2007-03-07, 19:36
Medlem
Naturvetarens avatar
Det kan sluta tråkigare än att de bara tar stubinen...
Citera
2007-03-07, 20:03
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puris
Visst det kan man ju alltid göra, men tänkte att jag kanske kunde slippa sitta i en timmas telefonkö. Ingen som har beställt pyrokemikalier (german black, Mg, KClO4 m.m) från något annat land och lyckats att få hem detta?

Drog en chansning och beställde en rulle Visco oxå , får väl se om den kommer fram eller om storebror vill behålla den för eget bruk

Smuggling, framställning av fara för annan, diverese transportregler, förbredelse för terrorims m.fl

Lycka till

Mvh
Citera
2007-03-08, 21:46
Medlem
Är det någon som vet var man kan få tag på sandsäckar av den typ som används av militären till värn, och till skyddsvallar vid översvämmningar, med mera?

Funderar på att bygga en barrikad av sandsäckar mellan min kulkvarn och dörren på den jordkällare där den är placerad. Syftet är att vid en eventuell explosion hindra splitter att spridas utanför källaren.

Sand har vi hemma på gården, så jag behöver bara få tag på själva säckarna.

Mvh,
Kaj
Citera
2007-03-08, 21:50
Bannlyst
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden men fick upp den här tråden när jag sökte på Sulphur Hexafluoride. Och jag undrar om någon vet nåt företag som säljer detta till privatpersoner?
Citera
2007-03-08, 22:05
Medlem
pezes avatar
Någon som vet var man kan få tag på gummerade pappersremsor? Jag vet att SK har det, men finns det i tex. färgaffärer och i så fall viket fabrikat och namn
Citera
2007-03-08, 22:49
Medlem
woofers avatar
Vissa företag använder dom att klistra igen lådor med så det är möjligt att företag som säljer utrustning för lager och liknande kan ha. Välsorterade affärer för kontorsmaterial kanske oxå har eller kan ta hem.
Citera
2007-03-09, 13:02
Medlem
pezes avatar
OK, ska söka runt på sådana företag, men är det någon som vet tillverkare och namn på produkten så hör av er. Blir så mycket lättare att fråga efter då......

/Johan
Citera
2007-03-09, 14:19
Bannlyst
Hoppas att detta blir rätt tråd.

Var på apoteket idag och frågade efter väteperoxid, men hon i kassan sade att man måste ha något "speciellt" yrke för att få köpa, t.ex. kemist. Är det verkligen så, eller ville hon bara inte att jag skulle köpa det?

//Robin
Citera
2007-03-09, 14:27
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_drd
Hoppas att detta blir rätt tråd.

Var på apoteket idag och frågade efter väteperoxid, men hon i kassan sade att man måste ha något "speciellt" yrke för att få köpa, t.ex. kemist. Är det verkligen så,

Nej

Citat:
eller ville hon bara inte att jag skulle köpa det?

Ja
Citera
2007-03-09, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Nej

Ja

Tack för hjälpen, ska gå och ta ut min fulla rätt nu! :P
Citera
2007-03-09, 14:41
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_drd
Tack för hjälpen, ska gå och ta ut min fulla rätt nu! :P

Det är väl knappast att anse som mänsklig rättighet att få köpa vad som helst i en affär. Vill dom inte sälja till dig så behöver dom ju inte direkt nån anledning. Allt handlar om att inte se ut som en TCAP-kåt fjorits och att ange att troligt syfte tex etsa kretskort eller liknande finns gått om förslag i denna tråd.
Citera
2007-03-09, 15:52
Medlem
Hej,

Är det någon som skulle kunna säga mig en hemsida lr om ni bara vet vad densiteten på träkol och salpeter är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in