Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Jag är överens med dig om det ovanstående men om man nu ska ägna sig åt att hata och förstöra för ett klöverparti så ser jag minst sju stycken som förtjänar mitt förakt mer än SD i det fallet. SD skapar rasister av folk som inte ser helheten och dessa kommer att göra samma resa som jag själv gjort, SD --> SvP. Även jag trodde en gång i tiden att SD först och främst agerade för vita intressen.
Om du kanske läst lite av mina tidigare inlägg i andra trådar, är det uppenbart att jag stödjer SDs tillväxt, vilket jag ser som positivt. Men samtidigt är jag inte sen med att kritisera partiet när jag får tillfälle till det. Jag själv röstade SD förra valet för övrigt och var tidigare en stabil Sverigedemokrat, så jag kommer också därifrån.
Självklart föraktar jag de sju andra partierna väldigt mycket mer än SD, men att klaga på dessa är som att sparka in öppna dörrar. Det är lika uppenbart att jag hatar dessa partier som att himlen är blå.

Men jag kan förstå problematiken med att det kan verka för utomstående att det mest är SD man gnäller på.