2012-09-26, 12:40
Medlem
bax88s avatar
Ja, detta verkar ju vara ett sånt här typiskt fall i relationsakuten.

99% av fallen visar det sig att damen i fråga funnit en annan köttklubba att leka med.

Alla typiska kvinnoförsvarsmekanismer som att bli sur när mannen börjar fatta misstankar och undersöker det lite, men tyvärr så är männen lite för öppna med sina misstankar.

Vi ser snart en ny tråd med rubriken "Liv krossat, frugan otrogen med annan man. Vad ska jag göra?"

Med en karl som klankar ner på sig själv och överväger att förlåta hon då hon som nämnt ovan via sina försvarsmekanismer får mannen att få dåligt samvete, tråden fylls snabbt av kommentarer som "Dumpa ludret etc".

Sorry TS, men i mina ögon ser det inte bra ut...
Citera
2012-09-26, 12:48
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-

Amen hallå. Du tänkte inte att det var en viktig del att berätta från början? Man kan inte ge halva bilden av en historia för att framställa det som det behagar en för tillfället. Vi kan inte hjälpa dig på ett bra sätt om vi får en vinklad bild..

Det är inte mig ni ska hjälpa Jag har inte ens en tjej för helvete..
Citera
2012-09-26, 12:49
Medlem
leif_solstråles avatar
Pröva gå in på meddelande sen längst ner finns det en liten rad där det står Visa: Olästa - Arkiverade.

Klicka på arkiverade och se om dom finns där. Om man klickar på krysset via dator hamnar dom där.
Citera
2012-09-26, 13:00
Medlem
[quote=amandaa-]
Citat:
Ursprungligen postat av lillnacka

Amen hallå. Du tänkte inte att det var en viktig del att berätta från början? Man kan inte ge halva bilden av en historia för att framställa det som det behagar en för tillfället. Vi kan inte hjälpa dig på ett bra sätt om vi får en vinklad bild..

men hur lätt är det att beskriva det hela. Det skulle bli så mycket. Men OK, hon vet att jag är misstänksam och är vaksam på det, vilket inte är så konstigt hur det än skulle vara. Det är det jag hörde som fått tankarna att få riktigt fäste, annars hade jag nog inte varit så kontrollerande som jag nu tyvärr blivit och som jag inte gillar. Hon har haft mycket tid på förmiddagar som jag tidigare skrivit. Och de har jobbat kvällspassen samtidigt och många gånger bara de två fast det har varit annat folk där. Men de har stängt stället och varit ute på utflykter tillsammans inom jobbet. en gång tittade vi på bilder som hon tagit i sin iphone, då dök det upp ett hjärta som hon gjort i snön. Då sa hon. -det hade jag tänkt skicka till dig men det blev så kallt om handen. Det är sådana "småsaker" som varit. Att hon som jag tror börjat messa med honom är att han bytt jobb och finns på annan ort, där utan sin familj. Men jag vet inte
allt är ett kaos i mig och jag vill bara ha någon klarhet.
Dessutom i våra många samtal har vi sagt att vi ska vara ärliga och raka med varann om det är så att vi träffat, blivit förälskade i någon annan. Så det bästa för oss alla vore om jag bara slutate snoka och låt det som är bra vara bra. Jag försöker, men det är inte lätt när man får en magkänsla att allt inte stämmer.
Citera
2012-09-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leif_solstråle
Pröva gå in på meddelande sen längst ner finns det en liten rad där det står Visa: Olästa - Arkiverade.

Klicka på arkiverade och se om dom finns där. Om man klickar på krysset via dator hamnar dom där.

Jo, det kan man göra på datorn. Inte på facebook messenger. Då raderas de. Ungefär som när du via
chatfönstre på facebook på en dator när du rensar chatfönstret.
Citera
2012-09-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja, detta verkar ju vara ett sånt här typiskt fall i relationsakuten.

99% av fallen visar det sig att damen i fråga funnit en annan köttklubba att leka med.

Alla typiska kvinnoförsvarsmekanismer som att bli sur när mannen börjar fatta misstankar och undersöker det lite, men tyvärr så är männen lite för öppna med sina misstankar.

Vi ser snart en ny tråd med rubriken "Liv krossat, frugan otrogen med annan man. Vad ska jag göra?"

Med en karl som klankar ner på sig själv och överväger att förlåta hon då hon som nämnt ovan via sina försvarsmekanismer får mannen att få dåligt samvete, tråden fylls snabbt av kommentarer som "Dumpa ludret etc".

Sorry TS, men i mina ögon ser det inte bra ut...

Ja, det ser inte bra ut och ja, det är verkligen relationsakutläge. Grejen är att jag vill bara ha en klarhet utan att konfrotera in absurdum. En ny tråd med rubriken "Liv krossat..." kommer inte komma från mig i alla fall. Får jag klarhet så får jag ta mig den saken då.

Om jag ville gå ännu lite för långt kanske jag skulle ta och hinta hans fru? Men så långt kommer jag nog inte gå. Det är ändå mitt liv det rör sig om. Kanske fel tänkt men.
Citera
2012-09-26, 13:25
Medlem
indexhtmls avatar
Citat:
Jag har tänkt det så jag får svart på vitt.
Men hur gör jag. Och det är inte lätt att ta undan hennes telofon när alltid ungarna är omkring och hon ofta har telefonen intill sig.

Det är garanterat telefonen som hon använder. Antingen sin iphone eller sin android som använder i jobbet. Har en keylogger på vår dator men där finns inget. Dessutom så använder hon nästan inte den till
facebook. Vad finns det för keyloggers till telefoner och en bra till en dator?

Jag tycker du ska göra en ansträngning för att snoka. Skit i moralen. Du vill veta om hon är otrogen så att du kan gå vidare med fakta på hand.

Börja med att sätta en keylogger i hennes jobb-android. Den borde vara lätt att komma åt på en helg eller så. Var noga och läs på så att du inte gör några tabbar och avslöjar dig. Ta sedan bort keyloggern efter du fått besked så att du inte åker dit för industrispionage eller så.

Att jailbreaka är krångligt och vet du inte hur du ska göra så är det enklare att sabba hennes iphone. Demolera den totalt i en "olycka". Då tvingas hon använda datorn eller jobb-androiden. Ge henne rejält med privat lugn vid datorn så att hon slappnar av, annars hon kanske bara använder sig av en dator på jobbet tills nya iphonen kommer.
Citera
2012-09-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-

Låt säga att du snokar på min Facebook där jag har pratat med en killkompis(Ja man kan ha såna utan att knulla med dem), så kanske du har sett ett par rader ur en hel konversation.

Ja, hon har haft och har killkompisar utan att jag någonsin reagerat över det. Det tycker jag man måste få ha. Men med den här killen är det något annat. Jag har även många tjejkompisar. Även ett privatliv är också jävligt viktigt i en relation.
Håller även med om det att tilliten är grundsten för ett bra förhållande. Nu har min tillit fått sig en törn. Och jag försöker reparera den. Går i samtal för att försöka bli kvitt min "paranoja". Hoppas bara att jag kan klara det. Blev bar så konfunderad när jag såg det jag beskrev i morse med "att meddelande har använts och att facebookmessengers chatfönster hade flyttat han högst upp på iphonen.
Citera
2012-09-26, 13:52
Medlem
Citat:

men hur lätt är det att beskriva det hela. Det skulle bli så mycket. Men OK, hon vet att jag är misstänksam och är vaksam på det, vilket inte är så konstigt hur det än skulle vara. Det är det jag hörde som fått tankarna att få riktigt fäste, annars hade jag nog inte varit så kontrollerande som jag nu tyvärr blivit och som jag inte gillar. Hon har haft mycket tid på förmiddagar som jag tidigare skrivit. Och de har jobbat kvällspassen samtidigt och många gånger bara de två fast det har varit annat folk där. Men de har stängt stället och varit ute på utflykter tillsammans inom jobbet. en gång tittade vi på bilder som hon tagit i sin iphone, då dök det upp ett hjärta som hon gjort i snön. Då sa hon. -det hade jag tänkt skicka till dig men det blev så kallt om handen. Det är sådana "småsaker" som varit. Att hon som jag tror börjat messa med honom är att han bytt jobb och finns på annan ort, där utan sin familj. Men jag vet inte
allt är ett kaos i mig och jag vill bara ha någon klarhet.
Dessutom i våra många samtal har vi sagt att vi ska vara ärliga och raka med varann om det är så att vi träffat, blivit förälskade i någon annan. Så det bästa för oss alla vore om jag bara slutate snoka och låt det som är bra vara bra. Jag försöker, men det är inte lätt när man får en magkänsla att allt inte stämmer.

Det som är av vikt är viktigt att beskriva. Du kan inte beskriva hälften för att vinkla det och få mer medhåll. Det låter sannerligen som att hon har varit otrogen i mina öron iallafall. Att tilliten får sig en törn då är naturligt, andra scenarion är otänkbara. Det är upp till dig hur du vill göra, ingen på Flashback kan veta vad du innerst inne känner och tänker.
Senast redigerad av amandaa- 2012-09-26 kl. 13:56.
Citera
2012-09-26, 14:14
Medlem
Extrakts avatar
Håller med amandaa-. Hatar när folk ska ändra historien, speciellt när det är pga att de inte får den respons de vill ha. Det ger känslan av att ändringen är en lögn för att folk ska ändra åsikt och säga "du har rätt".

Tycker fortfarande inte att du har belägg för att snoka, och tror att en keylogger är en dålig idé. Får hon reda på att du gjort det så finns risken att hon bestämmer sig för att lämna dig. Vore tråkigt, speciellt ifall det visar sig att hon inte pratar med honom.

Du gör som du vill, det är din relation. Kom bara inte och gråt senare ifall hon dumpar dig. Det är isåfall helt och hållet ditt eget fel. Fast du verkar ju iallafall förstå att du gör fel.
Citera
2012-09-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt
Håller med amandaa-. Hatar när folk ska ändra historien, speciellt när det är pga att de inte får den respons de vill ha. Det ger känslan av att ändringen är en lögn för att folk ska ändra åsikt och säga "du har rätt".

Tycker fortfarande inte att du har belägg för att snoka, och tror att en keylogger är en dålig idé. Får hon reda på att du gjort det så finns risken att hon bestämmer sig för att lämna dig. Vore tråkigt, speciellt ifall det visar sig att hon inte pratar med honom.

Du gör som du vill, det är din relation. Kom bara inte och gråt senare ifall hon dumpar dig. Det är isåfall helt och hållet ditt eget fel. Fast du verkar ju iallafall förstå att du gör fel.

Jag är inte ute efter att "ha rätt" eller "fel" och ljuger inte. Vinklar inte heller för att få medhåll. Det är bara det att det hela är svårt att beskriva och att Flashback inte är rätt forum för det hela. Jag vet också att det jag gör är fel, speciellt snokandet som inte ger något. Ska försöka sluta och låta det som sker, ske, vara avslappnad. Jag förstår henne också att hon blir vaksam och obekväm när jag verkar misstro henne. Det gör inget bättre. Bara skönta att få dryfta det med okända. Och höra det där om "chattflyttningen" är något att gå på eller inte. Men det verkar det inte vara. Så länge jag inte sett eller hört något konkret får jag utgå ifrån att det är min egen paranoja som spökar till det.
Citera
2012-09-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt

Jag vet absolut att det jag håller på med är fel så in i helvete. Har absolut inte ändrat för att få medhåll och känslan av att "ha rätt" det är inte det jag är ute efter. Kanske är inte flashback någo optimalt forum för relationsproblem heller. Det är bara skönt att dryfta tankarna med okända. Ville från början bara kolla det där med "chatfönstret" och om hur det ligger till. Men det verkar inte ge något. Jag får försöka helt enkelt att sluta nojja och låta det som sker ske. Jag har inget att gå på innan jag sett eller hört något konkret. Förstår också att hon blir mer vaksam och känner sig obekväm när hon märker att jag är misstänksam och bevakande. Det hela är en ond jävla spiral. Vill bara alla korten på bordet på hur det är. För min magkänsla säger mig det. Men jag hoppas den har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in