2014-01-03, 13:02
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Har du några tips på bra appar till iPad?

Airees.

Flipboard är riktigt trevligt på ipad (läsa nyheter), rdclient för att fjärransluta till min stationära dator, avplayer för filmer, även plex för film, spelet limbo är ett måste.

Glöm inte att du får keynote, numbers, pages, iphoto, garageband, imovie helt gratis av apple när du har köpt en ny apple produkt. Bara att ladda ned utan extra kostnad!
Citera
2014-01-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Flipboard är riktigt trevligt på ipad (läsa nyheter), rdclient för att fjärransluta till min stationära dator, avplayer för filmer, även plex för film, spelet limbo är ett måste.

Glöm inte att du får keynote, numbers, pages, iphoto, garageband, imovie helt gratis av apple när du har köpt en ny apple produkt. Bara att ladda ned utan extra kostnad!

Avplayer ska jag kolla, men är inte VLC bättre?

Föresten, har du lusst att ta en bild på din iPad Air? Min iPad är så jävla tunn och lätt så jag är fan osäker på om det är en iPad Air eller iPad Mini.

Tack i förhand.
Airees.
Citera
2014-01-03, 13:53
Medlem
Citat:
Föresten, har du lusst att ta en bild på din iPad Air? Min iPad är så jävla tunn och lätt så jag är fan osäker på om det är en iPad Air eller iPad Mini.

Tack i förhand.
Airees.

Airen har ju lika stor skärm (9.7 tum) som din iPad 1 medan minins skärm är mindre, så det borde du ju kunna kolla rätt lätt.

Förresten tycker jag att du ska sluta skriva om din Air Jag vill också ha men har inte råd och får köra vidare med min trea ett bra tag till .
Senast redigerad av Enkelfnutt 2014-01-03 kl. 13:55.
Citera
2014-01-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Airen har ju lika stor skärm (9.7 tum) som din iPad 1 medan minins skärm är mindre, så det borde du ju kunna kolla rätt lätt.

Förresten tycker jag att du ska sluta skriva om din Air Jag vill också ha men har inte råd och får köra vidare med min trea ett bra tag till .

Tack för tipset, det var Air!

Och förlåt, men detta är faktiskt iPad-tråden, om du är så avundsjuk så kanske du inte ska vara i denna tråd..

Airees.
Citera
2014-01-03, 16:22
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Idag beställde jag en iPad air 32 gb wifi, är mycket förväntansfull. Blev tvungen att sälja min iPad 4, som jag var mycket nöjd med, i höstas men nu hade jag äntligen råd med en air. Jag lär väl knappast bli besviken?

Är det förresten nån annan än jag som har svårt att välja mellan att ha tangentbord eller fodral? Jag alternerade mellan ett vanligt fodral/skärmskydd och ett logitech tangentbord/skärmskydd till min iPad 4. Överlag kändes fodralet smidigare men om man ville skriva längre mejl/ inlägg var tangentbordet behändigt att ha.
Senast redigerad av Sven-Dufva1 2014-01-03 kl. 16:27.
Citera
2014-01-03, 17:12
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Idag beställde jag en iPad air 32 gb wifi, är mycket förväntansfull. Blev tvungen att sälja min iPad 4, som jag var mycket nöjd med, i höstas men nu hade jag äntligen råd med en air. Jag lär väl knappast bli besviken?

Är det förresten nån annan än jag som har svårt att välja mellan att ha tangentbord eller fodral? Jag alternerade mellan ett vanligt fodral/skärmskydd och ett logitech tangentbord/skärmskydd till min iPad 4. Överlag kändes fodralet smidigare men om man ville skriva längre mejl/ inlägg var tangentbordet behändigt att ha.

Härligt =)

Du kommer inte bli besviken, det jag reagerade på var dock att den inte känns lika gediget byggd. Skärmen känns lite annorlunda när man skriver på den och baksidan känns lite mer ömtålig än tidigare. Men det är ju för att dom har gjort den så mycket tunnare, och det gillar jag skarpt. Tidigare kunde det vara lite halvjobbigt att hålla i den en längre period vilket jag inte tycker det är idag med air:en.

Jag hade en ipad 3 innan och jag hade logitechs tangentbord, tyvärr så funkar det inte med airen då det är olika storlekar men jag kommer inte att köpa något nytt. Skriver inte så fasansfullt mycket på den så känns onödigt för min del.

Kör enbart med apples skärmskydd, det röda =)
Citera
2014-01-03, 17:13
Medlem
mphummers avatar
Citat:

Antar eller hoppas att du skojar? Det är en tråd om ipads och det är det som ska diskuteras =)
Citera
2014-01-03, 17:14
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Avplayer ska jag kolla, men är inte VLC bättre?

Tack i förhand.
Airees.

Har inte kört med VLC men gillar AVPlayer skarpt, mycket smidigt att få över filmer, välja subs osv. Har svalt alla format jag har matat den med. Men testa först med vlc eftersom det är gratis vilket AVPlayer inte är =)
Citera
2014-01-03, 17:17
Medlem
Citat:
Antar eller hoppas att du skojar? Det är en tråd om ipads och det är det som ska diskuteras =)
Jag vet inte. Men smileyn som jag hade i mitt inlägg kanske kan förklara. Fråga henne, eller läs på lite om hur det här med diskussioner via text och tillhörande känslouttryck på nätet funkar.
Citera
2014-01-03, 17:22
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Jag vet inte. Men smileyn som jag hade i mitt inlägg kanske kan förklara. Fråga henne, eller läs på lite om hur det här med diskussioner via text och tillhörande känslouttryck på nätet funkar.

Finns många riksmongon här och avundsjuka kan ha en hemsk effekt på vissa, därav min fråga som jag tycker var helt befogad.
Citera
2014-01-03, 20:46
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Härligt =)

Du kommer inte bli besviken, det jag reagerade på var dock att den inte känns lika gediget byggd. Skärmen känns lite annorlunda när man skriver på den och baksidan känns lite mer ömtålig än tidigare. Men det är ju för att dom har gjort den så mycket tunnare, och det gillar jag skarpt. Tidigare kunde det vara lite halvjobbigt att hålla i den en längre period vilket jag inte tycker det är idag med air:en.

Jag hade en ipad 3 innan och jag hade logitechs tangentbord, tyvärr så funkar det inte med airen då det är olika storlekar men jag kommer inte att köpa något nytt. Skriver inte så fasansfullt mycket på den så känns onödigt för min del.

Kör enbart med apples skärmskydd, det röda =)
Alla recensioner jag läst har framhävt den allmänna kvalitetskänslan hos Air, men det där att skrivandet känns annorlunda har jag också läst på många ställen. Nånting jag ser mycket fram emot är den reducerade vikten jämfört med tidigare iPads
Citera
2014-01-04, 12:35
Medlem
Är det någon här som har problem med att lägga in filer på sina ipads? Jag lägger in videos, och får ett meddelande ibland som säger: Video.mp4 kunde inte kopieras eftersom ett fel inträffade. Skivan som behövs hittades inte.

Vad betyder det och hur gör jag för att fixa det?

Tack i förhand.
Airees.
Senast redigerad av Airees 2014-01-04 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in