Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-03-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Saxt ifrån Avpixlat

Alltså kring artikeln ang. Ehn.

Nu ser jag ju mig själv inte som någon nazist direkt men tänker rösta på SvP.
Jag vill bara att Sverige ska ha en homogen befolkning likt ex. Japan.

Då är du i praktiken en "nazist" oavsett vad du tycker i övrigt och oavsett vilka bortförklaringar och försvarstal du kan komma med. Om man är vit och vill fortsätta vara vit och leva med och bland andra vita i ett vitt och fritt land så är man helt enkelt "nazist". Om man säger sanningen och har rationella, naturliga, normala och sunda åsikter så finns det inget sätt att undkomma den stämpeln. Det får du leva med.
Citera
2013-03-19, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Då är frågan vad som händer med SDU. Lämnar Gustav för riksdagen, vem är det då som tar över efter Gustav? Paula Bieler eller någon annan av de mer anti-nationalistiska personerna? Vad kommer hända med SDU då?

SDU är fristående från SD.
Citera
2013-03-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Ja, men vad SDU gör påverkar SD och SDU och dess medlemmar är i vissa fall framtida riksdagspolitiker för SD. Det är viktigt att äga SDU ideologiskt, precis som det är viktigt att äga SD ideologiskt.
Citera
2013-03-19, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby

Jo, men om SD är fientligt mot SDU så funkar det ju inte att komma in och upp i SD-politiken via SDU. De mörka kraterna inom SD kommer förmodligen att försöka få bort Kasselstrand från både SDU och SD under 2013. Jag tror inte att Kasselstrand kommer att hamna på någon riksdagslista inför 2014 eller att han i övrigt kommer att ges någon betydande politisk framtid inom SD, under rådande omständigheter.

Citat:
Ja, men vad SDU gör påverkar SD och SDU och dess medlemmar är i vissa fall framtida riksdagspolitiker för SD. Det är viktigt att äga SDU ideologiskt, precis som det är viktigt att äga SD ideologiskt.

Jag tror att de anti-nationalistiska krafterna som styr inom SD kommer att försöka kväsa SDU och rensa ut besvärliga feltänkare. De kommer försöka anpassa SDU efter den nuvarande SD-ledningen och se till så att det inte kommer några nationalistiska uppstickare från SDU till SD och riksdagen.
Senast redigerad av Varnagel 2013-03-19 kl. 12:58.
Citera
2013-03-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag tror att de anti-nationalistiska krafterna som styr inom SD kommer att försöka kväsa SDU och rensa ut besvärliga feltänkare. De kommer försöka anpassa SDU efter den nuvarande SD-ledningen och se till så att det inte kommer några nationalistiska uppstickare från SDU till SD och riksdagen.

Ja absolut. Detta är ju helt uppenbart. Det är därför extremt viktigt att ta "kampen" om SDU ideologiskt. Att Kasselstrand och liknande personer får mer inflytande och stöd och att nästa person att leda SDU följer Kasselstrands spår om han nu kommer in i Riksdagen till nästa val.

Med tanke på SDs agerande de senaste åren och uteslutningarna här i dagarna så ser det ju mörkare ut...
Citera
2013-03-19, 13:48
Bannlyst
Hoppas att Kasselstrand inser att detta aldrig kommer att hålla för SD och bestämmer sig för att joina SvP istället.

SD får skylla sig själva. Just nu så kanske majoriteten av befolkningen vill ha ett SD som är "PK".

Undrar vad de tycker om 15 år när deras döttrar inte kan gå utanför dörren utan att bli våldtagna? Riktigt jävla klantigt av SD att börja med en massa PK-trams.
Citera
2013-03-19, 14:14
Bannlyst
Citat:

Dem försöker väll hitta på något sätt att komma överens eller så svarar SDU med samma mynt t.ex avslöja någon inom SD.
Citera
2013-03-19, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jo, men om SD är fientligt mot SDU så funkar det ju inte att komma in och upp i SD-politiken via SDU. De mörka kraterna inom SD kommer förmodligen att försöka få bort Kasselstrand från både SDU och SD under 2013. Jag tror inte att Kasselstrand kommer att hamna på någon riksdagslista inför 2014 eller att han i övrigt kommer att ges någon betydande politisk framtid inom SD, under rådande omständigheter.

Nu handlar det inte om "mörka krafter" i partiet. Partiet har slagit fast att deras politik ska byggas ut och det är så klart inte positivt på alla hörn inom SD och SDU för alla kan ju inte tycka samma sak i partiet. Förr eller senare så kommer Åkesson och Söder så och fäktas med varandra.

Jag vet inte hur det går till men är det partistyrelsen som väljer vem som får kandidera för SD?
Inom Centerpartiet så får alla kandidera för partiet.
Citera
2013-03-19, 14:21
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSSAH
Fast du gav ju inte ett enda svar på det han frågade om. Du babblar om vad man ska göra med dem som kommer komma hit, men inte vad man ska göra med dem som redan är här.

Jo, det gjorde jag. Nu får du noga läsa lite noggrannare.
Citera
2013-03-19, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nej. Generösiteten för invandrare blir lägre och behandlas hårdare, färre kommer söka sig hit och fler av dem som kommer hit integreras.

Men vad ska man göra med dom som befinner sig i Sverige redan? Dessa 2 miljoner eller vad det är.

Om det bara är 15-20% av dessa som går med på att "integreras", vad händer med dom andra då?
Citera
2013-03-19, 15:37
Medlem
infidels avatar
En sak är klar och det är att SDs varumärke som icke-PK parti är totalförstört i och med den senaste tidens händelser. Vi som är mer insiktsfulla har förstås insett vart SD var på väg på redan för flera år sedan men nu har rötan inom partiet gått så långt att det är uppenbart för alla utom de allra dummaste.
Citera
2013-03-19, 15:42
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reuvsecks
Men vad ska man göra med dom som befinner sig i Sverige redan? Dessa 2 miljoner eller vad det är.

Om det bara är 15-20% av dessa som går med på att "integreras", vad händer med dom andra då?

Om tvångsintegrering skulle ske skulle det ju inte vara någonting de skulle kunna välja bort. Tvångsflytt via jobb de måste ta eller mista bidrag till exempel. Samma regler skulle med enkelhel kunna appliceras på alla i invandrare i landet.

Men främst är det väl bidragspolitiken som borde ses över först. Det skulle få många myglare att inte vilja komma hit eller de som redan kommit hit, stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in