Citat:
Men SD har inte ambitionen att ordna upp Sverige ur svenskarnas perspektiv. Att blanda alla etniciteter kommer aldrig att skapa ett tryggt och produktivt samhälle så där står och faller det konceptet.Jag håller med om att utopier inte är till någon nytta men just därför så bör man inte lägga sin röst på varken "7-klövern" eller SvP utan istället lägga sin röst på det enda parti som har en möjlig chans att ordna upp Sverige alltså SD. SD vill förutom minska invandringen också öka återvandringen vilket skulle leda till att alla inte skall assimileras utan många skall få åka hem till deras numera säkra länder.
Jag anser inte att vi har rätt att bestämma att de som sköter sig (i många fall till och med "passar in" bättre i det svenska samhället bättre än vissa svenskar) skall utvisas. Det finns många svenskar som flyttat utomlands och jag tycker att alla skall ha rätten att göra det så länge de inte ligger samhället till last.
Jag förstår inte varför man vill bevara vårt pigment och utseende till kostnad av samhället och gemenskapen... Jag skulle hellre se ett rikt Sverige än ett etniskt rent Sverige.
Jag anser inte att vi har rätt att bestämma att de som sköter sig (i många fall till och med "passar in" bättre i det svenska samhället bättre än vissa svenskar) skall utvisas. Det finns många svenskar som flyttat utomlands och jag tycker att alla skall ha rätten att göra det så länge de inte ligger samhället till last.
Jag förstår inte varför man vill bevara vårt pigment och utseende till kostnad av samhället och gemenskapen... Jag skulle hellre se ett rikt Sverige än ett etniskt rent Sverige.
Du undrar varför man vill bevara sin särart. Jag vänder på frågan: Har inte vår särart rätt att överleva?
Om de vita tigrarna är utrotningshotade, tror du att biologer med vilje blandar bort deras särart med motivationen "tiger som tiger" när de försöker rädda deras unika ras?
Du vill hellre se ett rikt Sverige än ett etniskt rent.
Hur pass väl stämmer det i praktiken? Var på planeten har man i stor mängd blandat etniciteter och samtidigt fått ett tryggt och högproduktivt samhälle?
Var????
Och: Fungerade Sverige inte alldeles utmärkt förut när vi var i det närmsta etniskt homogena?
Vad tillför ett etniskt blandat samhälle i ett läge där det redan fungerar?
Slutligen den stora defekten i sverigedemokraternas resonemang: Assimilering.
Betyder sammansmältning.
Nu vill varken svenskar eller invällare smältas samman men vi utgår för resonemangets skull att vi beslutar om asslimilering, hur ska detta rent praktiskt gå till?
Med tvång? Rasblandning under vapenhot? Uppmuntran från våra myndigheter att gifta sig med en från en annan ras? Tvångsförflyttningar av invällare till svenska områden? Tvångsförflyttning av elever från kaotiska invandrarskolor till fungerande svenska? Kvoteringar?
Det är just det här som är utopin. Det är här som SD satsar alla sina pengar på fel häst.
Det som SvP säger är att de vet vad som fungerar och vad som inte fungerar.
Det SD säger är att vi ska gå ifrån det som vi vet fungerar och kasta oss in i det okända utan garanti på resultat.
Assimileringen kanske fungerade förr när det kom europeiska arbetskraftsinvandrare i mindre mängder än idag men det går aldrig, ens i teorin, att tillämpa på de enorma mängderna vansinnesfolk som befinner sig här nu och fortsätter att välla in med oförändrad takt.
Det är ingen som tvingar dig att ha umgänge och skaffa barn med någon som du anser vara av "fel ras" så det är ditt val om du vill bli far till etniskt rena barn.
Kommer du på Afrika eller Kina så försök bara igen ^^
De kanske hade flugit till mars och startat ett helt nytt Tyskland där om det inte hade varit för alla utlänningar som förstör och segar ner dem hela tiden