2012-03-23, 20:06
Medlem
irrblosss avatar
Någon som vet om iPad 2-gelaskins passar den nya iPaden? Antar att kameran bak har lite större diameter än den på 2:an och att det eventuellt finns lite andra ändringar? Beställde ett gelaskin som jag fick idag och får iPad 3:an på måndag. Funderar på om jag ska skicka tillbaka skinet och istället beställa ett direkt från gelaskins.com. Någon som kan mäta diametern på bakkameran?
Citera
2012-03-23, 20:14
Medlem
Till er med problem med WiFi.

Läs länken och testa om det som beskrivs där hjälper.

http://osxdaily.com/2012/03/21/fix-new-ipad-3-wi-fi-reception-problems/
Citera
2012-03-23, 20:14
Medlem
Hur orkar man med laptop????????? Paddan är ju så mycket bättre älskar ipaden
Citera
2012-03-23, 20:18
Medlem
Fan va gött att man fick tag på denna platta utan att monsterköa som man gjorde(iaf jag) för iPad 2 för att få den på releasen. Man kan lätt säga att de måste fått in otroligt många fler nya iPad än tidigare releasen (ipad2).
Citera
2012-03-23, 20:23
Medlem
sandronesta13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croissanten
Var och kände på den idag och var inte så imponerad av den nya skärmen, är jag ensam?
Nej tyckte inte den var så mycket bättre än iPad 2, den har också sämre viewing angle än 2n. Hursomhelst pixeltätheten är oslagbar.
Citera
2012-03-23, 20:27
Medlem
Zippis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som vet om iPad 2-gelaskins passar den nya iPaden? Antar att kameran bak har lite större diameter än den på 2:an och att det eventuellt finns lite andra ändringar? Beställde ett gelaskin som jag fick idag och får iPad 3:an på måndag. Funderar på om jag ska skicka tillbaka skinet och istället beställa ett direkt från gelaskins.com. Någon som kan mäta diametern på bakkameran?

Kanske, även om den bara är 0,6mm tjockare så är den avrundade kanten en annan form än 2an.
Citera
2012-03-23, 20:28
Medlem
Någon frågade i tråden innan om vi skulle göra en tråd för iPad apps innan kom inte ihåg vem men det finns redan en

https://www.flashback.org/t1205624p19

Vi får väcka liv i tråden nu

Tycker att det är märkligt att det finns en kategori medicin på AppStore men ingen för spel
Senast redigerad av svartbil 2012-03-23 kl. 20:34.
Citera
2012-03-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Någon frågade i tråden innan om vi skulle göra en tråd för iPad apps innan kom inte ihåg vem men det finns redan en

https://www.flashback.org/t1205624p19

Vi får väcka liv i tråden nu

Tycker att det är märkligt att det finns en kategori medicin på AppStore men ingen för spel
Det var jag! Får vi absolut göra! Nu kör vi!
Citera
2012-03-23, 21:35
Medlem
PojkeTolvs avatar
Jailbreak ute än? länk?
Citera
2012-03-23, 21:51
Medlem
Cum*s avatar
Fått nya paddan nu är riktigt nöjd. Tänkte dock dra hem något skoj spel och testa skärmen men jag hittar ingen spelkatalog på appstore. Hittar den via iphone men inte via ipad. Är jag blind eller är den dold någonstans?

edit: Hittade om jag tryckte på sök. Där kunde jag välja kategori:spel och sen underkategori. Märkligt det inte fanns under kategoritabben.

edit2: Verkar dock vara extremt få appar man hittar på det viset.
Senast redigerad av Cum* 2012-03-23 kl. 21:58.
Citera
2012-03-23, 22:06
Medlem
Mina första intryck av iPad3 efter att ha kört mina andra två iPad2 en längre tid.

Först så blir jag nästan lite förbannad på Apple, för hur fan kan de göra så här mot mig/oss...? Nu kan man ju för fan inte stå ut med en ”sunkig” 1440 X 900 på sin MacBook Pro när man blivit bortskämd med en Retina på iPad3. Kommer inte Apple med Retina på nästa MBP så blir jag sur, och gör de det så blir det dyrt för lädret....

Det har talats lite om skillnaden i vikt och tjocklek mot iPad2 , att trean är lite tjockare och tyngre, men det är inget man/jag känner av utan att väga de båda i händerna, då kanske kanske man märker att det skiljer lite mellan dem. Tjockleksskilnaden får man glo sig skelögd för att upptäcka.

Att iPad3 har sämre viewing angel kan så vara, men det är inget man egentligen märker, för vem sitter och glor på skärmen i så bizarra vinklar...?

Skärmen, Retinan, är det som verkligen är det som sticker ut. Vid en snabb kik på saker saker som inte avslöjar den mycket högre upplösningen på skärmen, så kan man kanske tycka att den inte var så märkvärdig. Men jämför man när man har material på skärmen som gör den höga upplösningen rättvisa så är det en påtaglig skillnad, och efter att ha blivit bortskämd med Retinan så är det inte kul att glo på en vanlig skärm igen. Bara en så enkel sak som att jämföra snedstrecket i batteriprocenten mellan Retinan och den vanliga iPad-skärmen visar tydligt att det är stor skillnad.

Värmen har jag inte märkt mycket av. Den blir förvisso mycket varmare än iPad2, men det är inte tal om att bli het. Det har i alla fall inte jag lyckats med. Men mycket varmare handlar ju om att iPad2 i princip inte blev ens ljummen, så skillnaden till iPad3 blir då stor utan att den senare blir het.

Det mest retsamma hittills är att den tar riktigt god tid på sig att ladda, och det är därför tur att den har så pass bra batteritid.

Appar och annat som är uppdaterat för Retinastöd ser riktigt smaskigt ut.

Skärmen har märkbart klarare/tydligare färgåtergivning, och det ska bli intressant att de kommade tester om Apple träffat bra vad gäller korrekt färgkalibrering och vitbalans. Jag tror det är riktigt bra.

Tyvärr är iPad3 inte riktigt lika ljusstark som iPad2 vad gäller max-ljus. Men iPad3 är lite ljusare när båda är på 50%.

Dr Tinnitus
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-03-23 kl. 22:09.
Citera
2012-03-23, 22:56
Medlem
derivats avatar
Dr Tinnitus. Vad får du för batteritid på iPad2 och 3 vid 50% samt 100% ljusstyrka?

Får väll ägna morgondagen åt problemlösning vad gäller min usla WIFI mottagning, trodde jag skulle slippa sånt med Apple grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in