2012-07-04, 21:51
Medlem
Silltunnas avatar
Har precis skaffat telia kontant mobilt bredband, tryckt in simkortet, startat om ipaden flera gånger, talat med telias kundtjänst som säger att det ser ut som jag är uppkopplad, reggat kontantkort....har gjort ALLT. Med ipaden hittar ej något nätverk och jag kommer följdaktligen ej ut på nätet. Sitter i centrala Gbg. Hur gör man?
Citera
2012-07-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Har precis skaffat telia kontant mobilt bredband, tryckt in simkortet, startat om ipaden flera gånger, talat med telias kundtjänst som säger att det ser ut som jag är uppkopplad, reggat kontantkort....har gjort ALLT. Med ipaden hittar ej något nätverk och jag kommer följdaktligen ej ut på nätet. Sitter i centrala Gbg. Hur gör man?

Har du skrivit in PIN-koden? om inte, ta ut kortet sätt in det igen och skriv in den.
Har du täckning?
Citera
2012-07-05, 04:58
Medlem
Hur stänger man av ljudet i vissa spel.

Har mutar man enheten, har provat med knappen sängt ner ljudet men ändå hörs ljudet i vissa spel?
Citera
2012-07-06, 16:33
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsigt
Hur stänger man av ljudet i vissa spel.

Har mutar man enheten, har provat med knappen sängt ner ljudet men ändå hörs ljudet i vissa spel?
Testa sänka volymen i inställningar
Citera
2012-07-07, 09:25
Medlem
Köpte min nya Ipad igår, sjukt glad! stor skillnad gentemot min gamla Ipad 2...
Citera
2012-07-09, 17:21
Medlem
Inzaneclowns avatar
Kan någon rekommendera en bra VNC-klient mellan Ipad och Pc? När vi ändå är igång så får ni gärna rekommendera era bästa appar också.

Har precis köpt Ipad 3 och pillar lite smått med den hemma nu
Citera
2012-07-09, 19:03
Medlem
Omegamans avatar
Jag är intresserad av en iPad 3 men endast om dess wifi är tillräckligt bra. Jag tänkte köpa en telefon med 4g till hösten sedan köra delning från den. Vilka hastigheter klarar iPad 3 av? Vart sitter flaskhalsen, telefonen eller ipaden?
Citera
2012-07-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Kan någon rekommendera en bra VNC-klient mellan Ipad och Pc? När vi ändå är igång så får ni gärna rekommendera era bästa appar också.

Har precis köpt Ipad 3 och pillar lite smått med den hemma nu

iteleport
Citera
2012-07-10, 14:08
Medlem
HipsterJugends avatar
Kan starkt rekommendera en app till er som gillar att se på film på iPaden i hemmet.
Serier till frukost exempelvis. Det gör jag.

En app som heter AirVideo. Den gör helt enkelt så att du kan kan skapa en AirVideo server på din dator. Och strema till din iPad från datorn Så du slipper lägga in filmerna på iPaden..

Men vill du ut och resa är det ju givetvis mycket bättre med AVplayer.

Men kolla in AirVideo, jag gillar som tusan iallafall.
Citera
2012-07-10, 14:19
Bannlyst
Jag byter bort min iPad 3 idag mot en Iphone 4, en laptop(Äldre men fungerar fint, ska installera om Windows på den bara), extern hårddisk + 3000 kr kontant.

Känns som en bra deal, kanske använt min iPad sammanlagt 24 timmar sedan jag fick den för cirka 3 veckor sedan.
Citera
2012-07-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jag byter bort min iPad 3 idag mot en Iphone 4, en laptop(Äldre men fungerar fint, ska installera om Windows på den bara), extern hårddisk + 3000 kr kontant.

Känns som en bra deal, kanske använt min iPad sammanlagt 24 timmar sedan jag fick den för cirka 3 veckor sedan.
Den som byter dom sakerna mot ipad 3 måste vara dummare än en gris.

Har hypen om ipad 3 lagt sig? Kollar om kring på youtube men hittar inga bra appar eller nå som använder ipadens kraft.
Senast redigerad av Martinbergqvist 2012-07-10 kl. 14:43.
Citera
2012-07-10, 14:40
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic

Är väl ändå inte så lite? Jag ser läsplattan som nått man döda lite tid med i tex sängen innan man somnar.

Så att du kört lite mer än 1 timme varje dag i snitt är väl inte så lite i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in