Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-05-09, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
EDIT: SD vill inte stoppa invandringen, de vill minska den med 90%
För ordningens skull: Är det ett problem att (i ett första steg) minska invandringen med 90%? Jag skulle rösta på Miljöpartiet om de kunde garantera en 90-procentig minskning, livet tar ju inte slut där utan hur vi gör med resterande 10% får vi naturligtvis lösa senare. Att köra "my way or the highway" om man inte får igenom 100% av sina krav gör oftast att man uppnår 0%, särskilt när man inte har något att nyttja i utpressningssyfte. Jag kommer att rösta på SvP men inser också att jag vädjar till allmänhetens frivilliga deltagande för min sak så länge jag inte kan tvinga dem att marschera i takt. Jag ser inga problem med att dölja vissa kort i spelet om makten.
Citera
2013-05-09, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
För ordningens skull: Är det ett problem att (i ett första steg) minska invandringen med 90%? Jag skulle rösta på Miljöpartiet om de kunde garantera en 90-procentig minskning, livet tar ju inte slut där utan hur vi gör med resterande 10% får vi naturligtvis lösa senare. Att köra "my way or the highway" om man inte får igenom 100% av sina krav gör oftast att man uppnår 0%, särskilt när man inte har något att nyttja i utpressningssyfte. Jag kommer att rösta på SvP men inser också att jag vädjar till allmänhetens frivilliga deltagande för min sak så länge jag inte kan tvinga dem att marschera i takt. Jag ser inga problem med att dölja vissa kort i spelet om makten.
Problemet är ju att SD snart inte har något kvar att kompromissa med. De har övergivit sin etnonationalism, sitt krav på repatriering, sitt motstånd mot icke-europeiska adoptioner, sitt krav på ett fullständigt invandringsstopp och diverse annat. Vad har de fått tillbaka som tack för denna anpassning? Och hur långt är de beredda att anpassa sig och kompromissa för att bli en del av makten?

De har snart nog blivit ett etablissemangsparti, och detta helt utan att etablissemanget överhuvudtaget har flyttat något särskilt på sina egna positioner.
Citera
2013-05-09, 23:07
Medlem
Citat:

Visst är 90 % broms bättre än ingen broms alls, men egentligen ska man inte behöva välja. Idag har vi haft en extrem massinvandring (och som fortfarande pågår), så att ett invandringskritiskt parti i dagens katastrofala läge bara vill bromsa invandringen är skrattretande. Varför går de inte hela vägen och vill stoppa den? De vill alltså behålla alla som kommit hit OCH ha ytterligare invandring i framtiden (om än i mindre takt). Det är inte trovärdigt, vi har haft invandring mer än tillräckligt.
Citera
2013-05-09, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Problemet är ju att SD snart inte har något kvar att kompromissa med. De har övergivit sin etnonationalism, sitt krav på repatriering, sitt motstånd mot icke-europeiska adoptioner, sitt krav på ett fullständigt invandringsstopp och diverse annat. Vad har de fått tillbaka som tack för denna anpassning? Och hur långt är de beredda att anpassa sig och kompromissa för att bli en del av makten?

De har snart nog blivit ett etablissemangsparti, och detta helt utan att etablissemanget överhuvudtaget har flyttat något särskilt på sina egna positioner.
Om detta har jag inga synpunkter, du har rätt. Personligen tycker jag att anpassningen skulle ha upphört när de väl kom in i riksdagen, på samma manér menar jag att SvP borde resonera.
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Visst är 90 % broms bättre än ingen broms alls, men egentligen ska man inte behöva välja. Idag har vi haft en extrem massinvandring (och som fortfarande pågår), så att ett invandringskritiskt parti i dagens katastrofala läge bara vill bromsa invandringen är skrattretande. Varför går de inte hela vägen och vill stoppa den? De vill alltså behålla alla som kommit hit OCH ha ytterligare invandring i framtiden (om än i mindre takt). Det är inte trovärdigt, vi har haft invandring mer än tillräckligt.
För att de fruktar att krav på 100% hade förpassat dem ur maktens korridorer? Deras överdrivna anpassning blir deras död. Utan att försvara Åkesson ett dugg vill jag dock påpeka att mannen har besuttit en jävla förmåga att navigera i fiendeland och först med "nolltoleransen" visade han tecken på att ha sumpat kompassen och det får SD lida för nu. Hur stor skadan är får vi se efter valet men jag hävdar stenhårt att SD krattat manegen för återuppvaknandet av nationalismen oavsett om det var deras mening eller inte. Folk läser inte partiprogram, de agerar utifrån floskler och flosklerna säger att SD hatar svartskallar.
Senast redigerad av Easy-Lee 2013-05-09 kl. 23:23.
Citera
2013-05-09, 23:29
Medlem
Citat:
För att de fruktar att krav på 100% hade förpassat dem ur maktens korridorer? Deras överdrivna anpassning blir deras död.. Utan att försvara Åkesson ett dugg vill jag dock påpeka att mannen har besuttit en jävla förmåga att navigera i fiendeland och först med "nolltoleransen" visade han tecken på att ha sumpat kompassen och det får SD lida för nu. Hur stor skadan är får vi se efter valet men jag hävdar stenhårt att SD krattat manegen för återuppvaknandet av nationalismen oavsett om det var deras mening eller inte. Folk läser inte partiprogram, de agerar utifrån floskler och flosklerna säger att SD hatar svartskallar.

Alltså att SD har varit positivt för nationalismen är inget jag förnekar, det är uppenbart och positivt. SD fyller en viktig och positiv funktion i den meningen att folk har blivit mer medvetna om invandringens stora problem. Sedan tror jag att SD har skjutit sig själva i foten då jag är övertygad om att majoriteten av väljarna röstar på SD för att de faktiskt tror att partiet är radikalare än vad det egentligen är. Detta är rätt tragiskt.

Sedan att Åkesson försöker blidka de andra skitpartierna gör att jag bara föraktar SD mer, men det är jag det. Det är väldigt viktigt med trovärdighet, och där brister SD kraftigt tyvärr.
Citera
2013-05-09, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Alltså att SD har varit positivt för nationalismen är inget jag förnekar, det är uppenbart och positivt. SD fyller en viktig och positiv funktion i den meningen att folk har blivit mer medvetna om invandringens stora problem. Sedan tror jag att SD har skjutit sig själva i foten då jag är övertygad om att majoriteten av väljarna röstar på SD för att de faktiskt tror att partiet är radikalare än vad det egentligen är. Detta är rätt tragiskt.

Sedan att Åkesson försöker blidka de andra skitpartierna gör att jag bara föraktar SD mer, men det är jag det. Det är väldigt viktigt med trovärdighet, och där brister SD kraftigt tyvärr.
Jag är överens med dig om det ovanstående men om man nu ska ägna sig åt att hata och förstöra för ett klöverparti så ser jag minst sju stycken som förtjänar mitt förakt mer än SD i det fallet. SD skapar rasister av folk som inte ser helheten och dessa kommer att göra samma resa som jag själv gjort, SD --> SvP. Även jag trodde en gång i tiden att SD först och främst agerade för vita intressen och trots att jag närt mina tankar om ett etniskt rent Sverige så länge jag kan minnas så gick jag på myten om att Sverige var redo iom SD:s intåg i riksdagen.
Citera
2013-05-09, 23:43
Medlem
Citat:
Jag är överens med dig om det ovanstående men om man nu ska ägna sig åt att hata och förstöra för ett klöverparti så ser jag minst sju stycken som förtjänar mitt förakt mer än SD i det fallet. SD skapar rasister av folk som inte ser helheten och dessa kommer att göra samma resa som jag själv gjort, SD --> SvP. Även jag trodde en gång i tiden att SD först och främst agerade för vita intressen.
Om du kanske läst lite av mina tidigare inlägg i andra trådar, är det uppenbart att jag stödjer SDs tillväxt, vilket jag ser som positivt. Men samtidigt är jag inte sen med att kritisera partiet när jag får tillfälle till det. Jag själv röstade SD förra valet för övrigt och var tidigare en stabil Sverigedemokrat, så jag kommer också därifrån.

Självklart föraktar jag de sju andra partierna väldigt mycket mer än SD, men att klaga på dessa är som att sparka in öppna dörrar. Det är lika uppenbart att jag hatar dessa partier som att himlen är blå. Men jag kan förstå problematiken med att det kan verka för utomstående att det mest är SD man gnäller på.
Senast redigerad av Feru 2013-05-09 kl. 23:48.
Citera
2013-05-09, 23:52
Medlem
Hejsann123s avatar
Vem fan skulle vilja rösta på svp? Diverse white trash och idioter
Citera
2013-05-09, 23:52
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsann123

Jag
Citera
2013-05-09, 23:54
Medlem
Citat:
Det här känns väldigt bekant måste jag säga. Det tydliga Sverigedemokratiska hyckleriet ekar ännu en gång. Enligt etablissemanget består bara SD av bönder, unga arga män och lågutbildade. Stämmer detta också?
Citera
2013-05-10, 00:00
Medlem
Hejsann123s avatar
Svp kommer aldrig att bli ett stort parti. För vem vill ha några nazister i riksdagen?

Det är ju sant att många som röstar på sd är idioter/rasister/homofober.

Fyfan för nazister dom borde fan skjutas
Citera
2013-05-10, 00:02
Medlem
Citat:
Svp kommer aldrig att bli ett stort parti. För vem vill ha några nazister i riksdagen?

Stor del av grekerna vill tydligen det, så varför inte svenskarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in