2012-09-28, 17:14
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
detta är kanske intressant ? då jag tror det kommer en större utredning om socialnämnden i Lund.

Fosterpappans partivän i socialnämnden i Lund är aktiv denna förening
http://slmmalmo.se/

hoppas denne ledamot inte förmedlat pojkar från typ Kambodja för adoption
http://www.sydsvenskan.se/ScaledImages/704x396x2/Images-media_copied-2010-10-02-ART-5-LBRgay132_848007a.jpg

Du skämtar inte nu va? Säg att du skämtar!!! Fy faaaaaaaaaaan om du är helt seriös!
2012-09-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
vill påminna er rasistkräk som snackar
skit om riktiga mamman, fransk och arabisk, att Astrid Lindgren
"övergav" sitt barn i Köpenhamn. Först 5 år senare "utvisades"
barnet till sin mamma Astrid Lindgren -sen blev debra

det ni o socialnämnden i Lund sysslar med är inget annat än rasism,
övergrepp på svaga mammor, med mera...
orasken till såna etniska diskrimineringsövergrepp kan vara pengar ,
sex samt som för att tro man e bra , hjälpsyndroomet

om den dåliga behandlingen av svenska fosterbarn

http://styvbarn.se/

Rätt eller fel! Jag tror denna "vackra blomma" just nu sitter och lindar
sina "gardiner" ännu tajtare kring sitt huvud!

Det här blir väl inte "blomman" lika upprörd över?!

http://www.expressen.se/nyheter/mellanosterns-kvinnor-har-vi-glomt-dem/

Hur extremt är egentligen Algeriet när det gäller islamidiotin? Någon..?

Bara tanken att H kommer(?) att bli en del av denna kvinnoförtryckar
kultur/religion får det att vändas sig i magen!
2012-09-28, 17:26
Medlem
”Min önskan är att få tillbaka Haddile”
Citat:
Varför lämnade du Haddile i Sverige?

– Jag åkte till Frankrike och efter tre, fyra dagar vidare till Algeriet för att ordna med jobb och lägenhet. Tanken var att jag skulle hämta Haddile när jag fått jobb och bostad.

Men varför övergav du Haddile?

– Jag har inte övergett min dotter. Jag visste att jag hade lämnat henne i säkra händer hos Josef. När jag hörde att han hade häktats blev jag rädd för att kontakta svenska myndigheter. Jag var rädd för att hamna i fängelse. Det är anledningen till att jag inte kommit tillbaka till Sverige för att hämta min dotter.

Vad var det som hade hänt när Haddile fördes svårt skadad till sjukhus när hon var fyra månader gammal?

– Det vet jag tyvärr inget om. Jag visste inte att hon lidit av undernäring eller något annat. Sedan Josef häktades har jag inte kunnat få några rapporter om Haddiles tillstånd.

– De här sakerna har jag inte vetat om förrän nu. Hade jag vetat det lite tidigare, då hade jag gjort det omöjliga för att få tillbaka min dotter.
Läs mer: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15522592.ab
2012-09-28, 17:30
Medlem
Sokolovas avatar
Från tråden i medier och journalistik:

Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Ja, jag vet ju inte om du missade det och det verkar har gått ganska spårlöst förbi, men redan ett par dagar efter det att Haddilegate inletts, så hade SvT i någon av sina nyhetssändningar ett ärende om en ettåring som fått utvisningsbeslut. Det var ju naturligtvis ett uppenbart fel som begåtts, både mamman och pappan och alla syskonen hade PUT, men någonstans hade det klickat på Migrationsverket och ett avvisningsbeslut hade skickats till ettåringen. Sådant som händer i den nästan automatiserade byråkratin vi nu lanserat på alla våra myndigheter och det är väl samma typ av beklagliga misstag som sker när sedan länge avlidna kallas till tandläkaren eller ombeds inkomma med sin självdeklaration. Jobbigt för dem som drabbas kanske, men ett påpekande brukar resultera i en ursäkt och så är det inte mer med det. Fast det är klart, får Kvällsblaskorna klorna i sådant, och inget annat inträffat som kan slaskas och snyftas på, så gör man ju ett "knäck" förstås med lämplig fotouppställning på gråtande anhöriga till en sedan tio år avliden vars "sår rivs upp"...

Hursom: Det här med den lille ettåringen blev ju lite mer uppmärksammat, för det passade just då i den mediala dramturgin där Migrationsverket smälter ner små barn och skickar dem utomlands för tvåltillverkning. Rapport/Aktuellt tog dessutom äran åt sig över att Migrationsverket "backat" från avvisningsbeslutet när redaktionen ringt upp dem.

Vilket naturligtvis är rent nys. Man hade backat om random fyllskalle på stan ringt upp dem och påtalat det märkliga beslutet!

Massmedia i Sverige bör förstöras och de som jobbar där, borde skickas på arbetsläger eller avrättas!

Bakom ditt hårda språk har jag uppfattat ett genuint engagemang i just Haddile-frågan. Socialtjänstproblematiken har du uppfattat klockrent.

Jag snappade upp rapportering om en familj där ett barn pga byråkrati inte fick det tillstånd som övriga familjen fick.

Det är tråkigt när alla dessa ärenden hamnar i ett och samma fack. Nu twittras det om att MIV dröjde två år med att fastställa Haddiles nationalitet. Det vore klädsamt om twittrarna kollade upp när MIV fick ärendet på sitt bord. I Haddile-fallet är socialtjänsten boven, MIV har följt boken och FN:s barnkonvention. Att mamman befann sig i Algeriet, och inte Frankrike, skulle socialnämnden ha upplyst dem om.

Haddile är inte utvisad som rubrikerna påstår. Det är inte ett integrationsfall utan en diskussion om sociala myndigheters agerande. Mamman törs ju inte komma till Sverige. Ganska onödigt att en del här gapar om "livstidsförsörjning för hela algeriska släkten" mm. Det är trist att tråden ligger här då den förtjänar mer seriositet, och det är inget vidare att behöva bli kallad rasist mm för att man vill diskutera fallet någonstans.
2012-09-28, 17:35
Medlem
"Kommer du att åka till Sverige för att hämta hem Haddile?

– Eventuellt åker jag till Sverige, men i så fall med min advokat. Jag är rädd
för vad de svenska myndigheterna ska hitta på."

Först Assange, sen "Sara"! Jag önskar att det var ännu fler
som var rädda att åka till Sverige!

Hon har alltså en advokat...varför ihelvete har h*n agerat långt
tidigare?
2012-09-28, 17:49
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffransnisse
"Kommer du att åka till Sverige för att hämta hem Haddile?

– Eventuellt åker jag till Sverige, men i så fall med min advokat. Jag är rädd
för vad de svenska myndigheterna ska hitta på."

Först Assange, sen "Sara"! Jag önskar att det var ännu fler
som var rädda att åka till Sverige!

Hon har alltså en advokat...varför ihelvete har h*n agerat långt
tidigare?

Det har nog advokaten gjort. Det kanske var hans telefonsamtal som Haddiles goda man trodde kom ifrån någon manlig släkting som skulle hedersmörda Haddile.
2012-09-28, 19:54
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Du skämtar inte nu va? Säg att du skämtar!!! Fy faaaaaaaaaaan om du är helt seriös!

Haha----Inte underligt att denna socialnämnd gärna vill klippa av de biologiska banden mellan barn och föräldrar. Det ligger i den ideologi de bejakar........ Sossar, HBTq,fosterfamiljer...Alla ingredienser finns där och man kan ju undra vad resten av socialnämnden har för typer. Transvestiter?

I vilket fall så anser jag att Socialnämnden i Lund är jävig p g a av vänskapskorruption med fosterfamiljen inte borde få hantera detta ärende utan borde beredas av någon annan socialnämnd.
Senast redigerad av Rektangel 2012-09-28 kl. 19:57.
2012-09-28, 20:55
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffransnisse

Bara tanken att H kommer(?) att bli en del av denna kvinnoförtryckar
kultur/religion får det att vändas sig i magen!

Vi vet egentligen ingenting om mamman och hennes familj. Är mamman fransklärare hör hon inte till de mest förtryckta kvinnorna. De arbetar inte.

Men om så blir fallet har Haddile Malen och Milos i Broby att tacka för freakshowen och framtiden.
2012-09-28, 22:10
Medlem
jonkoping83s avatar
Utan att vara alltför påläst i det här fallet så kan jag tycka att det finns betydligt viktigare personer att utvisa än henne i dagsläget. Då talar jag om de invandrare som begår brott systematiskt. Rätt väg att gå bör vara en adoptivfamilj för tjejen. Tydligen är det möjligt, vilket innebär en tryggad uppväxt hos en Svensk familj där en anpassning till samhället sker. Den stora problematiken är avsaknaden av ett Utvisa vid Brott system i Sverige. Jag är inte helt för att utvisa till höger och vänster utan anledning, det enklaste vore att stoppa invandringen helt. Man kan inte låta människor befinna sig ett tag i landet sedan skicka ut dem.

Som sagt, en flicka som har möjligheter att adopteras av en Svensk familj är ett utmärkt exempel på en lyckad integration utan influenser av en bristande livsstil med föräldrar som inte talar Svenska och går på bidrag eller är kriminellt belastade sedan tidigare. Därmed inte sagt att även Svenskar är belastade, men ändå.
2012-09-28, 22:31
Medlem
BERG-INKAs avatar
Genom massmedias osakliga rapportering har fokus hamnat helt fel i historien med Haddiles. Flickan är fransk och algerisk medborgare. Hon får i princip vara i Sverige helt obehindrat. Detta är ett ärende för den sociala barnavården, inget annat. Vi får vänta och se hur den här historien slutar, men socialtjänsten ska ju försöka jobba tillbaka barn till sina biologiska föräldrar. Vi får vänta och se vad som händer.

De som förtjänar kritik i den här soppan är massmedia som med skrikiga och bölande rubriker försöker lura det svenska folket att den lilla flickan ska utvisas av den monstruösa svenska staten. Jag tycker att det borde vara många som har anledning att vara eftertänksamma. Massmedia kan ödelägga människors liv med sin sensationshunger och sina osakliga ibland rent lögnaktiga reportage.
2012-09-28, 22:40
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BERG-INKA
Genom massmedias osakliga rapportering har fokus hamnat helt fel i historien med Haddiles.

Ja. Se bara på rubriken i tråden "Haddiles ska utvisas". Vadå utvisas. Hon ska ju få åka hem till mamma.
2012-09-28, 22:41
Medlem
MedelLagoms avatar
Vänd på steken. Du åker (flyr) till exempelvis Australien och blir tvungen att lämna ditt barn där hos de australiska myndigheterna tills du skapat en grund hemma i Sverige för dig och ditt barn. Du försöker kontakta australiska ambassaden i Sverige för att få hem din dotter men de vägrar träffa dig. Du får sen veta att Australien vägrar lämna ut din dotter då de hittat en australiensk fosterfamilj till henne istället. Din dotter kommer att bli uppfostrad av för dig helt okända människor som mycket väl kan vara både pedofiler och barnmisshandlare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in