2007-11-01, 15:15
Medlem
spudwishs avatar
oops....
Citera
2007-11-01, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyroolle
Tjenna, har vart på granngården ett par gånger nu och frågat om krista k plus. "Never herd of" blir svaret. Dom bläddrar i papper, söker i varu registret men hittar inget. Jag talar om att det är Yara som står för tillverkningen "Vi handlar inte med deras produkter" blir svaret, (trotts att granngården finns med bland återförsäljare på Yaras hemsida) De gav mej nummret till ngn snubbe på lantmännen men det var likadant där... Så nu är min undran.... kan ngn vänlig människa lämna ut nummret till ett mer samarbetsvilligt granngården?
Ge mig tipps på annat inköpsställe?
Eller ge mig en länk till en sida som bevisar att dom faktiskt ska sälja krista k plus så jag kan slänga upp den på disken och övertala dem att beställa en säck till mig?

Tacksam för hjälp

vad ska du göra
Citera
2007-11-01, 16:22
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Tjenna, har vart på granngården ett par gånger nu och frågat om krista k plus. "Never herd of" blir svaret. Dom bläddrar i papper, söker i varu registret men hittar inget. Jag talar om att det är Yara som står för tillverkningen "Vi handlar inte med deras produkter" blir svaret, (trotts att granngården finns med bland återförsäljare på Yaras hemsida) De gav mej nummret till ngn snubbe på lantmännen men det var likadant där... Så nu är min undran.... kan ngn vänlig människa lämna ut nummret till ett mer samarbetsvilligt granngården?
Eller ge mig en länk till en sida som bevisar att dom faktiskt ska sälja krista k plus så jag kan slänga upp den på disken och övertala dem att beställa en säck till mig?

Tacksam för hjälp

Granngården i Karlstad har åtminstone inga problem att plocka hem det. Är du väldigt ung? Få isåfall nån äldre att åka dit och "köpa ut" en säck åt dig. Det ligger vanligtvis på deras beställningssortiment så det blir att vänta nån dag. Ring till dem och be att få prata med den som har hand om konstgödsel, och lägg en order direkt där. De ringer upp när det kommit hem.

Sen vill jag bara passa på att säga att jag börjar bli jävlit trött på dina one-liners ufo-ufo. Har du inget vettigt att säga så håll för fan käften. Man kan ju nästan tro att du är under 15 år....
Citera
2007-11-01, 17:23
Medlem
Silverturks avatar
Citat:

Tacksam för hjälp

Jag själv kan tipsa om Granngården i Norrköping. Där köpte jag min säck, fast det var i april i fjol.
Citera
2007-11-01, 19:19
Medlem
rockets avatar
Yara har en terminal i Norrköping, så det vore konstigt om granngården inte hade deras produkter där. Övriga terminaler ligger i lidköping, landskrona och köping (där även produktionen ligger).

Bor man i köping borde det gå att få tag på ganska mycket kul saker från Yara.
Citera
2007-11-01, 22:34
Medlem
Nightsmokes avatar
Citat:

Tacksam för hjälp

I malmö är dom lite tröga på granngården.
Var inne i butiken och frågade efter kriska k plus, nej det hade dom inte.
Dagen efter så ringde jag dom och frågade efter krista k plus, svaret blev då: Det tar ca 1 vek att få hem den.
Skall in och hämta den imorgon

MVH
Citera
2007-11-02, 14:48
Medlem
Alveta_pyromans avatar
Vad är skillnaden på träkol och träkol (airfloat)? Om det är nån skillnad vill säga
Citera
2007-11-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alveta_pyroman
Vad är skillnaden på träkol och träkol (airfloat)? Om det är nån skillnad vill säga

ett träkol som är av fin partikelstorlek kallas airfloat. Brukar användas till svartkrut mm
Citera
2007-11-02, 15:31
Medlem
Alveta_pyromans avatar
ok, tack för snabbt svar
Citera
2007-11-03, 10:20
Bannlyst
Jag har krossat 40 tomtebloss och lagt i ett kartonrör som jag sedan har tejpat iegnom och satt ett tomtebloss som stubin. Vad kommer att hända? jag tror att det kommer att spruta upp någon halvmeter.
Citera
2007-11-03, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Jag har krossat 40 tomtebloss och lagt i ett kartonrör som jag sedan har tejpat iegnom och satt ett tomtebloss som stubin. Vad kommer att hända? jag tror att det kommer att spruta upp någon halvmeter.

bästa är att tända på och se vad som händer håll dig bara på avstånd
Citera
2007-11-03, 13:26
Medlem
wääuus avatar
Om det är vanliga tomtebloss händer det förmodligen inte någonting...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in