2012-10-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Kan knåpa ihop en enkel...

Vad är Fentanyl?
Fentanyl o dess derivat är en grupp syntetiska opioider som är ca 100-10 000 ggr starkare än Heroin.

Fentanylderivat?
Det finns många olika sorters fentanyler med varierande styrka. De som förekommer på Läkemedelsverkets lista över narkotikaklassade substanser är;
Acetyl-alfa-metylfentanyl
Alfa-metylfentanyl
Alfa-metyltiofentanyl
Alfentanil
Beta-hydroxifentanyl
Beta-hydroxi-3-metylfentanyl
Fentanyl
Karfentanil
3-Metylfentanyl
3-Metyltiofentanyl
Para-fluorfentanyl
Remifentanil
Sufentanil
Tiofentanyl

I vilka former förekommer Fentanyl?
Vanligen som injektionsvätska, som gel i smärtstillande plåster eller som sugklubbor. På svarta marknaden förekommer det även i pulverform, detta är vanligtvis kraftigt utspätt.

Hur intas Fentanyl?
Injiceras intravenöst, subkutant, subligualt, oralt eller rökes.

Vilka effekter ger Fentanyl?
Det samma som traditionella opiater/opioider, men det krävs avsevärt lägre dos.

Om jag har har tagit en överdos?
Ring 112, motgiftet Naloxon måste ges så fort som möjligt.

Var får jag tag i Fentanyl?
På svarta marknaden förekommer de vanligen som plåster t.ex Durogesic, dessa innehåller vanlig Fentanyl i styrkorna;
12,5 µg/h
25 µg/h
50 µg/h
75 µg/h
100 µg/h

Även olika derivat i pulverform som, som sagt är kraftigt utspädda.

De som finns registrerade i Sverige för medicinskt bruk är Fentanyl, Alfentanil, Remifentanil, & Sufentanil

Hur mycket är en lagom rusdos?
Ca 75 µg vanlig Fentanyl. T.ex så är Karfentanil ca 100 ggr starkare!
Finns även fentanyl i nässpray (Instanyl) som används som läkemedel i Sverige.
Citera
2012-10-29, 16:08
Medlem
furis avatar
Om man käkade ca 6 mg xanor igår, serbiska små blåa, vette fan om dom verkligen innehåller 1mg st för de var inget speciellt tryck i dom.

Är de lugnt att tugga på lite fenta idag då utan att riskera OD? Polaren har sån sjuk hosta och läkarna vägrar skriva ut cocillana till honom och fenta vet jag hjälper lite emot hostan iaf.

Tacksam för snabba svar. 25mcg plåster jag snackar om nu. Typ 1/4 borde väl inte vara någon fara? Vill inte döda min polare bara.

Mvh furi
Citera
2012-10-30, 23:58
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Dosering utav rent fentanylpulver kanske skulle vara trevligt. Och att en bra metod för dosering är att lösa det i vatten och vara hemskt försiktig.

Ruslängd skulle också vara trevligt.
Citera
2012-10-31, 11:15
Bannlyst
Om 50ug/h Fentanyl får mig att må bra så borde väll 75ug/h inte vara någon fara?

50ug/h fick mig att spy, andas med små andetag och knastra i tinningen när jag blunda.
Har nu handlat Durogesic 75 mikrog/timme Fentanylum depotplåster.
Citera
2012-10-31, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Om 50ug/h Fentanyl får mig att må bra så borde väll 75ug/h inte vara någon fara?

50ug/h fick mig att spy, andas med små andetag och knastra i tinningen när jag blunda.
Har nu handlat Durogesic 75 mikrog/timme Fentanylum depotplåster.

Hade tänkt sätta på plåstret i morgon eller fredag kväll när jag landar från Tjacket. Lär nog också röka mer eller mindre Marijuana innan dess. Kommer Tjacket eller gräset ha någon större (påverkan?) på Fentanylet?

Spelar det någon roll om jag inte har ätit något/mycket innan jag sätter på plåstret?
Citera
2012-11-02, 20:17
Medlem
Slingshots avatar
Hur länge håller en fentanylösning om man förvarar det i frysen?
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-03 kl. 09:23.
Citera
2012-11-04, 19:13
Medlem
Jag har tillskansat mig en del kunskaper om fentanyl som nu kan komma er till del.

Jag tycker inte alls att man ska sätta på sig sådana plåster, tugga dem eller liknande, för det kan vara farligt om man inte har bra koll på fentanyl. Effekten kommer inte direkt och du kan underskatta hur starkt det är, och när du fattar att du tagit för mycket, då är det för sent. Har du satt ett starkt plåster på armen och sedan börjar känna att det här går nog inte så bra, och vill avbryta, så räcker det inte att ta bort plåstret, utan vid det här laget måste du skära av skinnet på armen, eftersom det sitter fentanyl där nu.
Det man ska göra är att klippa ut en yttepytteliten fyrkant ur plåstret, det gör ju ingen skada om den är för liten, det går bra att klippa några enstaka kvadratmillimeter och klistra fast detta på ett foliepapper, och ja, om ni inte vet hur man ska röka det osv så kan ni ju söka på det för jag orkar inte förklara det i detalj nu, har nog gjort det i nån tidigare post. Så röker man denna lilla bit bara för att få en känsla för hur jävla ap-starkt det verkligen är. När man röker det, om man känner att detta är för mycket, så avbryts ju tillförseln så fort du slutar andas in röken, och därför är det mycket säkrare såhär.

En annan sak är att plåstret som heter Matrifen är extremt svårknarkat, eftersom att fentanylet på något sätt är inkapslat i silikon.Man kan röka det på folie, företrädelsevis med en creme brulée-brännare, för det smälter knappt annars, men det känns riktigt elakt mot lungorna och har knappt någon effekt alls. Har provat att extrahera i isopropanol utan större framgång med. Har provat att sätta på mig ett antal sådana här plåster, men fick enbart biverkningarna och de satt kvar riktigt länge. Ha inte så höga förhoppningar på detta märke.
Det som kommer från Ratiopharm flyter lite trögt men går bra.
Det som kommer från Sandoz är det allra bästa och smälter mycket fint.

För den som är van vid heroin så är fentanylet mycket starkare, hårdare och kallare. Heroin är en mesig kärringdrog jämfört med fentanyl. Effekten (när man röker det) sitter i under någon halvtimma eller lite mer, och efterverkningarna med illamående osv sitter i väsentligt längre, upp till ett dygn eller så, om man tagit för mycket.

Iakkta yttersta försiktighet med denna potenta drog, kan inte understryka det nog.

Edit: Allt detta gäller bara plåstren som är liksom en homogen klisterlapp, det ska finnas några med någon gelé i också, men de vet jag inget om alls.
Citera
2012-11-05, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoolaRonny63
Jag har tillskansat mig en del kunskaper om fentanyl som nu kan komma er till del.

Jag tycker inte alls att man ska sätta på sig sådana plåster, tugga dem eller liknande, för det kan vara farligt om man inte har bra koll på fentanyl. Effekten kommer inte direkt och du kan underskatta hur starkt det är, och när du fattar att du tagit för mycket, då är det för sent. Har du satt ett starkt plåster på armen och sedan börjar känna att det här går nog inte så bra, och vill avbryta, så räcker det inte att ta bort plåstret, utan vid det här laget måste du skära av skinnet på armen, eftersom det sitter fentanyl där nu.
Det man ska göra är att klippa ut en yttepytteliten fyrkant ur plåstret, det gör ju ingen skada om den är för liten, det går bra att klippa några enstaka kvadratmillimeter och klistra fast detta på ett foliepapper, och ja, om ni inte vet hur man ska röka det osv så kan ni ju söka på det för jag orkar inte förklara det i detalj nu, har nog gjort det i nån tidigare post. Så röker man denna lilla bit bara för att få en känsla för hur jävla ap-starkt det verkligen är. När man röker det, om man känner att detta är för mycket, så avbryts ju tillförseln så fort du slutar andas in röken, och därför är det mycket säkrare såhär.

En annan sak är att plåstret som heter Matrifen är extremt svårknarkat, eftersom att fentanylet på något sätt är inkapslat i silikon.Man kan röka det på folie, företrädelsevis med en creme brulée-brännare, för det smälter knappt annars, men det känns riktigt elakt mot lungorna och har knappt någon effekt alls. Har provat att extrahera i isopropanol utan större framgång med. Har provat att sätta på mig ett antal sådana här plåster, men fick enbart biverkningarna och de satt kvar riktigt länge. Ha inte så höga förhoppningar på detta märke.

För den som är van vid heroin så är fentanylet mycket starkare, hårdare och kallare. Heroin är en mesig kärringdrog jämfört med fentanyl. Effekten (när man röker det) sitter i under någon halvtimma eller lite mer, och efterverkningarna med illamående osv sitter i väsentligt längre, upp till ett dygn eller så, om man tagit för mycket.

Iakkta yttersta försiktighet med denna potenta drog, kan inte understryka det nog.

Edit: Allt detta gäller bara plåstren som är liksom en homogen klisterlapp, det ska finnas några med någon gelé i också, men de vet jag inget om alls.

Stort tack för informationen!

Jag har ett sånt plåster med gel i!
Har inte kollat så noga men det ser ut som om plåstret har två klisterlappar varav den ena är lite mindre än andra och själva gelén sitter mellan dessa två lappar. Sidan med den mindre klisterlappen sätts på huden. När man sätter plåstret ordentligt tajt så kan man se hur gelén mellan lapparna smetas ut och då den större lappen är på "utsidan" så hamnar gelén direkt på huden utan att rinna ut eller dylikt. När jag sist hade på ett och ruset började avta efter andra dygnet så räckte det att stryka med fingret på plåstret så gel-rester smörjdes ut och hamna på hud.

Durogesic 75ug/h Fentanylum.
Har testat två gånger tidigare men de var 50ug/h och bara det var så starkt att jag spytt båda gångerna.
Citera
2012-11-10, 14:10
Medlem
auriels avatar
Eller så kan man lösa upp fentanyl från plåster på ett inte alls krångligt sätt. Använd sedan lösningen som sc inj. eller inhalera via näsan. Skit smart! Supper najs, ingen överdos. Bara kärlek:-)
Senast redigerad av auriel 2012-11-10 kl. 14:25.
Citera
2012-11-10, 16:16
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolaRonny63

Visst det är starkare men tydligen många som inte får eufori utav fentanyl och föredrar hellre heroin.
Citera
2012-11-16, 00:14
Medlem
Denoms avatar
Funderade på att köpa några milligram fentanyl i NaCl-lösning, vad är en lagom dos IV med en någorlunda hög opi-tolerans? Är 100 µg alldeles för mycket? Hur länge håller sig ruset om man IVar?
Citera
2012-11-16, 01:42
Medlem
auriels avatar
Låter som en rätt hög dos, om du har en lösning kan du ge sc. eller ta som nässpray i stället för IV som låter farligt vid ett så potent medel. Tar du som nässpray får du omedelbar effekt och du kan puffa på några ggr tills du är nöjd. Jag skulle dock späda lösningen i början för att va på säkra sidan.
Ps ...Jag är MYCKET avvis på dina kontakter....vill oxå ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in