Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-03-18, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guts
Jag ser att SVP har 2500 likes på facebook. Mer än 10% av så många som M har, och nästan 5% av så många som SD har.

Det måste väl ändå ses som positivt för SVP?

Fan vad kefft!
SD ökade 1000 likes på en vecka. SvP gjorde 200 likes på en vecka. Nu verkar det ha stannat upp för SvP litegrann men SD fortsätter.
Citera
2013-03-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guts
Jag ser att SVP har 2500 likes på facebook. Mer än 10% av så många som M har, och nästan 5% av så många som SD har.

Det måste väl ändå ses som positivt för SVP?

Det annonserar minst en tredubbling av väljarstödet vid nästa val. Sen är frågan hur många av SD:s mer argsinta väljare som tänker "Att nej, nu jävlar ..."

Folk som röstar på SD gör det för att de är missnöjda. Röstar man på SvP är man inte bara missnöjd, man är rasande. Hur många rasande svenskar finns det numera där ute? Hur snabbt växer antalet?

Valet 2014 blir spännande.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det finns flera positiva saker att notera. Att Realisten.se har 200.000 unika besökare i månaden exempelvis. Eller att SvP vissa månader varit den mest välbesökta partipolitiska hemsidan i Sverige och de månader då den faktiskt har blivit omkörd har det varit just av SD:s hemsida.

Då kan man fråga sig hur många som besöker Avpixlat som är störst bland invandringskritiska bloggar. Så vitt jag vet går de inte ut med dessa uppgifter. Summan som nämnts är 250 000, men uppgiften kommer från Aftonbladet och är inte trovärdig. Om siffran du anger för Realisten är korrekt måste Avpixlat och Fria Tider tillsammans ha en anmärkningsvärd genomslagskraft.
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-03-18 kl. 01:09.
Citera
2013-03-18, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Det annonserar minst en tredubbling av väljarstödet vid nästa val. Sen är frågan hur många av SD:s mer argsinta väljare som tänker "Att nej, nu jävlar ..."

Folk som röstar på SD gör det för att de är missnöjda. Röstar man på SvP är man inte bara missnöjd, man är rasande. Hur många rasande svenskar finns det numera där ute? Hur snabbt växer antalet?

Valet 2014 blir spännande.

Valet blir Gustav Kasselstrand
Citera
2013-03-18, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Då kan man fråga sig hur många som besöker Avpixlat som är störst bland invandringskritiska bloggar. Så vitt jag vet går de inte ut med dessa uppgifter. Summan som nämnts är 250 000, men uppgiften kommer från Aftonbladet och är inte trovärdig. Om siffran du anger för Realisten är korrekt måste Avpixlat och Fria Tider tillsammans ha en anmärkningsvärd genomslagskraft.
Att Avpixlat har fler läsare än Realisten är ingenting jag har ifrågasatt alls, det är jag övertygad om att den har. Det var liksom inte min poäng och har ingenting med det jag skrev att göra.Min poäng var snarare att SvP trots sin ringa storlek i senaste valet de dryga två senaste åren nått ut och fortsätter nå ut till stora mängder människor genom olika arenor. Bara här på Flashback ökade ju SvP:s popularitet i pollsen med drygt 1000% på två år. Det är förstås mycket kul, och det gäller för oss sunda nationalister att arbeta ännu mer och ännu hårdare för att synas och nå ut till ännu fler.
Citera
2013-03-18, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Att Avpixlat har fler läsare än Realisten är ingenting jag har ifrågasatt alls, det är jag övertygad om att den har. Det var liksom inte min poäng och har ingenting med det jag skrev att göra.Min poäng var snarare att SvP trots sin ringa storlek i senaste valet de dryga två senaste åren nått ut och fortsätter nå ut till stora mängder människor genom olika arenor. Bara här på Flashback ökade ju SvP:s popularitet i pollsen med drygt 1000% på två år. Det är förstås mycket kul, och det gäller för oss sunda nationalister att arbeta ännu mer och ännu hårdare för att synas och nå ut till ännu fler.

Det var inte det som jag ville få fram med mitt inlägg. Jag använde bara siffran du angav för Realisten för att få ett hum om hur många Avpixlat och Fria Tider kan tänkas nå ut till, vilket måste vara en jävla massa.
Citera
2013-03-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Valet blir Gustav Kasselstrand

Då är frågan vad som händer med SDU. Lämnar Gustav för riksdagen, vem är det då som tar över efter Gustav? Paula Bieler eller någon annan av de mer anti-nationalistiska personerna? Vad kommer hända med SDU då?
Citera
2013-03-18, 16:21
Bannlyst
SD är ute och cyklar ordentligt just nu.

Tror nog att SD precis tappade ännu fler väljare till SvP. Att sparka 12 stycken till är inte bra alltså....

Detta endast för att inte skrämma bort svenssons. Problemet är att det är helt fel taktik.
Citera
2013-03-18, 22:45
Bannlyst
Läste en intressant grej på Avpixlat precis som jag gärna vill att någon SDare ska svara på:

Kära SDare LÄS NOGA NU FÖR I HELVETE:

Hur ska SD kunna tvångsintegrera invandrarna i Sverige? Tror ni inte att invandrarna redan hade försökt att göra det själva i sådana fall? De bor i ghetton för en orsak. De vill inte ha någonting med oss svenskar att göra.

Tänker ni utvisa alla som inte går med på att bli integrerade? Då är ju ni lika superduperhemska och faaaaasansfulla som oss i SvP ju?

Inse fakta: Man kan inte integrera dessa människor då de inte vill ha något med våran kultur eller våra lagar att göra.

Enda sättet är repatriering. Som SvP förespråkar. Nu är det ju så att ALLA förmodligen inte kommer att utvisas då det är väldigt svårt att genomföra men minst 90% av invandrarna som befinner sig i Sverige lär bli utvisade. Vilket knappast är en dålig sak.

Ta en funderare nu.
Citera
2013-03-19, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Det är inget som behövs funderas på. SD vill tillhöra normen, att vara en av dem man påstår sig förakta. SD's huvudfokus är att förvandla 7-klövern till 8-klövern, allt annat är underordnat och att SvP samlar upp dem som insett SD's falskhet torde vara glasklart? SD behöver SvP och uppenbarligen gör du det också.

Vad är det som driver dig att så maniskt klänga fast vid SvP? "Bitterhet" är min första tanke, men jag hoppas naturligtvis att det finns en bättre förklaring till denna besatthet?

Utvaldhet är nog den mest sannolika förklaringen.
Citera
2013-03-19, 06:23
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zodd.The.Immortal

Hur ska SD kunna tvångsintegrera invandrarna i Sverige? Tror ni inte att invandrarna redan hade försökt att göra det själva i sådana fall? De bor i ghetton för en orsak. De vill inte ha någonting med oss svenskar att göra.

Nej, jag tror inte invandrarna har försökt tvångsintegrera sig själva. Vilket korkat påstående. Klart man bosätter sig med lika människor när man kommer till ett främmande land om man har möjlighet.

Citat:
Tänker ni utvisa alla som inte går med på att bli integrerade? Då är ju ni lika superduperhemska och faaaaasansfulla som oss i SvP ju?

Nej. Generösiteten för invandrare blir lägre och behandlas hårdare, färre kommer söka sig hit och fler av dem som kommer hit integreras.

Citat:
Inse fakta: Man kan inte integrera dessa människor då de inte vill ha något med våran kultur eller våra lagar att göra.

Enda sättet är repatriering. Som SvP förespråkar. Nu är det ju så att ALLA förmodligen inte kommer att utvisas då det är väldigt svårt att genomföra men minst 90% av invandrarna som befinner sig i Sverige lär bli utvisade. Vilket knappast är en dålig sak.

Skrattretande ...
Citera
2013-03-19, 09:22
Medlem
klashbacks avatar
Saxt ifrån Avpixlat
Citat:
Samtliga inlägg/läsare som hyllar SvP ska flaggas till Mod för avstängning.

Alltså kring artikeln ang. Ehn.

Nu ser jag ju mig själv inte som någon nazist direkt men tänker rösta på SvP.
Jag vill bara att Sverige ska ha en homogen befolkning likt ex. Japan.
Senast redigerad av klashback 2013-03-19 kl. 09:26.
Citera
2013-03-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nej, jag tror inte invandrarna har försökt tvångsintegrera sig själva. Vilket korkat påstående. Klart man bosätter sig med lika människor när man kommer till ett främmande land om man har möjlighet.

Nej. Generösiteten för invandrare blir lägre och behandlas hårdare, färre kommer söka sig hit och fler av dem som kommer hit integreras.

Skrattretande ...

Fast du gav ju inte ett enda svar på det han frågade om. Du babblar om vad man ska göra med dem som kommer komma hit, men inte vad man ska göra med dem som redan är här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in