Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Det där var ju intressant. Om du nu inte tror på möjligheten till det, hur tror du att det går då, och hur motiverar du dig själv att fortsätta?
Sverige kommer bli fattigare och farligare, det är vad jag tror. Visserligen misstänker jag att SD:s profilering öppnat för en väljarflykt från S när Stefan Löfvén med hjälp av Vp och Mp kört landet ännu mer i botten än alliansen klarat. Stämmer denna förmodan blir det Jimmie Åkessons ögonblick av välförtjänt revansch, eftersom han kommer kunna ta till sig en ansenlig del av äran. Men enda reella möjligheten till inflytande är genom ett samregerande med M, och då måste moderaterna svänga i synen på migrationspolitiken. Det ögonblicket tror jag är förbi.
Färden utför kommer således fortsätta, men arbetet med att vända utvecklingen i rätt riktning kommer göra detsamma. Det nuvarande SD är det som lägger grunden för detta arbete. Min poäng är att dagens SD gör det som är rätt
just nu. De gör det som kan göras för att nå och påverka så många svenskar som är möjligt
just nu. Med sin öppna svenskhet, med sin nolltolerans, med sina hårdhänta uteslutningar, och med försynta, stridströtta företrädare som försöker få ett ord med i laget i tevedebatterna.
Det som kommer sen tar vi sen.
Vänligen,
SD-trollet