Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-11-11, 20:14
Medlem
klashbacks avatar
Varför kommer jag rösta på SVP 2014?

* Varför har inte SD drivit frågan om folkomröstning ang. invandringspolitiken?
* SD anser att alla kan bli svenskar, hur då? Magi?
* SD har ingen plan för den demografiska utvecklingen för Sverige. Jag tror inte på
att Sverige kommer vara samma land om vi har en majoritet av neger.
* Antalet judar/judevänliga inom partitoppen. (Björn Söder är han svensk eller jude?)
Citera
2012-11-11, 20:24
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Varför kommer jag rösta på SVP 2014?

* Varför har inte SD drivit frågan om folkomröstning ang. invandringspolitiken?
* SD anser att alla kan bli svenskar, hur då? Magi?
* SD har ingen plan för den demografiska utvecklingen för Sverige. Jag tror inte på
att Sverige kommer vara samma land om vi har en majoritet av neger.
* Antalet judar/judevänliga inom partitoppen. (Björn Söder är han svensk eller jude?)

1. SD har ingenting emot invandrare så länge de inte är muslimer.
2. SD har en annan syn på svenskhet där alla kan bli svenskar genom kultur, så kallad "öppen svenskhet".
3. SD bryr sig inte om demografin så länge ingen är muslim och alla har "svenska värderingar".
4. SD tycker om Israel då de delar samma islamhat, att ha judar i partitoppen är bara positivt då ingen kan anklaga dem för antisemitism. Söder är nog inte jude dock.
Citera
2012-11-11, 21:01
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Tror ni verkligen ni kommer få igenom era förslag?
Några förslag via riksdagen kommer givetvis inte att fås igenom då man inte kommer att komma upp i 4% av rösterna men man kan givetvis påverka samhället mer än genom riksdagen. Tänk bara på hur rädda de politiskt korrekta var för SD innan de kom in. Om SvP får 10000 kommer det att uppröra pk-folket och pk-eliten mycket mer än om SD istället får de 10000 rösterna. SD har ändå såpass stora siffror nu (och kommer sannolikt att öka ännu mer under de kommande två åren) att man inte behöver taktikrösta på dem - De kommer in i riksdagen utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Att minska invandringen med 90% och ta endast in högutbildade, RIKTIGA flyktingar och turister känns som ett bättre alternativ än att stoppa invandringen totalt och börja kasta ut alla invandrare som har svart/färgat ursprung.
Om du har koll på demografiutvecklingen (vilket är extremt viktigt) så inser du att SD´s lösning i längden är detsamma som Mp´s lösningar. SD vill fortfarande ha 10% invandring samtidigt som de invandrare som bor i Sverige har ett mycket högre barnafödande. Hur tror du Sverige kommer att se ut om 100 år även om SD får egen majoritet år 2022?
Senast redigerad av Fittfitta 2012-11-11 kl. 21:06.
Citera
2012-11-11, 21:17
Medlem
Fenjal888s avatar
SD är nationalister, de bryr sig om det bästa för Sveriges ekonomi, kultur, säkerhet och välstånd.

SvP är rasister, de bryr sig om att alla resurser och pengar ska ägas av etniska svenskar och att man ska försäkra en fortsatt folkökning av etniska svenskar.

Sedan vad man värderar högst, en rik nation eller en etniskt svensk nation, det är upp till väljaren.

Jag föredrar SD.
Citera
2012-11-11, 21:22
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
SD är nationalister, de bryr sig om det bästa för Sveriges ekonomi, kultur, säkerhet och välstånd.

SvP är rasister, de bryr sig om att alla resurser och pengar ska ägas av etniska svenskar och att man ska försäkra en fortsatt folkökning av etniska svenskar.

Sedan vad man värderar högst, en rik nation eller en etniskt svensk nation, det är upp till väljaren.

Jag föredrar SD.

Allt förutom svenskarna då? Kan man inte lika gärna rösta på Vänsterpartiet eller Moderaterna då?
Citera
2012-11-11, 21:31
Medlem
BF3G-Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Rösta på SvP. Enda som kan hjälpa oss
Känns som att kasta sin röst enligt mig. Håller med att SD är för slappa men SvP är för små. Bättre att då ta det näst bästa och sen försöka jobba därifrån.

Så alla ni som tänker rösta SvP iistället för SD, dont do it!
Citera
2012-11-11, 21:44
Medlem
Beardzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF3G-R
Känns som att kasta sin röst enligt mig. Håller med att SD är för slappa men SvP är för små. Bättre att då ta det näst bästa och sen försöka jobba därifrån.

Så alla ni som tänker rösta SvP iistället för SD, dont do it!

Jag vägrar rösta på Sionistdemokratena igen, jag hjälpte in dem i riksdagen. Jag röstar hellre SvP till 1% så att de får sina röstsedlar tryckta av staten.
Citera
2012-11-11, 21:47
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Verkar som att alla SD:are i Borås fullmäktigegrupp hoppar av partiet efter bråk med ledningen (Söder ?) i Stockholm.

Nån som vet om någon av dom går till SvP ?
Citera
2012-11-11, 21:53
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

Jag föredrar SD.
SD ser hellre att Sverige är bebott av blattar än svenskar i framtiden. Sedan vad man värderar högst, en U-landsblattenation likt MENA eller ett välmående svenskt Sverige, det är upp till väljaren. Jag föredrar det senare.
Citera
2012-11-11, 23:51
Medlem
Tänk efter en stund nu, SD är emot all form av särbehandling av invandrare, man vill assimilera invandrare d.v.s ett hårdare sätt att integrera. Samma politik i en något modifierad och hårdare form vilken sjuklövern kört med i 20 år.

Även om man lyckas stoppa invandringen med 90%, hur i helvete ska man lyckas "assimilera" alla mångkulturella helveteshål som idag i praktiken är parallella samhällen? Jag tror inte en enda SD'are kan svara på den frågan. Eftersom alla möjliga lösningar innefattar någon form av tvång, vilket SD är emot eftersom man svalt alla liberalhumanistiska floskler som uppfunnits sedan 1950: religionsfrihet, allas lika värde, sexuellt likaberättigande, etnicitets- och rasnihilism med mera. Hur ska man få alla dessa folkslag att assimilera sig om man inte kan tvinga dom?

SD är givetvis bättre än sjuklövern, i bästa fall kan dom köpa tid och lägga käppar i hjulet samt öppna upp debatten, men man har inga trovärdiga lösningar. Jag har inget emot SD-folk, men man måste inse att situationen om två år med kanske så mycket som 100 000 nya MENA-invandrare kräver helt andra åtgärder. SD's nuvarande linje var kanske möjlig för 10-20 år sedan.

Vi måste helt enkelt förmå folk att återvända till sina hemländer, det mest radikala jag sett var i SDU, där Gustav Kasselstrand propagerade för frivillig återvändo, inte tillräckligt men alltid något.
Citera
2012-11-12, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Marconi är den sista personen som borde vara välkommen i Svenskarnas Parti. Extremsionist. Jag tror iofs inte att han är särskilt intresserad heller. Om övriga boråsare vet jag inget.
Citera
2012-11-12, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Verkar som att alla SD:are i Borås fullmäktigegrupp hoppar av partiet efter bråk med ledningen (Söder ?) i Stockholm.

Man kan säga att riktlinjerna är ungefär som såhär: Om någon som innehar ett mandat av någon form går med i SvP så annonseras det eftersom personen då i någon form blir en offentlig företrädare för partiet. Ex-Sverigedemokrater som däremot inte innehar något mandat eller avsagt sig det i samband med lämnandet när de gått med i SvP brukar det inte rapporteras om. Precis som vi i regel inte rapporterar om andra medlemmar som ansluter sig till partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in