2007-06-26, 19:28
Medlem
kligs avatar
Vet någon vad jag ska ha för att få så starkt ljus som möjlig?
Det ska vara så att man typ inte ser något på ca:10sek-1minut.
Eller någon kanske kan säga det redan nu om de vet det??

//Klig
Citera
2007-06-26, 19:30
Medlem
unknown users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klig
Vet någon vad jag ska ha för att få så starkt ljus som möjlig?
Det ska vara så att man typ inte ser något på ca:10sek-1minut.
Eller någon kanske kan säga det redan nu om de vet det??

//Klig

fotoblixt? en större modell på en sån kallas stobelight å de är sånna de har på krogen/discon.
Citera
2007-06-26, 19:31
Medlem
unknown users avatar
funderar på behållaren till airhorn (aka gastuta), vad innehåller den? vill enkelt ha tag på syrgas.
Vill få lite (mycket) mer fart i min gamla potatiskanon, å ta hem ballonger med oxygen från jobbet känns lite fjantigt
Citera
2007-06-26, 20:00
Medlem
Naturvetarens avatar
Tändargas i dom flesta.
Citera
2007-06-26, 23:12
Medlem
Skarjas avatar
Är det någon på senare tid som beställt från Keten? (http://www.keten.org.pl/)
Har läst att det haft problem med leveranser och en massa strul men hur stor är chansen att få sina saker/bli lurad?
Sedan skulle det vara intressant att få höra någon vars paket åkt fast i tullen och vad som då händer!
Någon som vill vara mindre offentlig får gärna skicka pm...
Citera
2007-06-26, 23:29
Medlem
Dewunis avatar
Ja det skulle jag med vilja veta, och kan man betala när sakerna kommer fram med typ postförskott eller vad det heter? beställer inte ofta saker.Har typ beställt från internet 1 gång eller nåt^^frakten var ett helvete men men ändå inte så farligt.och han är ju dessutom billig(förutsatt att det är en man som äger sidan)

Fanns rätt kul saker där.
Citera
2007-06-26, 23:36
Medlem
Skarjas avatar
Frakten kostar en del och man betalar i förskott...
Fast kollar man på kaliumperklorat så är svenska kemi dubbelt så dyra så har man tålamod så kanske det kan löna sig!
Citera
2007-06-26, 23:42
Medlem
Dewunis avatar
Okej....Då är nog den där sidan inget för mig gillar inte att betala i förskott på såna saker.Nåt kan ju gå fel.

Och ska man anmäla vad ska man säga då.

Jag-Jag skulle köpa lite kemikalier från en sida men dom kom aldrig efter jag betalat.

Polisen-Vad ska du med dom till.

Jag-Eeh,uhm lite olika tror jag.

Polisen-bomber och knark säkert.

Nej det är nog ingen höjdare.
Citera
2007-06-27, 00:10
Medlem
rockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarja
Är det någon på senare tid som beställt från Keten? (http://www.keten.org.pl/)
Har läst att det haft problem med leveranser och en massa strul men hur stor är chansen att få sina saker/bli lurad?
Sedan skulle det vara intressant att få höra någon vars paket åkt fast i tullen och vad som då händer!
Någon som vill vara mindre offentlig får gärna skicka pm...
Jodå, jag har beställt därifrån nyligen. Han var riktigt snabb med att skicka grejerna och det gick bra att ta emot dem. Dock hade han valt att packa kemikalierna i en Chivas Regal-kartong, kanske inte så lämpligt. Det som tar längst tid är banköverföringen; han skickar ju inte förrens han sett att han fått pengar och det kan ta upp till 4 dagar inom EU.

Jag har även en idé på hur man kan göra om man är rädd för tullen. Man beställer kemikalierna till en address på ett universitet. Antingen ser man till att addressen inte existerar eller att det inte finns någon person med det namnet på den platsen (dom brukar vägra ta emot paketet då). Fraktföretaget kommer då att kontakta avsändaren angående hur han vill göra med det. Avsändaren (keten) kontaktar då dig, och då kan du istället ange din riktiga address och få paketet levererat till din dörr. Skulle paketet av någon anledning fastnat i tullen så vet dom i alla fall inte vem den riktiga mottagaren är.
Citera
2007-06-27, 00:13
Medlem
Phels avatar
Skulle inte vilja vara brevbäraren som tappar ett paket fenylisothiocyanat på sig själv
Citera
2007-06-27, 00:34
Medlem
Skarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocket
Jag har även en idé på hur man kan göra om man är rädd för tullen. Man beställer kemikalierna till en address på ett universitet. Antingen ser man till att addressen inte existerar eller att det inte finns någon person med det namnet på den platsen (dom brukar vägra ta emot paketet då). Fraktföretaget kommer då att kontakta avsändaren angående hur han vill göra med det. Avsändaren (keten) kontaktar då dig, och då kan du istället ange din riktiga address och få paketet levererat till din dörr. Skulle paketet av någon anledning fastnat i tullen så vet dom i alla fall inte vem den riktiga mottagaren är.

Inte alls någon dum ide! Skulle ju kunna fråna om man skulle kunna få köpa en rulle visco med då.... Samt någon annan rolig licensbelagd kemikalie!*S*
Citera
2007-06-27, 01:49
Medlem
Dewunis avatar
Nån som vet vart ungefär Matas finns i danmark,och om det finns liknande affärer på andra ställen i norden?

Och ungefär vad för kemikalier säljer dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in