2012-09-27, 20:37
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Men om iOS uppdaterades innan du återställde så behövde det ju inte uppdateras efter återställningen, då hade du redan det senaste iOS.

Men återställning till fabriksskick borde väl rimligtvis innebära att det ursprungliga os:et installeras, eller är jag helt ute å cyklar.
Citera
2012-09-27, 20:41
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Men återställning till fabriksskick borde väl rimligtvis innebära att det ursprungliga os:et installeras, eller är jag helt ute å cyklar.
Ja, du är faktiskt ute och cyklar.
När man återställer en iEnhet installeras alltid det senaste iOS. Det är alla inställningarna, appar och allt annat som återställs till som det var när enheten var ny.
Citera
2012-09-29, 08:57
Medlem
Vad är det bästa, roligaste strategispelet till Ipad? tänker mig typ starcraft liknande, hearts of iron eller Total war liknande spel
Citera
2012-09-30, 14:23
Medlem
tOpOffs avatar
Plötsligt kan jag inte längre söka i AppStore. Vad jag än söker på så är det bara en vit skärm och inget händer. Topplistan, genius och allt det där fungerar, men att söka går inte alls. Är det någon inställning jag kommit åt kanske?
Citera
2012-09-30, 18:04
Medlem
Ni som säger att 16 gb är för lite, varför undrar jag? Funderar på att köpa just 16 gb. Kommer ju inte ha några filmer eller musik på den, är det fortfarande för lite med 16 då? Vad är det som skulle ta så mycket plats?
Citera
2012-09-30, 19:22
Medlem
Assaultss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ni som säger att 16 gb är för lite, varför undrar jag? Funderar på att köpa just 16 gb. Kommer ju inte ha några filmer eller musik på den, är det fortfarande för lite med 16 då? Vad är det som skulle ta så mycket plats?

Beror ju lite på ens användningsområden. Själv har jag jag inga problem att klara mig på min 16 gb:are. Används mest till att surfa, se på film och läsa böcker för egen del. Räcker ju ändå till ett par avsnitt av valfri tv-serie vilket räcker fint då jag med enkelhet kan lägga över mer senare. Har inte några spel som tar speciellt utrymme heller.

Med tanke på att du inte tänker se på film tror jag du lätt klarar dig då de flesta apparna inte tar så mycket utrymme. Är väl främst om man vill få plats med en del film och många spel (typ i stil med Infinity Blade 2) som 32gb egentligen behövs.
Senast redigerad av Assaults 2012-09-30 kl. 19:47.
Citera
2012-09-30, 23:26
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Plötsligt kan jag inte längre söka i AppStore. Vad jag än söker på så är det bara en vit skärm och inget händer. Topplistan, genius och allt det där fungerar, men att söka går inte alls. Är det någon inställning jag kommit åt kanske?

Testat med att starta om iPaden?
Citera
2012-10-01, 00:22
Medlem
Någon som vet om untheded ios 6 jailbreak finns ute?
För fattat de som att det finns untheded jb för iPhone 5 osv
Senast redigerad av nnickee 2012-10-01 kl. 00:25.
Citera
2012-10-01, 08:44
Medlem
maccswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk

Jag har 16gb och det räcker precis, får alltid tänka på om det får plats eller inte så jag skulle gärna bytt upp till 32gb.

Men kör nu plex så slipper spara ner filmerna/serierna på paddan och använder du den enbart till surf och några enstaka appar så kommer du långt på 16 gb.

Beror helt på ditt användningsområde.
Citera
2012-10-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsigt
Udda problem.

Skall ladda ner en app. Loggar in med id. Men då kommer det upp att man skall verifiera.
Gör detta med e-mail och lite frågor som man skall besvara. Klickar nästa. Då kommer det upp en text med att sessionen tog för lång tid sen kan man bara stänga.
Blir tokig. Har varit så nu i två dagar.
Fler som har problem?

Har försökt hitta om det men hittar inget...

Ifall du inte löst det än, rensa historiken och töm cache i inställningarna för Safari. Det löser problemet!
Citera
2012-10-02, 22:47
Medlem
Maxks avatar
Hallå, lånar tråden lite, då jag ska flytta så kommer jag ha ont om plats, så har mina tankar på att införskaffa mig en Ipad 3.

Då jag skriver och skickar dokument ganska ofta, så undrar jag om detta är möjligt med en Ipad 3?
alltså ett dokument i klass med ett vanligt Word-dokument. Att det tar längre tid än med min nuvarande dator spelar ingen roll.

Mvh
Senast redigerad av Maxk 2012-10-02 kl. 22:50.
Citera
2012-10-02, 23:01
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxk
Hallå, lånar tråden lite, då jag ska flytta så kommer jag ha ont om plats, så har mina tankar på att införskaffa mig en Ipad 3.

Då jag skriver och skickar dokument ganska ofta, så undrar jag om detta är möjligt med en Ipad 3?
alltså ett dokument i klass med ett vanligt Word-dokument. Att det tar längre tid än med min nuvarande dator spelar ingen roll.

Mvh

Jag föredrar att skriva på datorn, så jag använder alltid min laptop när jag ska skriva längre saker, som nu när jag sitter på flashback och skriver inlägg. Men när jag surfar och inte behöver skriva mycket alls så använder jag ibland laptopen, ibland ipaden, det är mest en fråga om bekvämlighet, vilken ligger närmast mig just nu?

Men ja det går att skriva en hel uppsats på ipaden om man vill det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in