Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-26, 15:58
  #13
Medlem
Blaskas avatar
Jag är upptaged med att kolla på mig själv.
Citera
2012-09-26, 16:03
  #14
Medlem
Lorenzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Jag är upptaged med att kolla på mig själv.

Hahah bra svar, samma här faktiskt!
Citera
2012-09-26, 16:04
  #15
Avstängd
I vårt gym finns det ett ensild rum där bara tjejer träna. Man måste ha kort för att komma in där (om man är tjej).

Så jag har inte det lyxen
Citera
2012-09-26, 16:08
  #16
Medlem
Mandy.s avatar
Det är alltid kul och smickrande i min mening, med undantag för dom som verkligen stirrar, det är bara osmakligt.

Om killen ifråga är snygg blir man lite småkåt. Är han oattraktiv så tycker man att det är gulligt.

Självklart spanar jag in killar (och tjejer), det är ganska oundvikligt.
Citera
2012-09-26, 16:16
  #17
Medlem
Hastiiiifans avatar
Jag tror tjejer tror att killar raggar på de eller tycker de är sexiga bara man som kille kollar lite. Synd att det ska vara så. Man kan knappt säga något till en tjej utan att hon ska tro att man raggar..
Citera
2012-09-26, 16:27
  #18
Medlem
Gymen är praktiskt taget fulla av människor med komplex och i synnerhet yngre tjejer. De försvinner in i dagdrömmar om vad de har läst i veckotidningar som talar om hur de ska se ut, etc. Man undrar ju t.ex. varför en tjej på 18-2x springer på löpband 45 minuter 6 dagar i veckan när hon redan ser ut som skinn och ben.

Andra sminkar upp sig, klär sig i tighta, åtsittande byxor och överdel och glider runt från maskin till maskin - allt för uppvisningen. I själva verket handlar det om bekräftelse och givetvis är självbilden är allt annat än bra. Man skulle kunna kalla dem för "cockteasers" eftersom de enbart söker bekräftelse - den där lilla "fjärilen" i maggropen när killar står och stirrar - som de förstås låtsas ignorera med näsan i vädret. Sedan går de hem med ett leende på läpparna tills behovet av bekräftelse återvänder. Detta fortsätter vecka ut och vecka in överallt - på stan, på gymet, på jobbet eller i skolan, etc.

Själv så har jag varierande erfarenheter av dessa sköra personligheter. En del är mer öppna än andra, t o m till den grad att det verkar helt normalt även om det finns något mer bakom. Andra är tillslutna och fnittrar bakom kupade händer och vågar knappt titta fram bakom maskinen. Kåt som varenda kotte på gymet så ledde snacket ibland till en kortvarig fling, grovhångel ute på en promenad, flirtande tills byxorna nästan glödde hos båda, etc. etc. I andra fall blev det totalt fel när de skickar ut helskruvade signaler som kan tolkas på ett eller tusen olika sätt. Att öppet flirta, händer här och var, nästan kyssar, etc. och sedan dra "vän-kortet" när man vill gå längre - usch! Fast vadå, bekräftelsebehovet hos många vet inga gränser. Tja, exemplen är många...
Citera
2012-09-26, 16:31
  #19
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Jag går till gymmet för att träna, inte för att flörta eller hitta den stora kärleken. Tycker det är skitjobbigt när nån stirrar på mig när jag t ex på löpbandet. Igår när jag löpte på löpbandet så kom det en sexpack och började löpa på bandet bredvid och fan vad han tjatade, "hur länge har du tränat här? Är du ny här? Nej, jaha, har aldrig sett dig förut, jag är ju här varje dag".

Visst finns det tjejer som tycker det är roligt när nån stirrar på dom, har sett många som tränar med smink och i sexiga kläder Något som är helt ofattbart för mig.

Bra.
Gym är ingen nattklubb.
Är själv man och har samma inställning.
........

Till er andra:
Tajta kläder behöver inte betyda någonting.
Är ni muslimer eller?
Vadå, ska alla brudar som inte vill bli stirrade på eller dreglade efter gå runt i hiphopkläder eller?
Fitnesskläder är tajta för att minimera luftmotstånd, stimulera blodflödet osv.

Visst kan det finnas brudar som njuter av mäns blickar men min erfarenhet är att brudar oftast blir mer störda än smickrade när det ska raggas och dregglas på ställen där det inte är meningen att det ska raggas och dregglas.
Citera
2012-09-26, 16:40
  #20
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Gymen är praktiskt taget fulla av människor med komplex och i synnerhet yngre tjejer. De försvinner in i dagdrömmar om vad de har läst i veckotidningar som talar om hur de ska se ut, etc. Man undrar ju t.ex. varför en tjej på 18-2x springer på löpband 45 minuter 6 dagar i veckan när hon redan ser ut som skinn och ben.

Andra sminkar upp sig, klär sig i tighta, åtsittande byxor och överdel och glider runt från maskin till maskin - allt för uppvisningen. I själva verket handlar det om bekräftelse och givetvis är självbilden är allt annat än bra. Man skulle kunna kalla dem för "cockteasers" eftersom de enbart söker bekräftelse - den där lilla "fjärilen" i maggropen när killar står och stirrar - som de förstås låtsas ignorera med näsan i vädret. Sedan går de hem med ett leende på läpparna tills behovet av bekräftelse återvänder. Detta fortsätter vecka ut och vecka in överallt - på stan, på gymet, på jobbet eller i skolan, etc.
Jag tror snarare att tjejerna använder dessa "tajta byxor" istället för att ha shorts...De släpper in mycket mer luft än t.ex. mjukisbyxor. Därför kan du se både tajta tjejer och de på 100 pannor i liknande kläder. De döljer sina komplex, t.ex. låren, med byxor. Precis som många tjejer kan ha stora påsiga t-shirtar, för att dölja magen. Det är inte så konstigt egentligen, spinkiga killar på gymmet kan ha tjocktröjor och t-shirts för att dölja sina småarmar.

Givetvis finns det undantag, men att tro att majoriteten av tjejerna klär upp sig och drar på tighta byxor bara för er skull är dumheter...
Citera
2012-09-26, 17:06
  #21
Medlem
B.I.s avatar
På er som tror att tjejerna sminkar sig före gympassen. Visst finns det väl enstaka tjejer som gör så men det är nog inte särskilt många procent.
Det är ju en hel dag före många drar till gymmet, folk jobbar och bär där smink, går i skola osv. så det är väl inte så konstigt att tjejerna har sminket på sig, de duschar ändå bort det efter passet.
Sen så har de tighta kläder för att det är schysst att träna i, precis som att många killar/gubbar som är ute och springer bär snortajta brallor, det är bara vanligare bland tjejer (självklart är det dock härligt att se på ). Ser sällan tjejer i mjukisbyxor som tränar, det ser förövrigt förjävligt ut och är klumpigt.

Att tro att tjejer klär upp sig för att killar ska glutta på de på gymmet är väl bra långsökt och det är bara slisk som tror att de gör detta också. Man kan tydligt se om man är på gymmet vilka snubbar som fokuserar mer på träningen och vilka som vrålstirrar, det roliga är att killarna alltid verkar ta det som om de har halva inne om de möter brudens blick medan om man som tredje person ser tjejen så verkar hon tycka att det bara är jobbigt. Sett flertalet gånger när tjejer bytt maskin osv. för att de helt enkelt blivit störda av att någon fjant med för högt självförtroende för sitt eget bästa stått och vrålstirrat.
__________________
Senast redigerad av B.I. 2012-09-26 kl. 17:10.
Citera
2012-09-26, 17:10
  #22
Medlem
FreakModes avatar
Jag tränar själv på ett källargrym av den enkla anledningen att jag endast behöver betala 1400kr per år och för att jag inte vill betala för diverse olika grupp-pass som inte intresserar mig. Jag är även den enda "kvinnan" under 60 och utan hängbröst som tränar där, och i början fick jag en del blickar, tror dock först och främst det berodde på att dem inte hade sett en tjej där förut, och för att jag faktist tränar.

Det går inte att förneka att alla människor har ett behov av bekräftelse, och visst kan det vara lite kul om någon slänger ett öga på en ibland (om det är för att jag ser bra ut eller för att jag svettas som en gris är och låter som en man en annan femma...) men när man kämpar med de sista repsen marklyft och man möter blicken av 10 stora, svettiga män i spegeln så vill man helst sjunka genom marken, "bekräftelsen" övergår till osäkerhet och jag kan inte koncentrera mig på det jag gör.

Och det här angående att tjejer har tajta kläder, som någon sa, kläder som är sydda för träning råkar för det mesta vara tajta av sig, och det är helt enkelt skönare att träna i, och andra sidan så är varje tjej medveten om hur "bra" man ser ut i tajta kläder, så jag tycker personligen inte att man kan klaga om man får blickar om man tränar i minimala och supertajta kläder.

Själv föredrar jag en figurnära t-shirt/linne och vidare byxor,nikes yoga byxor är som gjorda för att svettas i!
Citera
2012-09-26, 17:40
  #23
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.I.
På er som tror att tjejerna sminkar sig före gympassen. Visst finns det väl enstaka tjejer som gör så men det är nog inte särskilt många procent.
Det är ju en hel dag före många drar till gymmet, folk jobbar och bär där smink, går i skola osv. så det är väl inte så konstigt att tjejerna har sminket på sig, de duschar ändå bort det efter passet.
Sen så har de tighta kläder för att det är schysst att träna i, precis som att många killar/gubbar som är ute och springer bär snortajta brallor, det är bara vanligare bland tjejer (självklart är det dock härligt att se på ). Ser sällan tjejer i mjukisbyxor som tränar, det ser förövrigt förjävligt ut och är klumpigt.

Att tro att tjejer klär upp sig för att killar ska glutta på de på gymmet är väl bra långsökt och det är bara slisk som tror att de gör detta också. Man kan tydligt se om man är på gymmet vilka snubbar som fokuserar mer på träningen och vilka som vrålstirrar, det roliga är att killarna alltid verkar ta det som om de har halva inne om de möter brudens blick medan om man som tredje person ser tjejen så verkar hon tycka att det bara är jobbigt. Sett flertalet gånger när tjejer bytt maskin osv. för att de helt enkelt blivit störda av att någon fjant med för högt självförtroende för sitt eget bästa stått och vrålstirrat.

Men tanke på hur mycket tjejerna gnäller när de får smink i ögonen och trots detta inte tar bort det (5 minuters process) innan träning tyder på att du vill "fortsätta vara fina" i träningslokalen.
Citera
2012-09-26, 17:50
  #24
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasumin
Vanligare än i affärer i alla fall. Svårt att uttrycka det i relativa termer men de flesta är mer vaksamma och avvaktar, skulle kanske bli en så konstig stämning om man träffas igen som man tenderar att göra då jag är där rätt ofta.
Det är sällan jag inleder konversationer med tjejer på gymmet, allt som oftast frågar jag om maskinen dom använt är ledig. Däremot brukar jag nästan alltid prata med gubbarna om man är själv och det inte är så mycket folk på gymmet, brukar få tips och feedback vilket oftast uppskattas.

Kan det vara så att tjejer tycker att man raggar när man frågar hur träningen går eller ifall dom tränat länge för att inleda ett samtal?

Jag är väldigt försiktig med att kolla för länge på tjejer, det brukar kännas olustigt när blickarna möts och dom inser att man suttit och stirrat ett tag! Personligen skulle jag uppskatta mer blickar.

Skulle vara roligt att höra vad fler tjejer tycker om TS frågeställning!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback