Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Svårt att säga, jag har ingen aning. Men jag märker att Sverigedemokrater behandlar Svp'are precis som på samma sätt som 7-klövern har behandlat Sverigedemokrater i flera år, och resultatet av denna behandling är väldigt uppenbar i dagsläget.
Jag behandlar SvP som en sjukdom, därför att jag tycker att människosynen och detta att göra skillnad på
individer för deras hudfärg är vidrigt. Däremot är jag, som jag ofta har sagt, den förste att erkänna att Sverige har extrema problem på grund av MENA-invandringen. Och att svarta har genomsnittligt lägre IQ än vita.
Media har ofta anklagat SD för att vara rasister. Därför har jag intresserat mig för detta och kollat tillbaka till Leif Eriksson och Anders Klarströms tid. Aldrig någonsin har det förekommit någon retorik som liknar SvP's idag. Det har varit berättigad kritik mot massinvandring, men inget hat mot enskilda
individer för att de råkar vara svarta.
Så SvP är något helt annat än SD, vilket visar sig i att SvP inte växer alls från den skara av 600-1000 "mentalpatienter" som stödjer partiet, mot SD's dubbling i varje val upp mot en miljon sympatisörer idag.
De två går inte att jämföra på något sätt. Har inget med varandra att göra.