Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-02-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
85000 är förbannat mycket för en person som dagen innan han avslöjas har skrivit en krönika i Expressen om just det ämnet - svartjobb - och i pompösa ordalag uppmanat sina läsare att se över sin "moraliska kompass". Özz måste vara bland det mest samvetslösa som rör sig fritt, utanför fängelset, här i Sverige.

OT: Fan vad dålig du är.
Det är, just det, Özz Nujens rekordartade ful-pompösa och superhycklande stil som gör att alltfler (troligen i stort sett alla i Sverige) reagerar på den skit han håller på med. Att han är dylik ultranationalist och rasistiskt lagd (med svenska mått mätt, framför allt S-, MP- och V-mått mätt) skiter nog folk mest i - det är det vansinniga, självbelåtna, superdryga, äckligt lismande hyckleriet ihop med skattebrott-en och dylikt folkbokföringsbrott m.m. folk i Sverige stör sig på.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag tycker det är bra att du skriver här så att folk kan se på vilken nivå anhängare till Özz befinner sig.

Hur var det nu, jag frågade lite tidigare i tråden men fick inget svar: hade du några länkar till klipp med Özz Nujen när han är rolig?
Precis. Snacka om att agera nyttig idiot till max. Har nyttig idiot någonsin under senare tid i Sverige känts mer träffande än när det gäller TheChelsea och damage control-aktivismen rörande Özz Nujen?!

Klipp med Özz Nujen som rolig saknas helt, där har du förklaringen.
Citera
2020-02-25, 14:33
Medlem
Honkpills avatar
20 år som "komiker"

Hur många år som terrorfinansiär?

https://www.sydsvenskan.se/2020-02-25/ozz-nujen-firar-20-ar-som-komiker

Citat:
Özz Nûjen firar 20 år som komiker
Citera
2020-02-25, 15:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Klipp med Özz Nujen som rolig saknas helt, där har du förklaringen.

Om det nu helt saknas material där Özz Nujen är rolig så uppstår naturligtvis följdfrågan:

Hur kan han då kalla sig komiker?

Det måste ju finnas något han har gjort som är roligt? Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Honkpill
20 år som "komiker"

Hur många år som terrorfinansiär?

https://www.sydsvenskan.se/2020-02-25/ozz-nujen-firar-20-ar-som-komiker

20 år är en ganska omfattande period.

NÅGON borde ju ha ett klipp, ett bra Özz-skämt eller vad som helst från denne man som är roligt? Bara en enda sak?

Kom igen nu? Jag är inte kräsen. En enkel brakskit? Halka på ett bananskal? Något borde karln ha gjort som kan få mig att brista ut i ett befriande garvbröl?

Ingen?
Citera
2020-02-25, 15:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Om det nu helt saknas material där Özz Nujen är rolig så uppstår naturligtvis följdfrågan:

Hur kan han då kalla sig komiker?

Det måste ju finnas något han har gjort som är roligt? Eller?

20 år är en ganska omfattande period.

NÅGON borde ju ha ett klipp, ett bra Özz-skämt eller vad som helst från denne man som är roligt? Bara en enda sak?

Kom igen nu? Jag är inte kräsen. En enkel brakskit? Halka på ett bananskal? Något borde karln ha gjort som kan få mig att brista ut i ett befriande garvbröl?

Ingen?
Özz är nog rätt unik i att inte vara rolig. Nästan alla andra menlösa PK-komiker är roliga ibland, någon enstaka gång. Men Özz är konsekvent aldrig rolig. Inte ens med manus.

Detta har inget med "rasism" att göra från min sida. Jag har garvat åt Soran Ismail. Den butchiga negressen är ibland kul. Jag tror faktiskt även att jag garvat åt Schyfferts flickvän vid ett tillfälle. Men aldrig åt Özz. Visst är det märkligt.
Citera
2020-02-25, 15:34
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
...Men att de håller på med de vanligaste svenska skattefuskarmetoderna är ju i alla fall klarlagt. Nåt har de lärt sig. Sen att Özz med sitt bolag inte fattar att den kåk han köpt (dvs Gazeligården) numera är en näringsfastighet och ska beskattas därefter. Och det borde herr revisor Nilsson också förstå.

Men..... smartheten är ju begränsad. Mycket begränsad. Undrar hur man kan gå igenom en juristutbildning och bli advokat med så begränsat förstånd...

Om jag förstått en gutebekant så är byggnaderna Q-märkta och får inte ändras?

Nujjens har naturligtvis köpt både högskoleresultat så hon kom in och examensarbeten.
Citera
2020-02-25, 15:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Özz är nog rätt unik i att inte vara rolig. Nästan alla andra menlösa PK-komiker är roliga ibland, någon enstaka gång. Men Özz är konsekvent aldrig rolig. Inte ens med manus.

Detta har inget med "rasism" att göra från min sida. Jag har garvat åt Soran Ismail. Den butchiga negressen är ibland kul. Jag tror faktiskt även att jag garvat åt Schyfferts flickvän vid ett tillfälle. Men aldrig åt Özz. Visst är det märkligt.

Exakt detta. Jag tycker generellt inte att andra PK-komiker, eller för den delen svenska komiker över lag, är särskilt roliga. Men som du säger, de är roliga ibland. Schyffert, Soran, Nour. Värdelösa, men visst kan man dra lite på munnen någon enstaka gång. Gardell kan faktiskt vara rolig på riktigt någon gång ibland. Även om medelkvalitén på Sveriges sk "komiker-elit" är ganska deprimerande så kläcker ju alla ur sig något humoristiskt någon gång även om det ofta är glest mellan varven. Fan, jag tror till och med att jag drog lätt på höger mungipa åt något Betnér sa en gång för en massa år sedan, om jag inte minns helt fel.

Men sen har vi Özz.

Jag VET, verkligen VET, att jag skulle kunna sitta igenom en hel show med honom utan att dra på munnen det minsta. Jag har aldrig sett honom säga eller framför något som innehållit minsta spår av humor. Någonsin. När publiken filmats ser man tydligt att det är ängsliga fejkskratt. När jag frågat vänner och bekanta efter rolig Özz-humor så blir de blanka i ansiktet och tystnar.

Men jag håller fortfarande dörren öppen för att bli motbevisad!

Så:

Kan någon, snälla, posta ett klipp från Özz 20-åriga "komiker"-karriär där han är rolig?

Please!
Citera
2020-02-25, 15:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Är det någon som sett Özz & Debbie samtidigt?
Bara en tanke.
Citera
2020-02-25, 16:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Özz är i samma liga som Betnér. Har aldrig skrattat åt något som dessa fåntrattar rapat ur sig.

Att dessa herrar kallar sig komiker är det enda som är roligt i det hela.
Citera
2020-02-25, 16:41
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Är det någon som sett Özz & Debbie samtidigt?
Bara en tanke.
På en bild, jo. Özz, Debbie och Mona Sahlin vänder ryggen åt Svenskarnas parti (eller något liknande) i Almedalen.
Citera
2020-02-25, 17:17
Medlem
Krickerts avatar
Citat:

Nja,Betnér är ju faktiskt lika tråkig som Özz.
Citera
2020-02-25, 20:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag kan till skillnad från övriga här, erinra mig ett skämt av Nujen, som fick mig att skratta.

Nujen, eftertänksamt, bekymrat: "Jag önskar att livet var kortare."

Dröjer lite, sedan ivrigare: "Då hade vi sluppit Jan Guillou nu!"

Det spontangarvade jag åt och det bör ha varit 15-20 år sedan. Jag undrar vem som skrev det åt honom.
Citera
2020-02-25, 23:41
Medlem
Özz Nujens kroniska oförmåga att vara rolig

Att kalla sig komiker som han gör och ha varit igång som "standupkomiker" i 20 år - utan att kunna vara rolig eller ha levererat något roligt är alla gånger ett slags rekord.
I ett pressmeddelande 25 feb, "​… 20 år med mig, Özz Nûjen" - Özz Nûjen firar 20 år som standupkomiker!, sägs till exempel detta: "Hans standup succéer [sic!] har setts och älskats runt om i landet [...]".

Desinformation detta givetvis.

Par anledningar till Özz permanenta och notoriska oförmåga rörande att vara rolig. Det som till att börja med ligger i vägen för honom är självbelåtenheten och självgodheten i vilket bl.a. ingår hans beryktade, illistiga och pretentiösa smilande i tid och otid. Nujens dryga och jäsiga självöverskattning är enorm - vissa kan komma undan med det, men då måste det finns ett material som håller.
Materialet han haft har aldrig någonsin varit intressant, bra eller roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in