2012-03-20, 17:33
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
Även jag hade tänkt mig att köa vid macforum i Göteborg. Undrar hur lång kön blir då jag max kommer att ha 80 minuter på mig att köa...
Funderar på det också. Vet inte hur många som kommer vara där vid 07, eller tidigare...

Hoppas på att det inte blir så många, men funderar även på hur svårt det kommer vara att få just 32GB med 3G, kanske inte är så populärt?

En kompis köade för iPad 2 förra året 2-3 timmar, men då var det ju klockan 17 eller något liknande.
__________________
Senast redigerad av malkia 2012-03-20 kl. 17:36.
Citera
2012-03-20, 17:45
  #374
Medlem
Visst är det så att dom billigare modellerna tar slut först?
Citera
2012-03-20, 17:49
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Visst är det så att dom billigare modellerna tar slut först?
Vet inte vilka du syftar på som billigare, 32GB också?

Jag skulle chansa att 32GB med och utan 3G går fort, sedan 16GB med/utan, sista 64GB. Just för att 64GB är just dyrast som du menar och för att jag tror många känner att 64GB är "för mycket".

32GB är bra eftersom det nu kommer bli större (ifall man ska tro vad många analytiker säger) appar pga upplösningen, men samtidigt tror jag 16GB går fort eftersom många kanske har köpt tidigare och jag tror att många då tyckt och tänkt att 16GB skulle vara tillräckligt.

(Egentligen har jag ingen aning, men jag tror att detta skulle vara nära verkligheten)
Citera
2012-03-20, 17:53
  #376
Medlem
BadassRolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Funderar på det också. Vet inte hur många som kommer vara där vid 07, eller tidigare...

Hoppas på att det inte blir så många, men funderar även på hur svårt det kommer vara att få just 32GB med 3G, kanske inte är så populärt?

En kompis köade för iPad 2 förra året 2-3 timmar, men då var det ju klockan 17 eller något liknande.

Även jag är ute efter en 32GB 3G och det känns som den kommer vara en av de populäraste.
Om det var 2-3 timmar klockan 17 så lär kön vara ganska rejält mycket kortare om inte folk är allt för hardcore :b Tänkte vara där runt 6:20 iaf
Citera
2012-03-20, 18:02
  #377
Medlem
Puckelpists avatar
Hmm, undrar vilket klockslag som drar flest köande. 12 på natten mot Fredag eller 08 fredag morgon!!?

Jag skulle bli väldigt irriterad om jag fick köa till min 64gb wifi i onödan.
Citera
2012-03-20, 18:08
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
Även jag är ute efter en 32GB 3G och det känns som den kommer vara en av de populäraste.
Om det var 2-3 timmar klockan 17 så lär kön vara ganska rejält mycket kortare om inte folk är allt för hardcore :b Tänkte vara där runt 6:20 iaf
Tänkte det samma, dock är 07.00 före jobbet. Så då kanske det blir kö också, det är synd. Men man får inte allt man vill. Då kanske vi ses där! Går nog till Östra hamngatan, funderar när man ska dra dit. 06.30 kanske är en bra tid. Hör gärna av dig undertiden hur långa köer det är! (Ifall du då inte är vid Östra hamngatan för då ser jag det ju själv.)
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Hmm, undrar vilket klockslag som drar flest köande. 12 på natten mot Fredag eller 08 fredag morgon!!?

Jag skulle bli väldigt irriterad om jag fick köa till min 64gb wifi i onödan.
64GB wifi lär (enligt mig) vara en av de sista som går. 64GB 3G bör vara den sista, ifall inte folk kommer dit och är desperata och köper en för att få en direkt.

PS. Skriv gärna här hur länge ni stod (hur böjer man denna formen?) i kö på fredag! DS.
Citera
2012-03-20, 18:12
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Vet inte vilka du syftar på som billigare, 32GB också?

Jag syftar på dom med lägre prislapp, otippat? Fick höra från en butik att dom brukar ta slut först och dom dyrare sist. Alltså att 16gb går först, sen 32, sen 64. Tror inte någon köper en Wifi-modell om dom tänkt köpa en 3G, för att 3G är slut.

Men här verkar ju 32GB vara av störst intresse.
Citera
2012-03-20, 18:16
  #380
Medlem
Tror det r lugnt om man kommer dit vid 7 för jag har hört att de skulle få in mycket mer ipads i år från en ganska bra källa :-) jämfört med iPad 2 releasen
Citera
2012-03-20, 18:19
  #381
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Tror det r lugnt om man kommer dit vid 7 för jag har hört att de skulle få in mycket mer ipads i år från en ganska bra källa :-) jämfört med iPad 2 releasen

Satt precis och funderade över antalen..

Vad kan man förvänta sig att premium reseller-butikerna får in för antal av varje sort?! 5 st? 10? 30?
Citera
2012-03-20, 18:26
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Jag syftar på dom med lägre prislapp, otippat? Fick höra från en butik att dom brukar ta slut först och dom dyrare sist. Alltså att 16gb går först, sen 32, sen 64. Tror inte någon köper en Wifi-modell om dom tänkt köpa en 3G, för att 3G är slut.

Men här verkar ju 32GB vara av störst intresse.
Sa väl aldrig att jag menade ifall man ville ha 3G att man då valde Wifi. Menade precis tvärtom, ville ha Wifi 32GB, men den är slut, lägger på lite och får en med 3G också.

Förstod inte riktigt vad du menade i denna post, men antar att du menade det jag skrev här ovan.
Citera
2012-03-20, 18:33
  #383
Medlem
BadassRolfs avatar
Fan vad taggad man blir för denna typen av release!
Citera
2012-03-20, 19:03
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Sa väl aldrig att jag menade ifall man ville ha 3G att man då valde Wifi. Menade precis tvärtom, ville ha Wifi 32GB, men den är slut, lägger på lite och får en med 3G också.

Förstod inte riktigt vad du menade i denna post, men antar att du menade det jag skrev här ovan.

Nej det ang. wifi och 3G var inte riktat mot något du sa. Menar mer allmänt att om tex 3G tar slut så kommer inte folk köpa wifi istället. Däremot kommer säkert många ta en annan hdd-storlek om den dom önskar inte finns. Sen kan man ju tycka att Apple samt butikerna borde tagit lärdom av två tidigare iPad släpp, vilka som är mest populära, och anpassa den här releasen efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in