2012-08-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Har en fråga, nu ska jag allt börja läsa böcker. Är allt för dålig på det, jag har fortfarande inte riktigt fixat med ett lånekort i Göteborg för att låna direkt till iPaden, men hur är utbudet med böcker? Tycker det är väldigt torrt på iTunes, hur tycker ni det är där man lånar böcker? (Kommer inte ihåg namnet på appen)
Här är utbudet av E-böcker i Göteborg: http://www.elib.se/library/default.asp?lib=40

Jag tror det är samma överallt, utlåningen sker ju vi ELib oavsett vilket bibliotek det är.
Citera
2012-08-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Här är utbudet av E-böcker i Göteborg: http://www.elib.se/library/default.asp?lib=40

Jag tror det är samma överallt, utlåningen sker ju vi ELib oavsett vilket bibliotek det är.
Bättre utbud än på iTunes i alla fall? (Eller iBooks är det väl) Tycker det bara finns gamla klassiker på iTunes/iBooks, Röda Rummet etc.
Citera
2012-08-17, 14:44
Medlem
Citat:
Bättre utbud än på iTunes i alla fall? (Eller iBooks är det väl) Tycker det bara finns gamla klassiker på iTunes/iBooks, Röda Rummet etc.
Ja, jag tycker att utbudet är helt ok med tanke på att det är gratis att låna. I alla fall för låntagaren, biblioteket måste betala 20 kronor till ELib för varje lån av en E-bok. Bisarrt är bara förnamnet.

Eftersom böckerna är DRM-skyddade så går de inte att läsa i iBooks utan du måste ladda hem Bluefire Reader från AppStore. Dessutom måste du installera Adobe Digital Editions på din dator. Mer info finns under "Vanliga frågor om e-boken" i länken i mitt tidigare inlägg.
Citera
2012-08-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker att utbudet är helt ok med tanke på att det är gratis att låna. I alla fall för låntagaren, biblioteket måste betala 20 kronor till ELib för varje lån av en E-bok. Bisarrt är bara förnamnet.

Eftersom böckerna är DRM-skyddade så går de inte att läsa i iBooks utan du måste ladda hem Bluefire Reader från AppStore. Dessutom måste du installera Adobe Digital Editions på din dator. Mer info finns under "Vanliga frågor om e-boken" i länken i mitt tidigare inlägg.
Tänkte bara läsa den på iPaden och Bluefire Reader är redan nerladdat, är bara lånekortet som saknas. Får ta mig en resa in till Göteborg och fixa ett lånekort någon dag.

Tack så mycket!
Citera
2012-08-17, 17:36
Medlem
Citat:
Tänkte bara läsa den på iPaden och Bluefire Reader är redan nerladdat, är bara lånekortet som saknas. Får ta mig en resa in till Göteborg och fixa ett lånekort någon dag.

Tack så mycket!
Oki. Fick för mig att Adobe Digital Editions på datorn var ett nödvändigt mellansteg innan boken till slut landade på iPaden och Bluefire Reader, men så är det kanske inte. Nåväl, läs och må bra
Citera
2012-08-17, 19:03
Medlem
Hejsan.

Jag bara undrar snabbt, är det möjligt att sätta ett lösenord på apples mail-app, utan att logga ut från själva mailen?

Tack i förhand
Airees.
Citera
2012-08-17, 22:48
Medlem
Citat:
Oki. Fick för mig att Adobe Digital Editions på datorn var ett nödvändigt mellansteg innan boken till slut landade på iPaden och Bluefire Reader, men så är det kanske inte. Nåväl, läs och må bra
Det får jag inte hoppas, hade tänkt att ladda ner dem direkt i iPaden, tror jag läste där att det var för att endast läsa på Datorn/Macen. Men vet inte. Tack igen!
Citera
2012-08-18, 01:00
Medlem
Epimetheuss avatar
Går det att få en iPad-trea att spara användarnamn och lösenord på t.ex. webmailen?
Det är fruktansvärt frustrerande att behöva fylla i allt gång på gång.
På Samsung Galaxy Tab tvåan jag har så frågar den alltid om jag vill spara användarnamn och lösenord, men inte på iPad.
Citera
2012-08-18, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Okej, nu är det 5 dagar kvar tills lönen rullar in och då tid för ett inköp av min första surfplatta, en Ipad 3. Jag har kommit fram till att en svart, 32gb, 4g kommer passa mig bäst. Detta kalaset kommer kosta mig 6000 kr

Nu vill jag höra med er vad jag kan tänkas behöva köpa till mer än bara plattan. Två saker måste jag ha men sedan får ni gärna komma med fler användbara tillbehör. Så nu vill jag höra vad ni rekommenderar för skydd liknande denna http://cdon.se/hemelektronik/apple_ipad_2_%26_3_smart_cover_poliurethane_-_light_grey_(md307)-14427429 (samma prisklass)

Och även en bra skyddsfilm för bara skärmen.

Tack på förhand!
skyddsfilm för skärmen är överflödigt och förstör enligt mig känslan i produkten. skärmen är repfri, var bara lite försiktig istället. Min erfarenhet av skärmskydd är allt annat än bra. Sen varför köper du 4g? du har antagligen en mobil med surf? bara att dela ut nätverket via blåtand!
Citera
2012-08-18, 12:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Går det att få en iPad-trea att spara användarnamn och lösenord på t.ex. webmailen?
Det är fruktansvärt frustrerande att behöva fylla i allt gång på gång.
På Samsung Galaxy Tab tvåan jag har så frågar den alltid om jag vill spara användarnamn och lösenord, men inte på iPad.
Man kan få Safari att spara användarnamn och lösenord, tyvärr funkar det inte på alla siter av någon anledning. Inställningen hittar du någonstans i Inställningar/Safari.
Citera
2012-08-18, 14:24
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Man kan få Safari att spara användarnamn och lösenord, tyvärr funkar det inte på alla siter av någon anledning. Inställningen hittar du någonstans i Inställningar/Safari.
Tack!
Citera
2012-08-18, 16:16
Medlem
Jag har en fråga angående sportstreaming. Vet inte om det är rätt tråd att fråga i, men jag testar.

Är det någon som har en fungerande sida eller app där man kan streama sport gratis? Jag har kört med sopcast men får inga kanaler förutom de kinesiska som finns där när man tankar appen att fungera. Har försökt skriva in sopcast-kanaler men det står att kanalerna inte fungerar. Om det är någon som har en kanal till sopcast eller någon annan app/hemsida som sänder fotboll från de större ligorna i europa så får ni gärna dela med er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in