2013-12-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Så det blev 128gb! Trevligt! Kör på 32Gb och har svårt att fylla den. Vad är det du lagrar på den?

Min gamla iPad som jag hade förut, iPad 3, hade jag 64 GB på, och den blev super full.

Airees.
Citera
2013-12-30, 10:07
Medlem
Jag bara undrar, finns det någon bra pdf reader till ipad som man kan använda till att läsa böcker?

Jag vill att man ska kunna bläddra så som man gör i iBooks-appen, dvs som en bok, och inte neråt.

Airees.
Citera
2013-12-30, 11:06
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Jag bara undrar, finns det någon bra pdf reader till ipad som man kan använda till att läsa böcker?

Jag vill att man ska kunna bläddra så som man gör i iBooks-appen, dvs som en bok, och inte neråt.

Airees.

Det absolut smidigaste som jag har gjort är att konvertera alla pdfér till .epub som är formatet som ibooks läser. Finns en drös konverterare ute och många är otroligt lätta att använda. Sen är det bara att maila eller skicka den konverterade filen till din dropbox och öppna på paddan så sparas den i ibooks.

Ett exempel på konverterare, sitter själv på mac så använde ett annat program.

http://download.cnet.com/PDF-to-ePub-Converter/3000-20412_4-75115614.html
Citera
2013-12-30, 11:23
Medlem
Citat:
Det absolut smidigaste som jag har gjort är att konvertera alla pdfér till .epub som är formatet som ibooks läser. Finns en drös konverterare ute och många är otroligt lätta att använda. Sen är det bara att maila eller skicka den konverterade filen till din dropbox och öppna på paddan så sparas den i ibooks.

Ett exempel på konverterare, sitter själv på mac så använde ett annat program.

http://download.cnet.com/PDF-to-ePub-Converter/3000-20412_4-75115614.html

Jag har en mac, har du nått tips på nått bra program till mac?

Airees.
Citera
2013-12-30, 12:34
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Därför iPad är så jäkla överhypad.
Jag fick en iPad av morsan i våras, använde den en del tills jag köpte en ny mobil, sedan dess har den mest legat o skräpat.
Som du säger så gör man allt på mobilen, att kolla film etc gör jag på laptopen eller på tvn, spela kan man ju göra, men jag spelar å andra sidan inte så mycket "mobilspel"...

Överhypad vet jag inte, tvärtom så har ju antalet användningsområden vida överträffat den tidiga hypen. Det var det som var själva avsikten med iPad också, att skapa nåt som egentligen bara är en pekskärm och låta folk fylla den själva med användningsområden.

Använder själv iPad till att surfa, läsa, köra OneNote/Evernote, sköta mail och kalender, betala räkningar, spela och en hel del annat.
Citera
2013-12-30, 15:31
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Jag har en mac, har du nått tips på nått bra program till mac?

Airees.

Jag minns inte vilken jag använde mig av men denna ska enligt forum vara bra, finns även en video där du ser hur man kan göra:

http://calibre-ebook.com
Citera
2013-12-30, 15:37
Medlem
Citat:
Jag minns inte vilken jag använde mig av men denna ska enligt forum vara bra, finns även en video där du ser hur man kan göra:

http://calibre-ebook.com

Tack så mycket för din hjälp!

Airees.
Citera
2013-12-30, 15:56
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Tack så mycket för din hjälp!

Airees.

Så lite så!
Citera
2014-01-03, 10:32
Medlem
Enligt Apples hemsida så ska jag få min iPad Air idag, men vet någon vid vilken tid iPaden brukar komma till dörren? Jag vet att det inte finns nån exakt tid, men på ett ungefär? iPaden levereras med företaget UPS.

Tack i förhand.
Airees.
Citera
2014-01-03, 12:24
Medlem
Så nu har jag fått min iPad Air! Fan vilken skillnad än iPad 1, jag är glad att jag inte beställde iPad Mini, för denna iPad känns inte i händerna, så lätt som den är!

Airees.
Citera
2014-01-03, 12:31
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Så nu har jag fått min iPad Air! Fan vilken skillnad än iPad 1, jag är glad att jag inte beställde iPad Mini, för denna iPad känns inte i händerna, så lätt som den är!

Airees.

Härligt! Grattis, är ruskigt nöjd med min air jag med. Tyngden är perfekt!
Citera
2014-01-03, 12:43
Medlem
Citat:
Härligt! Grattis, är ruskigt nöjd med min air jag med. Tyngden är perfekt!

Har du några tips på bra appar till iPad?

Airees.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in