2012-09-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Nått fel med kontokortet? Har du aktiverat så du kan göra köp online?
Jag har än så länge bara laddat ner gratis-appar. Har alltså inte lagt in mitt kontokort. Kanske borde testa det!?
Citera
2012-09-14, 23:43
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suuuper
Jag har än så länge bara laddat ner gratis-appar. Har alltså inte lagt in mitt kontokort. Kanske borde testa det!?

Gör det!! Berätta hur det gick!
Citera
2012-09-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Gör det!! Berätta hur det gick!
Än så länge går det inget vidare.
Det som är lite skumt är att jag upplever ungefär samma problem när jag ska lägga till mitt Visa-kort. Att det bara står och tuggar och tuggar............
Citera
2012-09-15, 02:12
Medlem
testa att gå in på inställningar> affärer> logga ut> logga in igen?
Citera
2012-09-15, 11:37
Medlem
Efter att jag loggat ut och loggat in igen, så funkade det att lägga till mitt Visa-kort.

Och efter det så funkade det att ladda ner appar, alltså hämtningen startade direkt.

Vilket som var lösningen till problemet är jag fortfarande osäker på. Kanske hade räckt enbart med att logga ut och sedan in igen. Eller så ville dom att jag skulle ha tex ett Visa-kort inlagt på kontot. I med det segade när jag skulle ändra mitt betalningssätt så tror jag nästan att det var det andra som hjälpte. Alltså att logga ut och sedan in igen.

Har startat om Ipad:en också, och hämtningarna av appar funkar fortfarande bra.

Så får hoppas att det kommer att funka nu.

TACK för alla tips...
Citera
2012-09-15, 11:55
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suuuper
Efter att jag loggat ut och loggat in igen, så funkade det att lägga till mitt Visa-kort.

Och efter det så funkade det att ladda ner appar, alltså hämtningen startade direkt.

Vilket som var lösningen till problemet är jag fortfarande osäker på. Kanske hade räckt enbart med att logga ut och sedan in igen. Eller så ville dom att jag skulle ha tex ett Visa-kort inlagt på kontot. I med det segade när jag skulle ändra mitt betalningssätt så tror jag nästan att det var det andra som hjälpte. Alltså att logga ut och sedan in igen.

Har startat om Ipad:en också, och hämtningarna av appar funkar fortfarande bra.

Så får hoppas att det kommer att funka nu.

TACK för alla tips...

Härligt! Ha kul med din nya iPad! Finns en tråd för iPad 3 där du kan ställa frågor i framtiden så hjälper vi dig med eventuella tips och frågor!
Citera
2012-09-15, 12:18
Bannlyst
Händer mig ibland att iPaden blir seg men gör så att du loggar ut från ditt konto på App store och sedan gå till wifi, internet, skrolla ner, förnyatilldelning. Sedan är iPaden lika snabb igen
Citera
2012-09-15, 21:30
Medlem
En kort fråga bara. Köpte en IPad 3 idag, men hur ser jag att det verkligen är en IPad 3 som jag fick? Står ju bara iPad på baksidan.
Citera
2012-09-16, 00:26
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
En kort fråga bara. Köpte en IPad 3 idag, men hur ser jag att det verkligen är en IPad 3 som jag fick? Står ju bara iPad på baksidan.

Kartongen?
Citera
2012-09-16, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av great123

Svaret finner du på baksidan av din iPad. Beroende på vilken modell du har (WiFi only, 4G etc), kommer även modellnumret att variera.

Citera
2012-09-16, 11:53
Medlem
janssonkarls avatar
Hejsan vänner

har en iPad 3 på gång den har 3G/4G men just nu har jag en 2 med 3G och jag har abbonneamng på denna för 129 kr i månaden och jag undrar om det finns något annat alternativ? har kommit på att det är lite dyrt att lägga de då jag har kanske använt den 5 gånger utanför hemma nätverket

MVH Erik
Citera
2012-09-16, 12:38
Medlem
Roger Rabbits avatar
Gumman är i farten med att köpa en padda v3, frågan är om det räcker med 16GB eller om man ska lägga en femhundring extra för 32GB? Den ska väl användas till lite film, men mest surf å e-bokläsning, och arga fåglar förstås.

Vad är jailbreaking bra för? Så man kan installera pirat-appar och sånt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in