2013-08-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
August är som sagt en offentlig person då han flitigt figurerar i media, innehar/haft viktiga uppdrag och är allmänt en av MMA-Sveriges riktiga kändisar. Ur journalistisk synvinkel kan inte den som granskas komma i efterhand och klaga om man valt att inte delta samtidigt som den första artikeln trycktes. Det går att begära att få komma med en egen skrivelse och det har han fått göra, så också andra som figurerat i artikeln. Därmed borde detta vara utagerat och lämna det övriga till läsarna.

Bråk inom idrottsvärlden tillhör vardagen. Man bör ha i minne att det krävs lite av en Wallén för att driva en framgångsrik klubb och få fram bra fighters. De som tränar och tävlar är ofta rätt kaxiga personer, stora personligheter som av och till bör styras. Det handlar inte bara om träning utan om helheten. Jag försvarar absolut inte Walléns ageranden, om de nu är helt igenom sanna och ska ses i den kontext skribenten ger dem, men artikeln känns liksom skriven som om sådant här är uppseendeväckande. Det är det definitivt inte. Det är bara att läsa valfri tidning och dess sportbilaga för att förvissa sig om den saken. Längden på artikeln är alldeles för lång och det ältas om detaljer som inte tillför något. Dessutom blandas det friskt om hans intresse (?) av Linn och han som person som tränare rent allmänt. Vad är fokus? Varför ska vi som läsare ta del av artikeln? Det hade tjänat om detta framkomit tydligare.

Annars är det väl bara att erkänna att hädan efter kommer klubbar och kända tränare att granskas närmare även inom kampsport. Det är välbehövligt. Keyvan Zarea-Ganji lär vi få återkomma till.

Jag håller med dig, Keyvan har kommit in med en agenda att ta fram det dolda som har funnits där i ett par år. Det känns dock fel att några från Gladius team börjar ifrågasätta artikeln om att så är det det inte, det är en annan sak om Keyvan gick ut med deras namn, vilket han inte gjorde från början.
Citera
2013-08-09, 19:11
Medlem
PanNarranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
August är som sagt en offentlig person då han flitigt figurerar i media, innehar/haft viktiga uppdrag och är allmänt en av MMA-Sveriges riktiga kändisar. Ur journalistisk synvinkel kan inte den som granskas komma i efterhand och klaga om man valt att inte delta samtidigt som den första artikeln trycktes. Det går att begära att få komma med en egen skrivelse och det har han fått göra, så också andra som figurerat i artikeln. Därmed borde detta vara utagerat och lämna det övriga till läsarna.

Bråk inom idrottsvärlden tillhör vardagen. Man bör ha i minne att det krävs lite av en Wallén för att driva en framgångsrik klubb och få fram bra fighters. De som tränar och tävlar är ofta rätt kaxiga personer, stora personligheter som av och till bör styras. Det handlar inte bara om träning utan om helheten. Jag försvarar absolut inte Walléns ageranden, om de nu är helt igenom sanna och ska ses i den kontext skribenten ger dem, men artikeln känns liksom skriven som om sådant här är uppseendeväckande. Det är det definitivt inte. Det är bara att läsa valfri tidning och dess sportbilaga för att förvissa sig om den saken. Längden på artikeln är alldeles för lång och det ältas om detaljer som inte tillför något. Dessutom blandas det friskt om hans intresse (?) av Linn och han som person som tränare rent allmänt. Vad är fokus? Varför ska vi som läsare ta del av artikeln? Det hade tjänat om detta framkomit tydligare.

Annars är det väl bara att erkänna att hädan efter kommer klubbar och kända tränare att granskas närmare även inom kampsport. Det är välbehövligt. Keyvan Zarea-Ganji lär vi få återkomma till.

Håller med. Dessutom är detta knappt en artikel utan ett arbetsdokument, artikeln känns inte färdig. Gör man en sådan här granskning bör man ju också vara helt säker på sin sak i varje detalj. Går ju t.ex. inte skriva att Besams skada var från August utan att dubbelkolla med Besam innan publicering. Så även fast Wennergren har rätt påverkas ju hela granskningens trovärdighet av sådana saker. Som journalist bjuder man ju verkligen den granskade parten på öppna mål för att förstöra ens trovärdighet och därmed också den drabbade Wennergrens trovärdighet. Kan tänka mig att ett spel nu dras igång som inleddes idag som går ut på att ifrågasätta granskningens trovärdighet, detta kan bara vara början. Varför bjuda på detta kan man fråga sig.
Citera
2013-08-09, 21:28
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanNarrans
Håller med. Dessutom är detta knappt en artikel utan ett arbetsdokument, artikeln känns inte färdig. Gör man en sådan här granskning bör man ju också vara helt säker på sin sak i varje detalj. Går ju t.ex. inte skriva att Besams skada var från August utan att dubbelkolla med Besam innan publicering. Så även fast Wennergren har rätt påverkas ju hela granskningens trovärdighet av sådana saker. Som journalist bjuder man ju verkligen den granskade parten på öppna mål för att förstöra ens trovärdighet och därmed också den drabbade Wennergrens trovärdighet. Kan tänka mig att ett spel nu dras igång som inleddes idag som går ut på att ifrågasätta granskningens trovärdighet, detta kan bara vara början. Varför bjuda på detta kan man fråga sig.

Jomen hur man än vrider och vänder på det är det rätt sjukt att Gladius inte tillåter sina medlemmar att träna någon annanstans, det förklarar ju verkligen varför de inte har nått någon hög rankning i MMA. En fighter som Victor Cheng är långt ifrån på samma nivå som Mats Nilsson,Magnus Cedenblad och Tor Troeng tex och då får han ha den där The Zone bältet bäst fan han vill.

Det där avtalet som finns bifogat bör räcka för att väcka misstankar om hur det egentligen det ligger till.
Citera
2013-08-10, 18:39
Medlem
Ingenting i den här soppan blir trovärdigt när det är den där tomten som skapat artikeln. Hela mma-Sverige är så otroligt inavlat att man hade kunnat skapa en sån här artikel om i stort sett vilken person och klubb som helst.
Citera
2013-08-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Känner ditt konto rätt så har du tränat i Gladius MMA.

Problemet är att Gladius mma är en sektklubb och jag skiter i hur många medaljer som klubben har inom thaiboxning får då det kommer till MMA så håller det inte måttet. Jag törs nästan säga att den norrländska klubben RenYi uppe i Umeå hade nog tagit varenda Gladius medlem alla gånger i veckan, även vilken klubb som helst i Stockholm. De är endast bra på amatörnivå.

Jag har varken tränat på någon Göteborgsklubb eller någonsin pratat med August. Jag är bara en åskådare sedan väldigt lång tid tillbaka som tycker att det är bra att man gräver i saker som inte står rätt till. Men den här gången känns det inte trovärdigt. Men det är som sagt bara min egen åsikt.
Citera
2013-08-10, 22:52
Medlem
Citat:

Problemet är att Gladius mma är en sektklubb och jag skiter i hur många medaljer som klubben har inom thaiboxning får då det kommer till MMA så håller det inte måttet. Jag törs nästan säga att den norrländska klubben RenYi uppe i Umeå hade nog tagit varenda Gladius medlem alla gånger i veckan, även vilken klubb som helst i Stockholm. De är endast bra på amatörnivå.
Varför skulle det vara så när de har så många instruktörer och sammanlagd kunskapsmassa?
Citera
2013-08-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför skulle det vara så när de har så många instruktörer och sammanlagd kunskapsmassa?

För att om man inte är fullkomligt efterbliven så förstår man att sådana saker som 'träningsförbud' på andra klubbar är något som HÄMMAR utveckling rätt rejält då du enbart rullar / står med samma människor vecka in och ut.

Det gör att utvecklingen rent generellt för hela klubben stagnerar med tiden, och man blir istället beroende helt av att folk kommer utifrån och tränar där.
Citera
2013-08-10, 23:58
Medlem
PanNarranss avatar
Citat:

Får inte iof glömma att fighters som Alexander Gustafsson och Jocke Engberg tränat på Gladius. Gustafsson tränade de ju ända fram till UFC-debuten med August i ringhörnan. Tog inte Engberg med sig andra duktiga fighters från Gladius när han startade eget, typ Assan Nije kanske? Tror säkert de håller en hög teknisk kunskapsnivå på Gladius, dock kan det skifta lite över tid vilka som har de största stjärnorna.
Citera
2013-08-11, 13:31
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

Vi kan börja med Alexander Gustafsson som en gång i tiden tränade på Gladius, inför hans två första matcher i UFC så tränade han enbart hos Gladius där August Wallen poängterade att träna i USA inte var aktuellt och det är bättre att förbereda sin match hos ett camp man trivs med.

August strategi mot Phil Davis var att han ville att Alexander skulle ta ner honom idiotiskt nog, detta kostade hans första förlust. Det var då Alexander med omedelbar verkan lämnade Gladius och höll sig i Stockholm. Om ni tittar på Alexanders förstå två matcher så hade han inget flyt, han tog emot onödigt många smäller mot Jared, visst det var iofs en debut men ändå.
Citera
2013-08-11, 18:28
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanNarrans
Får inte iof glömma att fighters som Alexander Gustafsson och Jocke Engberg tränat på Gladius. Gustafsson tränade de ju ända fram till UFC-debuten med August i ringhörnan. Tog inte Engberg med sig andra duktiga fighters från Gladius när han startade eget, typ Assan Nije kanske? Tror säkert de håller en hög teknisk kunskapsnivå på Gladius, dock kan det skifta lite över tid vilka som har de största stjärnorna.

Har för mig att Gustafsson tränade på Stockholm Shoot från början.
Citera
2013-08-11, 18:33
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Har för mig att Gustafsson tränade på Stockholm Shoot från början.

Japp, sedan skrev han på det där avtalet och fick då inte träna på andra klubbar vad jag minns. Dvs hösten 2009 var han för det mesta på Gladius.
Citera
2013-08-11, 22:26
Medlem
Känner många som tränat på Gladius och majoriteten av de som jag känner är inte positiva till August som person. Däremot vet jag en hel del som tycker att han är duktig som intstruktör.

Det största problemet verkar vara att August ser många av de som tävlar för Gladius som brickor i ett spel som förbrukas lätt.

Vet inte vad man ska tro om historien kring Wennergren. Myntet har väl alltid 2 sidor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in