Citat:
Ursprungligen postat av
biker81
Hur många dagar kan man få ett 100ug plåster att hålla? Om man med ganska låg tolerans bara Vill hålla sig frisk och fungerande som man gör med 2-4mg sub om dagen.
Behöver hålla mig flytande fram till i slutet av maj, har gått på 2-4mg sub per dag men snubblade över ett 30tal 100 plåster och funderar på om jag skulle klara mig på dom tills "deadline*.
Små små bitar under läppen måste vara det effektivaste och smidigaste sättet att ta det på tänker jag..
Nja... ska du trappa ut, undvik kickar, sätt tillräckligt många för att undvika AT på huden och låt dem sitta... som du säkert vet är fentanylen i klistret och inte alls slut efter 72 timmar när byte rek. Men jag Vet du får ut mer av att " snusa" dem ( alltså mer upptag per plåster) men har du så många, klipp dem i fyra och sätt på huden, när du börjar frysa eller nysa sätt på ett till... tror du fixar det till maj...du kan alltid klippa mindre bitar mot slutet.( har själv erfarenhet av uttrappning av fentanyl iofs utskrivet och lyckades utan symptom, men klippte plåster efter sista uttaget och kom på att de kan sitta till klistret är slut)