten smällare osv. men det är inget bra och inget jag är särskilt stolt över eller rekommenderar andra att göra.
Man bör nog införskaffa sig ett bättre lämpat ställe för sådana aktiviteter om man bor i lägenhet.