2012-03-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundsgood
Vilken iPad bör jag välja?

Ska köpa en iPad 3.
Kommer att använda den i studierna + hemma. Den kommer även följa med på vissa resor för underhållning med film och musik. Hemma kommer den användas i nätverket för diverse sysslor.

Bör jag välja WiFi 32gb eller WiFi + 3G/4G 16gb?
Vilket är mest prisvärt anser ni?

Vill du komma billigt undan men ändå klara dig? WiFi 16gb. Jag köpte iPad 2 16gb 3G. Det visade sig att hotspot genom din telefon funkar felfritt som 3G anslutning och hade därför ingen anledning av extrakostnaden av 3G till min iPad.

Kommer denna gång köpa en wifi 16 gb istället
Citera
2012-03-15, 01:49
Medlem
GPS är dock väldigt smidigt när man är ute och reser. Lättare med karta på iPad än på telefonen.
Citera
2012-03-15, 14:28
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conf
Vill du komma billigt undan men ändå klara dig? WiFi 16gb. Jag köpte iPad 2 16gb 3G. Det visade sig att hotspot genom din telefon funkar felfritt som 3G anslutning och hade därför ingen anledning av extrakostnaden av 3G till min iPad.

Kommer denna gång köpa en wifi 16 gb istället

Hade du tänkt att köa på releasedagen eller har du tänkt att vänta med att köpa den? Själv är jag sugen på en WI-FI 32 GB
Citera
2012-03-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Hade du tänkt att köa på releasedagen eller har du tänkt att vänta med att köpa den? Själv är jag sugen på en WI-FI 32 GB

Kommer förhandsboka en i butik som jag gjorde förra året Jag blev smått sugen på en 32 as well. Läste precis följande på NY Times: "There’s another price you’ll pay for all this clarity, too: in storage. Tests performed by Macworld.com revealed that the graphics in Retina-ready apps consume two to three times as much of the iPad’s nonexpandable storage than pre-Retina apps. To update their apps for the new display, software companies must redo their graphics at much higher resolution, which means much larger files."
Citera
2012-03-15, 22:59
Medlem
Jag har iPad 2 32gb idag. Känns som att det är på tok för lite utrymme speciellt om du vill ha lite filmer,appar osv. Med tanke på vad ovanstående skrev skulle jag satsa på 64gb.
Citera
2012-03-15, 23:05
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro
Jag har iPad 2 32gb idag. Känns som att det är på tok för lite utrymme speciellt om du vill ha lite filmer,appar osv. Med tanke på vad ovanstående skrev skulle jag satsa på 64gb.

Själv hade jag tänkt att använda den främst i studiesyfte, men jag har sett flera andra som har iPad 2 och hur många roliga appar/spel det faktiskt finns. Så självklart vill man även ha lite filmer och en hel del appar på den, så det blir till att ta sig en funderare på om man vill ha en 32 eller 64gb.
Citera
2012-03-16, 02:45
Medlem
Makinas avatar
Någon som vet när man kan förhandsboka? Väntat som en tok.
Citera
2012-03-16, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makina
Någon som vet när man kan förhandsboka? Väntat som en tok.

Har frågat ett par butiker men ingen verkar veta när det är möjligt. Kommer skriva i tråden så fort jag ser något och själv bokat en!
Citera
2012-03-16, 04:59
Medlem
Plasma skärmar på 52 tum kostar väl tretusen kronor nuförtiden. Varför vill ni köpa en ipad på 0,5 tum? Det är tio gånger mindre.
Citera
2012-03-16, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaddoww
Plasma skärmar på 52 tum kostar väl tretusen kronor nuförtiden. Varför vill ni köpa en ipad på 0,5 tum? Det är tio gånger mindre.

???
Citera
2012-03-16, 08:23
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Gå du tillbaks till din Android-tråd istället för att skriva en massa skit här.
iPads skärm är på 9,7 tum, så vad snackar du om. Du vet nog inte riktigt hur mycket en tum är, funderat att titta på din egen tumme om du har någon, det är i alla fall ett riktmärke.

OnT: Jag är rätt sugen på att köpa en iPad, fast problemet är bara att jag vet inte om jag ska köpa 2:an eller 3:an.
Är det värt att köpa 3:an för den bättre kameran, bättre processorn, den bättre skärmen och de andra små förbättringarna.
Nu vet vi ju ännu inte några riktiga priser, men det kommer väl att skilja sig en 700-800 kr mellan 2 och 3. Pengarna är inte problemet utan det är om det kommer vara värt att köpa 3:an istället. 2:an är ju fortfarande väldigt bra och den kommer ju säkert att få uppdateringar några år framöver.
Men är det någon annan som ska köpa sin första iPad och tänker i samma banor?
Citera
2012-03-16, 09:09
Medlem
Martyrs avatar
Citat:

Ser att matte inte är din starkaste punkt, 52 tum är snarare 100ggr större än 0,5 tum. Fick du IG i matte A eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in