Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2014-08-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrullare
SvP är för extrema för vanliga svenssons!
SvP vill värna om sina landsmän medan vissa andra partier hellre vill hata, konspirera mot och ersätta oss som en folkmajoritet i vårt eget land. Om något är extremt här så är det det sistnämnda. Finns det någon reell demokrati genom historien som fullständigt struntar i befolkningen inrikes och hellre vill importera spännande väljarboskap från utlandet? Merparten av svenskarna är snarare för grundlurade för att ha någon förståelse för SvP och går hellre med i strömmen.
Citera
2014-08-21, 18:34
Medlem
Nyenskantzs avatar
Lite citat:
Citat:
Som politiskt aktiva i Svenskarnas parti är det vår högsta ambition att en politik drivs som utgår från svenskarnas gemensamma intressen, och just därför är det nu dags att ställa Sverigedemokraterna mot väggen och kräva svar på 12 enkla, men avgörande frågor.

Hur kan Sverigedemokraterna av idag påstå sig stå på svenskarnas sida när SD-ledningen slagit fast:

Att Sverigedemokraterna inte ens vill ha ett svenskt Sverige – hur skulle Sverige kunna bli svenskt igen med fortsatt invandring? [1]

Att Sverigedemokraterna inte ens accepterar att det finns svenskar – hur ska SD kunna företräda några som SD inte anser finns på riktigt? [2]

Begreppet ”öppen svenskhet”, som skapats av SD-ledningen av rädsla för att kallas ”rasister” av etablissemanget – hur ska Sverigedemokraterna våga utmana etablissemanget om de inte ens vågar stå upp för att det finns svenskar? [3]

Att Sverigedemokraterna har som målsättning med invandringen att befolkningsutbytet skall fortsätta, om än i minskad skala. [4]

Att Sverigedemokraterna enbart kritiserar muslimsk invandring, och Jimmie Åkesson påpekat att han gärna ser fortsatt invandring av exempelvis kristna från Syrien. [5]

Att Sverigedemokraterna skall ha ”nolltolerans” och utesluta alla som uttryckt sig skarpt och i affekt, oavsett om det skett i samband med grov invandrarbrottslighet. [6]

Att Sverigedemokraterna inte skall agera mot SD-avdelningar som röstar för mottagande av ”ensamkommande flyktingbarn”, samtidigt som de har ”nolltolerans” och utesluter personer som är ”för nationalistiska”. [7]

Att Sverigedemokraterna svängt om och inte anser att myndighetspersoner skall ha plikt att anmäla illegala invandrare som uppehåller sig i landet – hur kan partiet med en sådan inställning ärligt påstå sig vilja ta krafttag mot kriminaliteten? [8]

Att SD-ledningen aktivt säkrar sin egen makt i partiet genom att tysta, motarbeta och/eller gömma undan seriösa, populära och mer svenskvänliga SD-politiker, samtidigt som de lyfter fram personer med i allt väsentligt ickenationalistiska åsikter bara för att dessa personer stödjer SD-ledningen. [9], [10], [11]

Att Jimmie Åkesson innan valrörelsen erkänt att han kan tänka sig att lägga invandringsfrågan åt sidan för att få samarbeta med sjuklövern vid en ”besvärlig parlamentarisk situation efter valet”? – Hur skall invandringspolitiken kunna ändras om SD-ledningen till och med är beredda att släppa hela invandringsfrågan för att få sitta i knät på Reinfeldt? [12]

Att Sverigedemokraterna tycker att det är klart godkänt att höga representanter i SD kallar nationalister för ”B-människor” och påstår att många SD-väljare ”är rasister, bonnläppar och idioter”. [13], [14].

Att Sverigedemokraterna skall prata om ”Förändring – på riktigt!”, men inte ens våga ta ställning för att dra tillbaka svenska medborgarskap som har utfärdats till utlänningar som begått grova brott i Sverige. [15]
Citat:
Falska politiker finns det redan för många i Sveriges riksdag och det gäller att granska även Sverigedemokraterna med öppna ögon. Den politik som partiet driver är tyvärr inte vad svenskarna behöver. Det måste bli ett slut på tomma ord och falska löften i svensk politik. Vi tror inte att någon egentligen är intresserad av att byta den giljotin som massinvandringen kan liknas vid, mot en långsam strypning i stil med det fortsatta befolkningsutbyte som SD-ledningen fått Sverigedemokraternas politik till att bli. Vi ber därför om alla svenskars stöd och hjälp i valet 2014 för att kunna bygga upp ett ärligt och rakryggat politiskt alternativ som i handling visar att det finns en framtid för Sverige.

Nu får nog vara nog!

Rösta på Svenskarnas parti den 14 september.
Citera
2014-08-21, 19:08
Medlem
Tror egentligen ingen bryr sig om att ni "ställer Sverigedemokraterna mot väggen". Inte deras väljare eller någon i partitoppen.

Ni är lite av ett ickeparti, enligt min åsikt.
Citera
2014-08-21, 20:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Varför skulle SD svara på detta, jag tror inte ens att SD känner till det.

SD är ett riksdagsparti med i dagsläget 10-15% av väljarstödet och ett reellt inflytande på rikspolitiken. De har ledare som allt som oftast medverkar i TV-debatter och kan föra sig där. Ca 1 miljon sympatisörer i Sverige i dagsläget.

SvP... vad är det? En grupp ganska förvirrade nazister som oftast verkar hylla Adolf Hitler och hans gelikar på sin sida och i sina kommentarer. "Stödet" är ganska oklart, men verkar uppgå till 600-1000 individer i hela Sverige.

Jag tror inte SD svarar, om man säger så....
Citera
2014-08-21, 20:09
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför skulle SD svara på detta, jag tror inte ens att SD känner till det.

SD är ett riksdagsparti med i dagsläget 10-15% av väljarstödet och ett reellt inflytande på rikspolitiken. De har ledare som allt som oftast medverkar i TV-debatter och kan föra sig där. Ca 1 miljon sympatisörer i Sverige i dagsläget.

SvP... vad är det? En grupp ganska förvirrade nazister som oftast verkar hylla Adolf Hitler och hans gelikar på sin sida och i sina kommentarer. "Stödet" är ganska oklart, men verkar uppgå till 600-1000 individer i hela Sverige.

Jag tror inte SD svarar, om man säger så....

Det här har man ju aldrig hört förut, har inte du lärt dig att du inte ska missbruka hatiska slagord inom politik, lärde du dig ingenting när SD kallades för rasister om och om igen? Vad hände med partiet? Ja, du vet nog själv.

Men fortsätt för all del att kalla Svp för nazister om och om igen, så får vi se hur det går...
Senast redigerad av particulum1 2014-08-21 kl. 20:14.
Citera
2014-08-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det här har man ju aldrig hört förut, har inte du lärt dig att du inte ska missbruka hatiska slagord inom politik, lärde du dig ingenting när SD kallades för rasister om och om igen? Vad hände med partiet? Ja, du vet nog själv.

Jo, men det går ju inte att jämföra. SD är ju en demokratisk kraft som ligger precis mitt i vad folk tycker, och har således dubblat sig (eller tripplat) varje val. SD och SvP startade ju ungefär samtidigt, 1998 respektive 1991. SvP ligger och harvar runt 600-1000 röster, och har ju i senaste EU-valet till och med minskat.

Orsaken är ju att SvP dels har en odemokratisk grundsyn ("bilda en folkstat") och dels ser ner på enstaka individer på grund av den grupp de tillhör, något som SD aldrig gjort. Extremt få personer i Sverige delar en sådan syn.
Citera
2014-08-21, 20:18
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Jo, men det går ju inte att jämföra. SD är ju en demokratisk kraft som ligger precis mitt i vad folk tycker, och har således dubblat sig (eller tripplat) varje val. SD och SvP startade ju ungefär samtidigt, 1998 respektive 1991. SvP ligger och harvar runt 600-1000 röster, och har ju i senaste EU-valet till och med minskat.

Orsaken är ju att SvP dels har en odemokratisk grundsyn ("bilda en folkstat") och dels ser ner på enstaka individer på grund av den grupp de tillhör, något som SD aldrig gjort. Extremt få personer i Sverige delar en sådan syn.

Svårt att säga, jag har ingen aning. Men jag märker att Sverigedemokrater behandlar Svp'are precis som på samma sätt som 7-klövern har behandlat Sverigedemokrater i flera år, och resultatet av denna behandling är väldigt uppenbar i dagsläget.
Citera
2014-08-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Svårt att säga, jag har ingen aning. Men jag märker att Sverigedemokrater behandlar Svp'are precis som på samma sätt som 7-klövern har behandlat Sverigedemokrater i flera år, och resultatet av denna behandling är väldigt uppenbar i dagsläget.

Jag behandlar SvP som en sjukdom, därför att jag tycker att människosynen och detta att göra skillnad på individer för deras hudfärg är vidrigt. Däremot är jag, som jag ofta har sagt, den förste att erkänna att Sverige har extrema problem på grund av MENA-invandringen. Och att svarta har genomsnittligt lägre IQ än vita.

Media har ofta anklagat SD för att vara rasister. Därför har jag intresserat mig för detta och kollat tillbaka till Leif Eriksson och Anders Klarströms tid. Aldrig någonsin har det förekommit någon retorik som liknar SvP's idag. Det har varit berättigad kritik mot massinvandring, men inget hat mot enskilda individer för att de råkar vara svarta.

Så SvP är något helt annat än SD, vilket visar sig i att SvP inte växer alls från den skara av 600-1000 "mentalpatienter" som stödjer partiet, mot SD's dubbling i varje val upp mot en miljon sympatisörer idag.

De två går inte att jämföra på något sätt. Har inget med varandra att göra.
Citera
2014-08-21, 20:30
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Jag behandlar SvP som en sjukdom, därför att jag tycker att människosynen och detta att göra skillnad på individer för deras hudfärg är vidrigt. Däremot är jag, som jag ofta har sagt, den förste att erkänna att Sverige har extrema problem på grund av MENA-invandringen. Och att svarta har genomsnittligt lägre IQ än vita.

Media har ofta anklagat SD för att vara rasister. Därför har jag intresserat mig för detta och kollat tillbaka till Leif Eriksson och Anders Klarströms tid. Aldrig någonsin har det förekommit någon retorik som liknar SvP's idag. Det har varit berättigad kritik mot massinvandring, men inget hat mot enskilda individer för att de råkar vara svarta.

Så SvP är något helt annat än SD, vilket visar sig i att SvP inte växer alls från den skara av 600-1000 "mentalpatienter" som stödjer partiet, mot SD's dubbling i varje val upp mot en miljon sympatisörer idag.

De två går inte att jämföra på något sätt. Har inget med varandra att göra.

Ja och 7-klövern behandlar er Sverigedemokrater som en sjukdom. Its the same shit dude, synd att du är så blind bara.

Den hatade har blivit hataren.
Senast redigerad av particulum1 2014-08-21 kl. 20:36.
Citera
2014-08-21, 20:30
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Vafan!? Skärpning, när SD väljer att införa MSB (FEMA) läger i Sverige så kommer ni ångra er och jag som kommer rösta SD när det är solklart vilka zionister de har blivit. Smak på makt korrumperar tydligen direkt.
Citera
2014-08-21, 21:19
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
De fick 681 röster riksdagsvalet 2010. Det står här
Till EU valet 2014 fick de 528 röster. Se här
I EU valet fick även dessa partier röster:

Svenskarnas Parti - 200
Svenkarnas parti - 58
SVENSKARNAS PARTI - 31
Svenskarna parti - 29
Svenskarnas Parti (SVP) - 16
svenskarnas parti - 14
Svenskarnas part - 7
Svenskarnasparti - 4
SVP - 2
SvP - 2

Uppenbart valfusk. Mycket tragiskt.

58 personer skrev alltså "Svenkarnas parti" på sin blanka valsedel.
Citera
2014-08-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
58 personer skrev alltså "Svenkarnas parti" på sin blanka valsedel.

Kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in