2012-04-03, 17:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Drar wifi mer ström än 3G/4G?
Nej, mindre. Det är iaf min erfarenhet från både iPhone och iPad.
Citera
2012-04-03, 17:57
Medlem
rasmusens avatar
Till er som letar ställen som säljer nya paddan! Mitt tips är att ni beställer från applestore, gick otroligt fort. Stod 1-2 veckors leverans, tog dock bara 3 dagar trots 1 dags försening på grund av TNT's inkompetens.

Hur som helst, några tips på riktigt användbara apps? Alltså sådana som ni inte klarar er utan en sekund, kan vara allt från spel till nyttoapps.
Citera
2012-04-03, 18:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Hur som helst, några tips på riktigt användbara apps? Alltså sådana som ni inte klarar er utan en sekund, kan vara allt från spel till nyttoapps.
Reeder för RSS-feeds
Weather Pro för väder
Zite för snyggt sammansatt magasin av diverse olika nyheter inom de intresseområden man själv väljer
LogmeIn Pro för att styra datorer/remote desktop-liknande
Real Racing 2 HD bästa bilspelet
Paper för att skissa/göra anteckningar (video)
Citera
2012-04-03, 20:49
Medlem
Kopplade in ipaden till macbooken nu och valde att synkronisera program. Eftersom det tar en liten stund gick jag in på fliken program och ser att alla programmen förs över till macbooken i sin helhet. Onödigt värre att ha en massa ipadspel på min macbook air med 128 gb utrymme. Så hur löser jag detta? finns det någon bättre lösning än att helt enkelt bocka av synkroniseringsrutan?

Apparna får ju gärna ligga tillgängliga i datorn som information men att de ska ta upp en massa utrymme vill jag ju undivika.
Citera
2012-04-03, 22:24
Medlem
Makinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Jag har smartcover på när jag har ipaden i det fodralet och då fungerar det hur bra som helst
Om man bortser från skrapmärkena på din ipad.
Citera
2012-04-04, 01:17
Medlem
Wosps avatar
Köpte mig tn iPad idag. Det brev en svart 32 GB 4G.
De första som måste sägas är att batteri tiden verkligen är helt fantastisk. Har haft skärmen tänd hela tiden sedan jag km hem ifrån butiken vilket nu borde vara runt 7 timmar och den har endast dragit 30 % (!?!?) batteri. Har dock inget sim kort i min så det kanske drar lite mindre pgr av det ?

Under denna långa användningstid så har jag dragit ner appar, spelat och surfar runt och har inte en enda gång märkt att paddan skulle speciellt varm. Har dock kanske på Max 35 % ljudstyrka men slängde man inte har direkt solljuse imott skärmen så finner jag ingen anledning till att ha högre...

Om ni frågar mig så är den här grejen med värme problem grymt upptrissad.
I övrigt riktigt nöjd men den. Displayen är helt grym tror dock att jag har sabbat det lite med ett halvbra skärmskydd, får kanske gå på något dyrare sen.
Citera
2012-04-04, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som fått igång hotspot på iPaden? Jag har felia och det funkar på iPhonen, men på iPaden finns inte valet någonstans.

Detta kanske stillar dina sinnen...

http://www.99.se/mobiloperatorer-abonnemang/270397-fraga-telia-58.html#post2064733

Dr Tinnitus
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-04-04 kl. 08:16.
Citera
2012-04-04, 10:25
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erigeratliv
Kopplade in ipaden till macbooken nu och valde att synkronisera program. Eftersom det tar en liten stund gick jag in på fliken program och ser att alla programmen förs över till macbooken i sin helhet. Onödigt värre att ha en massa ipadspel på min macbook air med 128 gb utrymme. Så hur löser jag detta? finns det någon bättre lösning än att helt enkelt bocka av synkroniseringsrutan?

Apparna får ju gärna ligga tillgängliga i datorn som information men att de ska ta upp en massa utrymme vill jag ju undivika.

Föreslår att undvika iTunes som pesten och istället använda icloud.
Citera
2012-04-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makina
Om man bortser från skrapmärkena på din ipad.

Har inte fått några skrapmärken ;D
Citera
2012-04-04, 14:29
Medlem
jabbe91s avatar
Har bestämmt mig att jag ska sälja min Asus android platta och köpa mig en Ipad istället..
Men har börjat fundera om jag ska köpa antingen en Ipad 2 fast med 32gb(eller 16 för att spara lite pengar) eller att man ska satsa stort och köpa Ipad 3 16gb???

Vad skulle ni gjort? Har inte använt min android platta varje dag, men ganska ofta ändå, men är inte riktigt fullt nöjd med den. Men om jag köper en ipad så vill ajg använda den såklart så mycket som möjligt..
Citera
2012-04-04, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Har bestämmt mig att jag ska sälja min Asus android platta och köpa mig en Ipad istället..
Men har börjat fundera om jag ska köpa antingen en Ipad 2 fast med 32gb(eller 16 för att spara lite pengar) eller att man ska satsa stort och köpa Ipad 3 16gb???

Vad skulle ni gjort? Har inte använt min android platta varje dag, men ganska ofta ändå, men är inte riktigt fullt nöjd med den. Men om jag köper en ipad så vill ajg använda den såklart så mycket som möjligt..

Jag hade köpt en iPad 3
Citera
2012-04-04, 15:41
Medlem
skachsos avatar
Någon som haft problem med laddaren som följer med? Jag har fel på min, den fungerar på min iPhone men ej på min iPad... Nu har jag reklamerat den, ock det är INTE enkelt... Har fått en ny del till laddaren o ska se om den fungerar.... Sen ska jag skicka tillbaks den trasiga till dom.. Dom skickade ut en ny till mitt jobb + samtalstid ca 45 min + att jag ska skicka in den trasiga, vilket jobb dom lägger ner på detta, till en kostnad på ny del av 139 kr... Kan ej vara lönsamt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in