Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-13, 15:05
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Nu ser jag att ni trollar bara. Hhaha, den var kul. Men kan du vara ärlig istället nu.
Jag var ärlig...

Citat:
Så folk ska dö för dom är brunhåriga? Ska Åkesson dö? Richard Jomshoff dö? Kent Ekeroth dö?
Kent har INTE bruna ögon om du tror det.
Ja, alla som inte har blont hår (rödhåriga kan accepteras men de måste däremot steriliseras först i så fall) och blå ögon (gröna eventuellt, det får vi ta ställning till) skall gasas enligt SvPs politik.

Citat:
Haha. Tattare/zigenare. Du var då rolig. Men Prinsessan Victoria då?
Drottning Silvia har ju indianblod så det säger väl sig självt vart hennes icke-svenska drag kommer ifrån då?

Citat:
Jag tycker Daniel Höglund ser ut som en mager auswitch jude eller en kommunist.
Trams, jag tycker mig se likheterna med både Jesus Kristus och Adolf Hitler (pbuh) i honom.

Citat:
Han är iallafall white trash. Det kan du inte neka.
Rappoterad för: 1.03. Hets mot folkgrupp.

Att hetsa eller hota med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning är förbjudet.

Citat:
Du är för diktatur?
Ja, så länge brunhåriga gasas är jag för allt.
Citera
2012-10-13, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Jag var ärlig...
Alltså du ljög. Du vill inte gasa folk.

Citat:
Ja, alla som inte har blont hår (rödhåriga kan accepteras men de måste däremot steriliseras först i så fall) och blå ögon (gröna eventuellt, det får vi ta ställning till) skall gasas enligt SvPs politik.
Inser du inte hur mycket pengar det här kommer kosta? För det första så måste det bli en diktatur i landet och hur hade ni tänkt göra det? Ni och vilken armé?

Citat:
Drottning Silvia har ju indianblod så det säger väl sig självt vart hennes icke-svenska drag kommer ifrån då?
Daniel Höglund då? Han ser ut som har ryskt ursprung.

Citat:
Trams, jag tycker mig se likheterna med både Jesus Kristus och Adolf Hitler (pbuh) i honom.
Båda var Judar

Citat:
Rappoterad för: 1.03. Hets mot folkgrupp.

Att hetsa eller hota med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning är förbjudet.
Trams! 0.03

Citat:
Ja, så länge brunhåriga gasas är jag för allt.
Bara för jag är etnisk Svensk?

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-13, 15:41
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Politik är ett "rävspel". När SD blir 3:e största parti så kommer vi höra andra ord i kammaren.
Du menar att sossarna/moderaterna kommer överge hela sitt partis grundideologi (kulturmarxismen/liberaldemokratin) och sina väljare för en minskad politiskt betydelsefull svensk minoritet som röstar på SD?

Citat:
För SD har inte vågmästarroll inom invandringen.
Dum på riktigt eller? Du är riktigt paranoid.
SD har en vågmästarroll i Riksdagen och den kommer vara lika mycket vågmästarroll tills de får 51%.

Citat:
Så det kan du inte acceptera att en neger får barn med en vit?
Ja, precis. Det är egentligen det enda problemet med mångkulturen, brott, bidrag och sådant är ganska irrelevant faktiskt och är mest kul bonusargument.

Citat:
Vad ska du göra? Döda barnet?
Sterilisera, kasta ut dem eller bara döda rasblandade familjer är några av alternativen vi har. Vad som händer beror väl på hur mycket samhället kommer spåra ut innan någon lösning fås. Det viktiga är dock inte metoden utan att hindra rasbladningen så att nordens folk överlever (det gör vi inte om vi inte stoppar rasbladningen).

Personligen tycker jag man skall kasta ut dem då det sprider svensk genetik i världen vilket är väldigt positivt och gör nytta då. Har man rasblandat så att man får blandbarn har man förbrukat sin rätt till detta landet, så deras kopplingar till detta landet kan de stoppa upp i röven.

Citat:
Spelar det någon roll? Rösten går till SD.
Ja, det spelar ganska stor roll att SD börjar få muppsympatisörer som låter som en 15-årig flicka som är med i "Ungdom Mot Rasism" och snackar om "hudfärgen spelar ingen roll".

Dock en positiv roll då folk inser vilket mesigt och värdelöst skitparti SD är.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tanken är att det ska lossna på något sätt innan de når 51%. Om signalen från det svenska folket blir allt kraftigare så måste de till slut lyssna. Kanske inte av fri vilja, men när deras PK-partier börjar åka ur Riksdagen en efter en så börjar nog en del att tänka om.
Men dôh, det är ju hela poängen med att rösta på SvP!

Vilken signal tror du politikerna får om ett extremt rasparti börjar få tiotusentals röster och på sikt kanske hundratusentals?

Vi skall veta att ND fick niotusen röster 2004 och det var tiden innan internetrasismen och folk enkom blev rasister för att de kände folk i rörelsen eller av någon dylik orsak, någon aktiv fungerande politisk rekrytering som idag fanns inte då. Jag hade aldrig i hela helvetet varit rasist och stött SvP utan nätet, hade nog kanske vågat mig rösta på SD men inte mer än så.

Citat:
Ja. Om SvP lyckas få en väldigt stor tillväxt. Annars inte.

På så sätt blir nästa val intressant. Med ett kollapsande ND och ett SD som försöker göra sig av med hardcore-extremister så borde SvP gynnas stort. Men frågan är hur långt det räcker? Vi får se.
Men försöka måste man alltid göra?

Tycker du som kunnig invandringsdebattör (nej inte du The-Wise-Gentleman) borde försöka med oss!

Citat:
Jag tror att Moderaterna är mer villig att behålla sina stödpartier i Riksdagen än att regera med sossarna i tid och evighet. Det är SD:s chans att få igenom delar av sin politik.
Fast nu är problemet att det enda i SDs politik som har betydelse på allvar (slöja och böneutropsförbjud räknas inte alltså) är invandringsbromsen och även invandringsbromsen om den skulle genomföras, skulle inte rädda svenskarna från total och evig utplåning utan bara fördröja den. Precis som Danmarks "broms" bara gör danskarna en minoritet drygt trettio år senare.

Citat:
Alltså du ljög. Du vill inte gasa folk.
Det är väl ganska självklart att folk med brunt hår och bruna ögon får vara med i kommunfullmäktige, äga aktier, rösta i valet så länge de är svenskar?

Trodde du verkligen att SvP inte anser det?

För det brukar mest vara barnsliga halvt hjärndöda vänstertroll som använder det argumentet.... Vilket kanske inte är förvånade dock, då du anser att man har psykiska problem om man tycker att vita människor är värda att bevara.

Citat:
Båda var Judar
Hitler var inte jude... öh?
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-10-13 kl. 15:45.
Citera
2012-10-13, 16:09
Bannlyst
Citat:
Du menar att sossarna/moderaterna kommer överge hela sitt partis grundideologi (kulturmarxismen/liberaldemokratin) och sina väljare för en minskad politiskt betydelsefull svensk minoritet som röstar på SD?

Vill dom tappa förtroende så visst.

Citat:
SD har en vågmästarroll i Riksdagen och den kommer vara lika mycket vågmästarroll tills de får 51%.
Snacka för SvP istället. Vad har dom i mätningar då? Mindre än kommunisterna

Citat:
Sterilisera, kasta ut dem eller bara döda rasblandade familjer är några av alternativen vi har. Vad som händer beror väl på hur mycket samhället kommer spåra ut innan någon lösning fås. Det viktiga är dock inte metoden utan att hindra rasbladningen så att nordens folk överlever (det gör vi inte om vi inte stoppar rasbladningen).
Du kämpar för att bevara ett pigment? Medan vi kämpar för ett bättre värld för alla.
Vad tjänar du på det, förutom att låsa in hela befolkningen i en bur?

Citat:
Personligen tycker jag man skall kasta ut dem då det sprider svensk genetik i världen vilket är väldigt positivt och gör nytta då. Har man rasblandat så att man får blandbarn har man förbrukat sin rätt till detta landet, så deras kopplingar till detta landet kan de stoppa upp i röven.
Du har glömt och svara på en sak:
1. Ni och vilken armé?
2. Ni vill ha diktatur?
Citat:
Ja, det spelar ganska stor roll att SD börjar få muppsympatisörer som låter som en 15-årig flicka som är med i "Ungdom Mot Rasism" och snackar om "hudfärgen spelar ingen roll".

Dock en positiv roll då folk inser vilket mesigt och värdelöst skitparti SD är.
SD kommer inte få sådana sympatisörer. SD kommer få normala Svenskar som är inte extremister som du är.

SvP kommer aldrig få igenom något. Aldrig! Kanske höjd skatt.

Så brunhåriga och brunögda får vara med kommunfullmäktige, äga akter och rösta?
Alldeles nyss skulle dom dö.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-13, 16:32
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Vill dom tappa förtroende så visst.
Förtroende hos vilka? En utdöende svensk minoritet som saknar politiskt betydelse eller en växande mängd invandrare och blandfamiljer med makt?

Citat:
Snacka för SvP istället. Vad har dom i mätningar då? Mindre än kommunisterna
SD kommer påverka lika mycket rent politiskt som SvP eller "Jultomepartiet" gör gällande frågan -svenskarnas överlevnad- tills de får 51%.

SD är lika "värdelöst" som SvP rent politiskt.

Citat:
Du kämpar för att bevara ett pigment? Medan vi kämpar för ett bättre värld för alla.
Vad tjänar du på det, förutom att låsa in hela befolkningen i en bur?
Snarare för tusentals år av gemensam historia vi svenskar har tillsammans och för alla framtida generationer av svenskar som jag vill skall fortsätta få finnas kvar, mer än som bortglömda rester i ett bajsbrunt kreolhav utan identitet och själ.

Citat:
Du har glömt och svara på en sak:
1. Ni och vilken armé?
Förhoppningsvis har man folk inom dessa områdena som sitter på kontrollen över tillräckligt med vapen om man skulle behöva gå den vägen. Därför är det viktigt att rösta på SvP och sprida radikala åsikter i samhället redan idag så att vi kan börja influera samhället när vi fortförande kan och har en relativ maktposition i samhället som majoritet eller stor minoritet.

Citat:
2. Ni vill ha diktatur?
Är det nödvändigt för att rädda det svenska folket, naturligtvis?

Citat:
SD kommer inte få sådana sympatisörer. SD kommer få normala Svenskar som är inte extremister som du är.
Normala svenskar tycker SD är ganska läbbiga och intoleranta med. Normala svenskar (94%!) röstar för mångfald och allas lika värde.

Citat:
SvP kommer aldrig få igenom något. Aldrig! Kanske höjd skatt.
SD kommer aldrig få igenom något. Aldrig! Kanske ett slöjförbjud och ett språktest.

Citat:
Så brunhåriga och brunögda får vara med kommunfullmäktige, äga akter och rösta?
Alldeles nyss skulle dom dö.
Jag drev med dig för att du ställde en sådan efterbliven fråga som egentligen inte borde förtjänat ett svar alls.
Citera
2012-10-13, 16:45
Bannlyst
Citat:
Förtroende hos vilka? En utdöende svensk minoritet som saknar politiskt betydelse eller en växande mängd invandrare och blandfamiljer med makt?
Du tror att bara för man är icke etnisk Svensk så röstar man efter just döda etniska Svenskar med vilje?

Citat:
SD kommer påverka lika mycket rent politiskt som SvP eller "Jultomepartiet" gör gällande frågan -svenskarnas överlevnad- tills de får 51%.
SD är lika "värdelöst" som SvP rent politiskt.
Innan SvP har ens fått 4% så är dom ganska mördade av eran motsvarande sida av extremister.
Ni är revolutionära?

Citat:
Snarare för tusentals år av gemensam historia vi svenskar har tillsammans och för alla framtida generationer av svenskar som jag vill skall fortsätta få finnas kvar, mer än som bortglömda rester i ett bajsbrunt kreolhav utan identitet och själ.
Glöm inte att för 500 år sedan så kom det in en zigenare/turk/neger/spanjor i Sverige. Åren gick och hoppas det blev en Svensk.
Citat:
Förhoppningsvis har man folk inom dessa områdena som sitter på kontrollen över tillräckligt med vapen om man skulle behöva gå den vägen. Därför är det viktigt att rösta på SvP och sprida radikala åsikter i samhället redan idag så att vi kan börja influera samhället när vi fortförande kan och har en relativ maktposition i samhället som majoritet eller stor minoritet.
Vad tjänar vi ekonomiskt då?
Citat:
Är det nödvändigt för att rädda det svenska folket, naturligtvis?
Om folk vi vara fria så blir det som idag. Så jag antar ni är för SvP-diktatur.

Citat:
Normala svenskar tycker SD är ganska läbbiga och intoleranta med. Normala svenskar (94%!) röstar för mångfald och allas lika värde.
Har du inte kollat vad normala Svenskar tycker om invandringspolitiken? Min mor, djupt socialdemokrat, ska rösta SD för första gången. Jag har inte ens nämnt SD för henne. Hon ska rösta SD efter har sett hur nedre delen av Sverige ser ut. Falska flyktingar sade hon.

Citat:
SD kommer aldrig få igenom något. Aldrig! Kanske ett slöjförbjud och ett språktest.
Jodu! SD har fått igenom rätt mycket. Men år efter år så kommer Allianspartierna och det kommunistiska blocket inte kunna hålla masken längre.

Citat:
Jag drev med dig för att du ställde en sådan efterbliven fråga som egentligen inte borde förtjänat ett svar alls.

Måste erkänna det var rätt kul ändå, men jag förstog att du drev med mig
Oj, jag skrev "förstog" och inte "förstod". Jag har blivit påverkad av det nya Sverige. Vad ska ni göra åt det?

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-13, 17:04
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Du tror att bara för man är icke etnisk Svensk så röstar man efter just döda etniska Svenskar med vilje?
Rent tekniskt sätt röstar man efter det som gynnar ickesvenskarna och det som gynnar ickesvenskarna dödar oss. Så ja.

Citat:
Glöm inte att för 500 år sedan så kom det in en zigenare/turk/neger/spanjor i Sverige. Åren gick och hoppas det blev en Svensk.
Men nu är det inte en, ja inte ens en miljon utan MILJONER främlingar i landet.

Blandar vi bara med alla invandrare som finns här idag, är vi inte varken svenskar eller ens vita i framtiden. Så illa är det nu, tänk vilken total massutplåning det blir när vi är en liten minoritet och det skall blandas.

Citat:
Vad tjänar vi ekonomiskt då?
?

Citat:
Om folk vi vara fria så blir det som idag. Så jag antar ni är för SvP-diktatur.
Hur är det frihet att bli utsatt för ett demografiskt folkmord menar du?

Citat:
Har du inte kollat vad normala Svenskar tycker om invandringspolitiken?
De vill inte rösta på ett rasistiskt parti med rötterna i vitmaktrörelsen som SD för det.

Citat:
Jodu! SD har fått igenom rätt mycket.
Nämn en sak SD åstadkommit som tryggat svenskarnas överlevnad?

Citat:
Men år efter år så kommer Allianspartierna och det kommunistiska blocket inte kunna hålla masken längre.
Jo? SD spelar ju med deras agenda helt.

De köper ju att svenskar inte existerar, att hudfärg inte har betydelse, att integrationen är misslyckad och skall lösas med "möten" och så vidare. Det är SD som inte vågar ens ta på sig en mask mer än att snabbt vifta med en liten liten mask som täcker ena kinden.

Citat:
Oj, jag skrev "förstog" och inte "förstod". Jag har blivit påverkad av det nya Sverige. Vad ska ni göra åt det?
Jag är rasnationalist och skiter i språk rätt så rejält (svenskan är en ganska fördummad och korrupt version av proto-germanskan i alla fall) jämfört med rasfrågan. Men för kultur"nationalister" som dig borde ju språket vara jätteviktigt och en central fråga så att ni kan integrera invandrare i Sverige?
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-10-13 kl. 17:10.
Citera
2012-10-13, 17:39
Bannlyst
Citat:
Rent tekniskt sätt röstar man efter det som gynnar ickesvenskarna och det som gynnar ickesvenskarna dödar oss. Så ja.
Vad är det som ickesvenskarna gör för att döda oss?

Citat:
Men nu är det inte en, ja inte ens en miljon utan MILJONER främlingar i landet.

Blandar vi bara med alla invandrare som finns här idag, är vi inte varken svenskar eller ens vita i framtiden. Så illa är det nu, tänk vilken total massutplåning det blir när vi är en liten minoritet och det skall blandas.
Vad skulle påföljderna bli?
Citat:
?
Vi måste ju bli rikare också.
Citat:
Hur är det frihet att bli utsatt för ett demografiskt folkmord menar du?
Folkmord i Sverige?

Citat:
De vill inte rösta på ett rasistiskt parti med rötterna i vitmaktrörelsen som SD för det.
SD är på väg upp. Snarare så är folk inte intresserad i partier som vill andra människor illa.

Citat:
Nämn en sak SD åstadkommit som tryggat svenskarnas överlevnad?
Jag talar om ekonomiskt.

Citat:
Jo? SD spelar ju med deras agenda helt.
På vilket sätt?

Citat:
De köper ju att svenskar inte existerar, att hudfärg inte har betydelse, att integrationen är misslyckad och skall lösas med "möten" och så vidare. Det är SD som inte vågar ens ta på sig en mask mer än att snabbt vifta med en liten liten mask som täcker ena kinden.
SD erkänner Svenskarnas existens, men SD menar att etnicitet har ingen betydelse.

Citat:
Jag är rasnationalist och skiter i språk rätt så rejält (svenskan är en ganska fördummad och korrupt version av proto-germanskan i alla fall) jämfört med rasfrågan. Men för kultur"nationalister" som dig borde ju språket vara jätteviktigt och en central fråga så att ni kan integrera invandrare i Sverige?
Min viktiga invandrarfråga är att göra det rättvist för en invandrare som en Svensk. Alltså en invandrare ska ha rätt till A-kassa om:
* Svensk medborgarskap på riktigt test
* Jobbat i Sverige minst ett år och varit med facket ett år.
* Blivit avskedad/sagt upp.

Då har den lika mycket rätt som en Svensk har. Visst är det surt för negern men rätt ska vara rätt.
Nationalismens grunder - lika rätt och skyldighet för alla.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-13, 17:43
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:

Folkmord i Sverige?

SD är på väg upp. Snarare så är folk inte intresserad i partier som vill andra människor illa.

Jag talar om ekonomiskt.

På vilket sätt?

SD erkänner Svenskarnas existens, men SD menar att etnicitet har ingen betydelse.

Min viktiga invandrarfråga är att göra det rättvist för en invandrare som en Svensk. Alltså en invandrare ska ha rätt till A-kassa om:
* Svensk medborgarskap på riktigt test
* Jobbat i Sverige minst ett år och varit med facket ett år.
* Blivit avskedad/sagt upp.

Då har den lika mycket rätt som en Svensk har. Visst är det surt för negern men rätt ska vara rätt.
Nationalismens grunder - lika rätt och skyldighet för alla.

/ Winston D Thackeray

Anser Du det åxå att alla människor är lika mycket värda? Samt äger samma egenskaper?
Självklart är det en ren slump att endast svarta vinner 100m.

Visst är det surt för negern för att...?

Men med vilken rätt har negern lika stor rätt till Sverige som jag?
Citera
2012-10-13, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Anser Du det åxå att alla människor är lika mycket värda? Samt äger samma egenskaper?
Självklart är det en ren slump att endast svarta vinner 100m.

Visst är det surt för negern för att...?

Men med vilken rätt har negern lika stor rätt till Sverige som jag?

Alla människor är inte lika mycket värda. Vad tror du jag är? Kulturmarxist?
Alla människor äger inte samma egenskaper heller. Vissa är helt enkelt sämst.

Det är ingen ren slump att negrer vinner 100m. Dessa har bättre syreupptagning än vi vita då vi bor ganska medelhögt upp jämfört med etiopierna som bor högt upp.

Det är surt för negern att inte ha möjligheten att leva lyx längre.

Har negern klarat att tester för att vara Svensk (om det nu gör det) så har den lika många rättigheter och skyldigheter som övriga Svenskar har.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-13, 18:20
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Alla människor är inte lika mycket värda. Vad tror du jag är? Kulturmarxist?
Alla människor äger inte samma egenskaper heller. Vissa är helt enkelt sämst.

Det är ingen ren slump att negrer vinner 100m. Dessa har bättre syreupptagning än vi vita då vi bor ganska medelhögt upp jämfört med etiopierna som bor högt upp.

Det är surt för negern att inte ha möjligheten att leva lyx längre.

Har negern klarat att tester för att vara Svensk (om det nu gör det) så har den lika många rättigheter och skyldigheter som övriga Svenskar har.

/ Winston D Thackeray

Å fan, man kanske borde ta å bli kines eller så de verkar ju rätt på för tillfället
Citera
2012-10-13, 18:36
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Genom sin blotta närvaro konkurrerar de med oss om habitat och resurser (kvinnor, ekonomiska tillgångar och i vems händer dessa hamnar) och det medför att en av oss förlorar dessa och dör bort. Just nu verkar svenskarna förlora.

Citat:
Inga mer svenskar och ett ganska dåligt fungerande skitland som exempelvis Colombia eller Brasilien, det är resultatet om vi inte gör som SvP vill och kastar ut alla invandrare och stoppar all invandring.

Man har två val:
1. Svenskt Sverige. Enkom SvP och ND som politiska partier vill ha det.
2. Bajsbrunt totalförintat kreolland utan svenskar. Alla partier inklusive SD vill ha det.

Det finns inga andra alternativ. Vill man ha 1 röstar man på de som hör med 1 att göra, vill man ha 2 röstar man på de som hör med 2 att göra.

Citat:
Folkmord i Sverige?
Ja om man gör ett folkslag till en minoritet inom mindre än hundra år, förnekar deras existens och aktivt kämpar för att byta ut dem, då är det ett folkmord. Även SD är delaktiga även om de inte vill folkmörda lika mycket och vissa av dem vill tvärtom motverka det (men då kastas de ur partiet enligt dekret från ledningen).

Citat:
"Vi" kommer ju inte finnas så vad spelar det för roll? Skiter i om "det bajsbruna kreolfolket" svälter eller lever värsta lyxlivet, de bajsbruna kreolernas existens är för mig oviktig och att de bor i något som kallades Sverige, äter "falusausage" och talar en svenskinfluerad engelsk dialekt gör inte dem mer viktiga.

Citat:
På vilket sätt?
Färskt exempel:I vårt parti finns inget utrymme för extremister, rasister eller rättshaverister.

De vågar inte erkänna att svenskarna är värda att bevara (rasism) eller att det kan kräva extrema åtgärder. De kryper för kulturmarxisterna och deras agenda de satt för oss.

Citat:
Nej SD erkänner inte svenskarnas existens.

Öppen svenskhet. Det är vad vi i Sverigedemokraterna står för. Det innebär att vem som helst kan bli svensk. Det handlar om assimilering, om att anpassa sig till våra grundläggande och gemensamma värderingar, om att ta till sig de sociala koder som är typiska för oss svenskar och om att lära känna och respektera vårt kulturarv. Gör man detta känner man sig säkerligen svensk, och betraktas också som svensk. I vilket land man är född, varifrån ens föräldrar kommer, vilken hudfärg man har… inget av detta spelar någon som helst roll.

Om man anser att en neger kan bli svensk, anser man inte att svenskarna existerar eftersom man inte kan bli något genetiskt och svenskhet är genetiskt.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-10-13 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in