Citat:
Hmm, USA-fientliga styrkor? Som islamisterna då?
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om resten av Egypten hade invaderats av USA fientliga styrkor som dessutom hade bekämpat USA och dess allierade i mer än 10 år och stormningen utgjorde slutet på USA´s inflytande i Egypten så hade så varit fallet, men som vi båda vet så förhåller det sig inte så så ditt exempel är bara uselt.

USA och dess allierade, Israel och den egyptiska regimen måhända?
Och vad skedde nyligen i Egypten, särskilt i relation till Mubarak-regimen?
Citat:
Snarare är det så att tungviktsmästaren är den som har en flickvän som drar i honom och vill gå hem, medans jag rantar runt runt i ringen och gömmer mig domaren.
Ursprungligen postat av Juno-Six
Visst, om krig hade haft en objektiv regelbok samt domare som dömer vinst. Men det vet du likväl jag att så inte är fallet. Därav faller det resonemangen, i mina ögon; amerika klarade säkert av många mål men det övergripande och anledningen till konflikten, att förhindra ett kommunistiskt Vietnam inträffade inte.
Därav kan man ju knappast kalla det en vinst? Eller förvisso, kalla det en militär seger som omedelbart ledde till förlust efter att man ansett sig vara färdig.
För att fortsätta din liknelse är det snarare att du som ställer dig mot tungviktaren med sikte på tio minuter, bryter när din käresta förtvivlat ber dig att sluta plåga dig själv (opinionen på hemmaplan), går således ut ur ringen och anser dig vara klar här. Du kan anse det vara en vinst, men det är med all säkerhet denna hypotetiska tungviktare som erhåller bältet.
Därav kan man ju knappast kalla det en vinst? Eller förvisso, kalla det en militär seger som omedelbart ledde till förlust efter att man ansett sig vara färdig.
För att fortsätta din liknelse är det snarare att du som ställer dig mot tungviktaren med sikte på tio minuter, bryter när din käresta förtvivlat ber dig att sluta plåga dig själv (opinionen på hemmaplan), går således ut ur ringen och anser dig vara klar här. Du kan anse det vara en vinst, men det är med all säkerhet denna hypotetiska tungviktare som erhåller bältet.
Så tungviktaren erbjuder en deal, och domaren förklarar matchen över, vi skakar hand och tungviktaren kliver ur ringen.
Varpå jag stannar kvar, och sedan när jag ser att tungviktaren har lämnat lokalen så börjar jag hoppa upp och ner skrika att jag vann.....
Skit samma att jag åkte på smäll efter smäll och det största skälet till att jag inte blev misshandlad till döds var för att domaren började vifta med fingret och hota med diskvalificering varje gång jag såg ut att vara på väg att bli knockad.
Men av någon anledning, trots att tungviktaren lämnade ringen obesegrad, efter ett avtal, så är det ändå jag som vinner bältet, allt som krävdes var att jag väntade tills dess tungviktaren hade gått därifrån innan jag bröt avtalet.....
Det är lätt att vinna över en motståndare som inte ens är där, särskilt när man haft så svårt att vinna mot denne, när denne faktiskt var där.
Senast redigerad av Jecke 2012-09-26 kl. 13:49.
Senast redigerad av Jecke 2012-09-26 kl. 13:49.