Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-25, 14:59
  #1
Medlem
Hej!

Jag har hört och läst en hel del positivt om Googles "Calendar" och jag har nu beslutat mig för att testa på det.

Något jag inte lyckats googla mig fram är huruvida det kostar att ta emot SMS-påminnelser eller ej. Är det någon som kan ge lite klarhet i detta? Jag har ett abonnemang hos Tele2/Comviq.

Saxat från Googles svar på FAQ:
Citat:
Google Kalender är en gratisprodukt, och Google tar inte betalt för SMS-meddelanden. Kom dock ihåg att din mobiltelefonoperatör ta ut en standardavgift för att ta emot textmeddelanden.
Har vänt mig till Tele2/Comviq, men inte lyckats få något svar.

Off Topic: Rent allmänt, vad tycker folket på FB om Calendar? Är det användbart? Tar även tacksamt emot tips på användbara funktioner.

Tack på förhand!
Citera
2012-09-25, 15:20
  #2
Medlem
Plasmaneos avatar
Det är helt gratis.


Edit: såg att du quotat sidan jag länkade.

Men, jag har använt mig av tjänsten (Google SMS-utskick) hur länge som helst. Helt gratis. Även jag har Tele2.
Citera
2012-09-25, 15:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plasmaneo
Det är helt gratis.


Edit: såg att du quotat sidan jag länkade.

Men, jag har använt mig av tjänsten (Google SMS-utskick) hur länge som helst. Helt gratis. Även jag har Tele2.

Härligt! Tack!

Vad tycker du om "tjänsten"?
Citera
2012-09-25, 15:49
  #4
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrelli
[...]Off Topic: Rent allmänt, vad tycker folket på FB om Calendar? Är det användbart?[...]
I början är det skitkul, jättebra och man fattar inte hur man tidigare kunnat leva utan funktionen.
Efter typ en vecka är det bara jobbigt med att få SMS-påminnelser.
Efter ytterligare en vecka övergav jag SMS-påminnelserna.

Kalendern, däremot, funkar finfint. Den har jag ställt in så den synkar med telefonen, åt båda hållen. Rekommenderas varmt!

Men, som sagt, påminnelserna med SMS eller mejl är bara störiga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback