Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Özz är nog rätt unik i att inte vara rolig. Nästan alla andra menlösa PK-komiker är roliga ibland, någon enstaka gång. Men Özz är konsekvent aldrig rolig. Inte ens med manus.
Detta har inget med "rasism" att göra från min sida. Jag har garvat åt Soran Ismail. Den butchiga negressen är ibland kul. Jag tror faktiskt även att jag garvat åt Schyfferts flickvän vid ett tillfälle. Men aldrig åt Özz. Visst är det märkligt.
Exakt detta. Jag tycker generellt inte att andra PK-komiker, eller för den delen svenska komiker över lag, är särskilt roliga. Men som du säger, de är roliga ibland. Schyffert, Soran, Nour. Värdelösa, men visst kan man dra lite på munnen någon enstaka gång. Gardell kan faktiskt vara rolig på riktigt någon gång ibland. Även om medelkvalitén på Sveriges sk "komiker-elit" är ganska deprimerande så kläcker ju alla ur sig något humoristiskt någon gång även om det ofta är glest mellan varven. Fan, jag tror till och med att jag drog lätt på höger mungipa åt något Betnér sa en gång för en massa år sedan, om jag inte minns helt fel.
Men sen har vi Özz.
Jag VET, verkligen VET, att jag skulle kunna sitta igenom en hel show med honom utan att dra på munnen det minsta. Jag har aldrig sett honom säga eller framför något som innehållit minsta spår av humor. Någonsin. När publiken filmats ser man tydligt att det är ängsliga fejkskratt. När jag frågat vänner och bekanta efter rolig Özz-humor så blir de blanka i ansiktet och tystnar.
Men jag håller fortfarande dörren öppen för att bli motbevisad!
Så:
Kan någon, snälla, posta ett klipp från Özz 20-åriga "komiker"-karriär där han är rolig?
Please!