2007-05-29, 22:58
Medlem
Carmstedts avatar
Ttack så mycket, men hittar ändå inte den info jag vill ha. Är det någon som har en bild eller mått på en 8#.
Citera
2007-05-30, 14:38
Medlem
Dewunis avatar
Vad ska du använda den till?För i vissa fall går det med t.ex hmtd, inget du ska använda om du är nybörjare dock.
Citera
2007-05-30, 14:58
Medlem
Carmstedts avatar
Jag ska kicka igång lite annm med det. Har en polare som har en hel kasse full med tändhattar, och det finns tre storlekar. Så jag undrar vilken av dem jag behöver och då frågade jag om en bild på en 8#. lite info kanske kan hjälpa ifall någon vet nått, Det är en mässinghylsa. De är av den gammla sorten och de är ganska så stora.
Citera
2007-05-30, 15:00
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewuni
Vad ska du använda den till?För i vissa fall går det med t.ex hmtd, inget du ska använda om du är nybörjare dock.

inget man ska använda öht.
Citera
2007-05-30, 15:03
Medlem
Dewunis avatar
Nej inte med tanke på hur kraftigt det är, men 1 gram som primär till annm med typ 1 meter bra stubin eller eltänddning skulle gå.
Citera
2007-05-30, 16:31
Medlem
Dewunis avatar
Nån som testat att göra rök med Ammoniumnitrat och tidningsd papper enligt frogfot? jag testade nyss och håller på att torka i ugnen.

Nån som vet om det ryker mycket?
Citera
2007-05-30, 17:43
Medlem
Naturvetarens avatar
Du får ju snart veta det! Bidra lite till forumet istället för att bara posta så mycket onödiga frågor. Berätta för de som är intresserade om det rycker efter att du experimenterat! Och vill någon ha en bild på en #8 tändhatt vill han inte ha tips om peroxider, du postar bara onödiga inlägg för postandets skull! Dessutom är det inte för HMTD:s kraft man inte använder det utan för dess känslighet och dess reaktivitet med många metaller. Att det går att starta ANNM med HMTD och eltändning, varför skriver du det? Det har inte med saken att göra. Dessutom borde du veta att pyrokemi kan långt mycket mer än du och att han har full koll på att HMTD kan starta ANNM.

Jag tror inte jag sett ett enda vettigt inlägg från dig när du bidrar med något till forumet, tyvärr.
Citera
2007-05-30, 17:56
Medlem
Dewunis avatar
Det är klart jag vet att man inte använder det för att det är ostabilt, men hade det vart lika ostabilt men ganska dåligt sprängämne hade det vart skillnad.

Och jag var nyss ute och testade nåra såna dära rökisar. Det kom MYCKET rök och lät typ som en raket. Jag råder alla att testa det. Blir varmt som Fasen dock.Men det brinner inte mycket. Och det är väldigt billigt att göra också. nåra kronor styck eftersom AN är såpass billigt.

Och självklart vet jag attt Pyrokemi vet mer än mig, vi ligger på helt olika plan, Men jag pratade inte med han utan med Carmstedt. Jaja förlåt om jag ställer till problem.
Citera
2007-05-30, 19:38
Medlem
kemi B

50,0cm^3 0,100M HCl titreras med 0,100M NaOH. Beräkna pH när följande volymer NaOH-lösnings tillsätts:

a) 40,0cm^3
b) 52,0cm^3

Har svaret men fattar inte varför man ska räkna som man gör.. Någon som kan försöka sig på en snabb förklaring?

Löste den, glömde ta med volymen..
Citera
2007-05-30, 19:46
Medlem
Naturvetarens avatar
De reagerar som ett till ett, alltså försvinner lika mycket HCl som du tillsätter NaOH. pH = -log10 [H+].
Citera
2007-05-31, 17:18
Medlem
piratkaptens avatar
Jag har gjort mit eget kol ett tag men får det aldrig riktigt finmalet.
Vet någon om det finns någon ej-internet-affär istockholmsområdet där man kan köpa detta?

Svenskakemi säljer ju som sagt men där ligger minsta ordervärde på 500kr+200frakt.

mvh
Citera
2007-05-31, 19:02
Medlem
Carmstedts avatar
Kanske inte häjlper, vad vet jag. Men tog en bild på en av mina tändhattar så kanske någon kan se ifall det räcker med den för att fyra av lite annm.
http://img77.imageshack.us/img77/9576/lolekopieragn7.gif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in