2012-03-12, 12:31
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Vad finns det då för anledning att betala för en tvillingkorts tjänst?

Ingen, det är ett billigt 3G-abonnemang bara.
Extra-sim kostar 49 kr /mån hos tele2. http://www.tele2.se/mobilt-bredband/extrasim.html

Du får då ett 3G-abonnemang som ger dig 6 mbit/s och 1 GB/mån.
Du kan alltså inte få ut 4G på tvillingkortet.
Citera
2012-03-12, 17:45
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Självklart kommer den att börja säljas direkt när affärerna öppnar, finns det någon gång en release ska ske på ett visst datum och detta har gjorts på eftermiddagen?

Haha... Aaaaa för iPad 2
Citera
2012-03-12, 18:02
  #255
Medlem
Bazulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paniklilla
Tack för svar!

Vill också undra hur mycket det skulle kosta för 64gb+ 4g, white?

Det kommer ingen 4G till Sverige.
Citera
2012-03-12, 20:45
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Självklart kommer den att börja säljas direkt när affärerna öppnar, finns det någon gång en release ska ske på ett visst datum och detta har gjorts på eftermiddagen?
Skulle kunna tänkas ha nattöppet och då börja säljas 00.00 den 23 mars. Hur blir det med köerna tror ni? Länge än för iPad 2? Och när vet vi när (exakt tid) den kommer släppas? Kommer det utannonseras?
Citat:
Ursprungligen postat av Bazula
Det kommer ingen 4G till Sverige.
Den kommer ju knappast byta namn till 3G + WiFi i Sverige. Men det blir ingen 4G som vi är vana vid. (Hur vana vi nu är att se 4G...)
Citera
2012-03-12, 22:41
  #257
Medlem
Kommer ingen 4G version till Sverige. Ska du ha de får du beställa direkt från USA!
Citera
2012-03-12, 23:04
  #258
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbarnet.
Kommer ingen 4G version till Sverige. Ska du ha de får du beställa direkt från USA!


Anledningen till att nya iPad inte har 4G i Sverige är för att USA och Sverige kör olika system för 4G(använder olika frekvenser). Importerar han en iPad från USA kommer den fortfarande inte använda 4G i Sverige.
Citera
2012-03-13, 00:16
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Ingen, det är ett billigt 3G-abonnemang bara.
Extra-sim kostar 49 kr /mån hos tele2. http://www.tele2.se/mobilt-bredband/extrasim.html

Du får då ett 3G-abonnemang som ger dig 6 mbit/s och 1 GB/mån.
Du kan alltså inte få ut 4G på tvillingkortet.

Okej, det var klent. Undrar om det gäller företagsabonnemang också? Kunde inte hitta någon info där, som du länkade om det privata.
Citera
2012-03-13, 12:50
  #260
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Vad finns det då för anledning att betala för en tvillingkorts tjänst?

Att det är billigare än vilket annat separat abonnemang som helst oavsett hastighet.

Det är lite överdrivet med 4G i en platta så länge 3g-nätet fungerar hyfsat. Vad skall man ha 50 Mbps till? Typen av användning på en platta generarar stora datamängder, men mer jämt utspridda över tiden så några megabit är oftast helt OK. Man drar ju inte ner Gigabit-stora ISO-filer mm till sin ipad, ej heller kompletta filmer, utan det mesta är ju streamat material i eller nära realtid. Helt annat användande.

/capmac
Citera
2012-03-13, 14:14
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Att det är billigare än vilket annat separat abonnemang som helst oavsett hastighet.

Det är lite överdrivet med 4G i en platta så länge 3g-nätet fungerar hyfsat. Vad skall man ha 50 Mbps till? Typen av användning på en platta generarar stora datamängder, men mer jämt utspridda över tiden så några megabit är oftast helt OK. Man drar ju inte ner Gigabit-stora ISO-filer mm till sin ipad, ej heller kompletta filmer, utan det mesta är ju streamat material i eller nära realtid. Helt annat användande.

/capmac

Ja, men nu var frågan vad som händer om man struntar i twillingkorts-tjänsten och bara gör en kopia av sitt simkort för att sedan stoppa det i ipaden! Nej 50mbit är inte nödvändigt, men nu har jag redan ett 4G-abonemang så då kan jag lika gärna använda det, eller hur?
Citera
2012-03-13, 15:15
  #262
Medlem
capmacs avatar
Jag trodde vi diskuterade normala, lagliga sätt att få data både i en telefon och en ipad.

Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Ja, men nu var frågan vad som händer om man struntar i twillingkorts-tjänsten och bara gör en kopia av sitt simkort för att sedan stoppa det i ipaden!

Att abonnemanget stängs ner? Finns det öht någon fungerande teknik att kopiera moderna SIM-kort som de som skickas ut för 3G & 4G ?

/capmac
Citera
2012-03-13, 15:32
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Jag trodde vi diskuterade normala, lagliga sätt att få data både i en telefon och en ipad.



Att abonnemanget stängs ner? Finns det öht någon fungerande teknik att kopiera moderna SIM-kort som de som skickas ut för 3G & 4G ?

/capmac

Det var bara en hypotetisk fråga. Ville bara veta hur tjänsten/tekniken fungerar. Om dom kommer se att jag använder två simkort, eller om det ens går? Kanske fungerar det om man bara använder ett i taget osv.. Det är inte så att jag sitter och har huvudverk över 100kr/mån för ett tvillingkort, det går ändå på företaget.

Trodde man kunde gå till vilken telebutik som helst och få ett nytt simkort på ett mobilnummer, tex om man tappat bort det.
Citera
2012-03-13, 15:46
  #264
Medlem
capmacs avatar
Varför tjafsar du om "kopior" och grejer när du inte vet vad du snackar om? Ifrågasätter mina råd fast sen är det bara "hypotetiskt"? Har du inget bättre att göra? Det har jag.

Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Trodde man kunde gå till vilken telebutik som helst och få ett nytt simkort på ett mobilnummer, tex om man tappat bort det.

Klart man kan. och i samma ögonblick avaktiveras det borttappade.

/capmac
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in