2006-10-11, 16:01
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
AGA och air liquide kan ordna. Ring och tala med dem så hjälper de dig.
Har läst lite om din "bar", hoppas det blir bra

säljer dom lustgas & syrgas till privatpersoner utan några restriktioner?
måste man inte ha någon form av behörighet för att få handskas med dessa gaser? -spec då lustgas.

jag ska samla all tänkbar fakta innan jag kontaktar dom hade jag tänkt.

Naturvetaren, tack så mycket för lyckönskningen!

här är tråden om min "bar" ifall någon annan vill kika, eller lämna lite tips: http://www.flashback.org/showthread.php?t=385411
Citera
2006-10-11, 16:53
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
säljer dom lustgas & syrgas till privatpersoner utan några restriktioner?
måste man inte ha någon form av behörighet för att få handskas med dessa gaser? -spec då lustgas.

jag ska samla all tänkbar fakta innan jag kontaktar dom hade jag tänkt.

Naturvetaren, tack så mycket för lyckönskningen!

här är tråden om min "bar" ifall någon annan vill kika, eller lämna lite tips: http://www.flashback.org/showthread.php?t=385411

Tekniskt ren lustgas krävs det tillstånd för, men de säljer även en sort med lägre koncentration. Om jag inte minns fel är det samma som sjukhus använder (50 % O2+50 % N2O)
Citera
2006-10-11, 17:44
Medlem
wääuus avatar
Var försiktig bara! Din utandningsluft under en lustgas-runda är ganska eldunderstödjande!
Citera
2006-10-11, 18:39
Medlem
wääuus avatar
Upptäckte nu att bittrex verkar väldigt svårt att tillverka, iallafall om man tittar på strukturen.
Bariumperoxid då? Syntes för det?
Citera
2006-10-12, 06:32
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Var försiktig bara! Din utandningsluft under en lustgas-runda är ganska eldunderstödjande!

man ska alltså inte röka samtidigt?
Citera
2006-10-12, 10:17
Medlem
Naturvetarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Tekniskt ren lustgas krävs det tillstånd för, men de säljer även en sort med lägre koncentration. Om jag inte minns fel är det samma som sjukhus använder (50 % O2+50 % N2O)

Den trodde jag krävde tillstånd? Men jag vet inte, har bara hört vad andra säger och aldrig kollat upp det själv...

Edit: 400:de inlägget, woho
Citera
2006-10-12, 17:14
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Den trodde jag krävde tillstånd? Men jag vet inte, har bara hört vad andra säger och aldrig kollat upp det själv...

Det är vad jag har läst i drogdelen av fb iaf, men som sagt så är jag osäker på om det är just samma version som sjukhusen använder som bedövningsmedel, men det skall iaf gå att köpa någon koncentration utan licens.

Citat:
Edit: 400:de inlägget, woho

Grattis
Citera
2006-10-12, 18:39
Medlem
wääuus avatar
Kaliumjodid var finns det? Helst inte i Jodopax eller nåt sånt skit. Fast var det AstrolitG som sa att det fanns i tablettform på apoteket? Vad används de till då?
Förresten var har AstrolitG tagit vägen?
Citera
2006-10-12, 19:49
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Kaliumjodid var finns det? Helst inte i Jodopax eller nåt sånt skit. Fast var det AstrolitG som sa att det fanns i tablettform på apoteket? Vad används de till då?

Tror det är kaliumjodid man tar efter man har blivit utsatt för radioaktiv strålning pga den joden fyller kroppens lager så kroppen inte tar upp den radioaktiva.

Men jag vill se den apotekare som läser det.

Testa och sök i fass.

Mvh
Citera
2006-10-12, 20:23
Medlem
plasticplans avatar
Citat:

haha iom att jag känner dig och vet vad du har på g så skulle jag tippa på att det är en skumorm du har i tankarna??!
i sånna fall ska det gå lika bra med en mangandioxid. som är väldans lätt att få tag i.

blod och mosad lever funkar tydligen också
Citera
2006-10-12, 21:20
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticplan
haha iom att jag känner dig och vet vad du har på g så skulle jag tippa på att det är en skumorm du har i tankarna??!
i sånna fall ska det gå lika bra med en mangandioxid. som är väldans lätt att få tag i.

blod och mosad lever funkar tydligen också
Det var som fan! Tänkte jag inte på! Tänkte fan inte ens att söka på fass, det som tillochmed ligger som ett jävla bokmärke å allt! Tack för tipsen.

Edit: kollade Fass nu, såhär stog det på Kaliumjodid Recip, tablett 65mg:
"Indikationer

Profylax mot sköldkörtelpåverkan av radioaktiv jod vid eventuell kärnkraftolycka."

Jag vet inte varför men av nån anledning fick jag ett ganska kraftigt skrattanfall när jag läste det haha
Citera
2006-10-12, 23:21
Medlem
bjornebarns avatar
Vad finns det öfr skillnader om mna tar cesiumjodid istället? Jag har aldrig sett att någon annan jodid än cesium har använts till antiradioaktivitet-i-sköldkörteln-tabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in