Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-24, 23:19
  #1
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Jag skaffade nyligen fast bredband från bredbandsbolaget då jag flyttat hemifrån.
När jag försöker se svt play så är det bara en svart ruta, men jag hör ljudet och tiden går framåt.

Jag kan se andra videos på tv3play, tv4play och youtube... bara svt som krånglar, men det är ju egentligen svt jag helst vill titta på.

Några funderingar på vad det kan vara som sätter käppar i hjulen för mig?
Citera
2012-09-24, 23:25
  #2
Medlem
Run3s avatar
Testa en annan webbläsare.
Citera
2012-09-24, 23:36
  #3
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Tack för tipset, ska göra det. Har firefox nu så jag provar väl explorer...
Citera
2012-09-24, 23:41
  #4
Medlem
Run3s avatar
Mmm, då kan man enkelt bena ut om det är i webbläsaren felet sitter eller om det kanske beror på något annat. Det är inte så att du har add-ons installerade? AdBlock kan ju ibland vela med sidor.
Citera
2012-09-24, 23:52
  #5
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Mmm, då kan man enkelt bena ut om det är i webbläsaren felet sitter eller om det kanske beror på något annat. Det är inte så att du har add-ons installerade? AdBlock kan ju ibland vela med sidor.


Installerade Internet explorer och provade där men det är samma problem. Men ljudet fungerar.

Blir lite osäker på vad add-ons är nu, Hotspot Shield är i alla fall avstängt.
När det var på som kom det upp ett meddelande om att jag inte befann mig inom sverige och därför inte kunde ta del av materialet. Men nu är det avstängt sen några dagar.

Så knepigt det här, är bara svt som krånglar...
Citera
2012-09-25, 00:04
  #6
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Åh nu har det löst sig, tack så mycket för hjälpen.

Detta gjorde jag för att få det att fungera om det är någon med samma problem:

Högerklicka på bildrutan, välj inställningar, sen kommer det upp en pytteliten ruta, längst ned är det olika ikoner, klicka på den första och bocka sedan ur rutan "aktivera maskinvaruacceleration".
Sen när jag startade om videon så funkade det. Halleluja!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback