2012-03-21, 01:52
Medlem
hellbringers avatar
Hittade 64 GB+3G hos Webhallen, men är inte prissättningen fel?

http://www.webhallen.com/hardvara/150644-apple_ipad_3_3g_64gb-svart

Stödjer den högre hastigheter via wi-fi och 3G jämfört med tvåan?
Är releasen på fredag (23 Mars)?
Citera
2012-03-21, 02:18
Medlem
Zippis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Finns det något smart man kan skydda baksidan med, i kombination med smartcover? Vill helst inte stoppa i paddan i ett stort fodral som förstör den slimmade designen.

Kolla Targus Click-in. Jag gjorde dock misstaget att chansköpa versionen för 2an, det passar inte.
Citera
2012-03-21, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zippi
Kolla Targus Click-in. Jag gjorde dock misstaget att chansköpa versionen för 2an, det passar inte.

Precis något sånt jag letar efter. Frågan är, håller framsidan samma kvalitet som originalet?
Citera
2012-03-21, 07:00
Medlem
Citat:
Precis något sånt jag letar efter. Frågan är, håller framsidan samma kvalitet som originalet?
Jag har en sådan och är mkt nöjd: http://www.icarbons.com/collections/ipad-2/products/ipad-2-white-carbon-fiber

Sitter lika fint på efter ett år. Skyddar mot repor men inte mot att snubbla nedför trappan med ipaden i handen...
Citera
2012-03-21, 07:57
Medlem
tarvligtofss avatar
Varför köa? I USA har det ju funnits tillräckligt med enheter för att mätta efterfrågan. Folk har ju kunnat gå in i butiker och köpa en direkt utan att köa. Borde väl vara likadant i Sverige.
Citera
2012-03-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligtofs
Varför köa? I USA har det ju funnits tillräckligt med enheter för att mätta efterfrågan. Folk har ju kunnat gå in i butiker och köpa en direkt utan att köa. Borde väl vara likadant i Sverige.
Har du fakta/länker så att man slipper köa? Har funderat på detta ett tag nu.

Dock kan det även vara så att de svenska butikerna (inte Apple Store) kanske får färre exemplar än vad Apple ger till Apple Retail Store.
Citera
2012-03-21, 12:34
Medlem
skachsos avatar
Tänkte köpa en iPad 3G 32 gigabyte , men för att man ska kunna surfa med den så måste man ha nått slags abonnemang till den. Kommer man att kuna köpa nya paddan med ett abonnemang? eller måsta man skaffa det separat?
Citera
2012-03-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skachso
Tänkte köpa en iPad 3G 32 gigabyte , men för att man ska kunna surfa med den så måste man ha nått slags abonnemang till den. Kommer man att kuna köpa nya paddan med ett abonnemang? eller måsta man skaffa det separat?
Du kommer att få skaffa det separat. Känner du någon på Telenor eller annan butik så skulle du kunna fråga ifall du kan få köpa iPhone-abonnemang (obegränsat med surf) och sätta in i iPaden.

Det fungerar att Telenor erbjuder iPhone-abonnemang obegränsat med surf (står det i alla fall) för 79kr/månad.
Motsvarande för iPad kostar 199kr/månad.

Kan vara värt att tänka på. Kan(kommer) blir dyrt ifall du vill ha mycket surf.
Citera
2012-03-21, 13:47
Medlem
skachsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Du kommer att få skaffa det separat. Känner du någon på Telenor eller annan butik så skulle du kunna fråga ifall du kan få köpa iPhone-abonnemang (obegränsat med surf) och sätta in i iPaden.

Det fungerar att Telenor erbjuder iPhone-abonnemang obegränsat med surf (står det i alla fall) för 79kr/månad.
Motsvarande för iPad kostar 199kr/månad.

Kan vara värt att tänka på. Kan(kommer) blir dyrt ifall du vill ha mycket surf.
Sitter nu på ett mobiltbredband som jag avvänder i min dator,är det inte bara att ta det simkortet ock plugga in i paddan???
Citera
2012-03-21, 15:15
Medlem
Citat:
Sitter nu på ett mobiltbredband som jag avvänder i min dator,är det inte bara att ta det simkortet ock plugga in i paddan???

Jo, om det är micro-sim. Annars kan du hörs med din operatör om dom kan ordna ett tvillingkort till dig.
Citera
2012-03-21, 15:36
Medlem
skachsos avatar
Citat:
Jo, om det är micro-sim. Annars kan du hörs med din operatör om dom kan ordna ett tvillingkort till dig.
Tack, har kollat med telenor, dom kan skicka ut ett microkort till en kostnad av 250 kr...
Taget !!!
Citera
2012-03-21, 16:01
Medlem
Citat:
Tack, har kollat med telenor, dom kan skicka ut ett microkort till en kostnad av 250 kr...
Taget !!!

Och månadskostnad? Tänk på att du troligtvis inte får samma villkor på tvillingkortet, eller tog du ett micro-sim istället för det till datorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in