2012-09-27, 23:52
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har det framgått om mamman var ganska ung, när hon fick Haddile?

Jag hörde 30-årsåldern nånstans. Tror det var i Debatt-programmet
2012-09-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeta
Jag gissar att arabmammans aktier inte stärktes
tack vara algerierns inhopp ikväll.
Min spontana känsla var att en flytt till algeriern/arabmorsan skulle
innebära rena misären för flickan. Om hon överlever.

Algeriern påstod att flickan fick sina hjärnskador då han lämnat bort
henne till olika människor. Varför ska vi tro honom? Jag gör det inte.

Håller i stort sett med.

Budskapet från "ickepappan".....allt är Svenska myndigheternas fel!
Han och mamman har försökt att på alla sätt att kontakta dessa!?
Bullshit tror jag(tills man får höra alla inblandade)!

Håller med psykologen Eva Rusz när hon fördömde hur behandlingen av
flickan har skötts från mamman och ickepappan.

Vad tusan gjorde de i Sverige?
Algeriet är alltså muslimskt. Mamman var alltså på smällen utan att vara
gift?! Det låter obra om man är muslim.
Var det därför hon stack till Sverige med en manlig kompis(som
enligt honom var med och klippte navelsträngen!?).
Och sedan lämnade flickan vind för våg(mer eller mindre).
Jo..jo, det låter ju muslimskt.

Efter detta, vad har mamman och flickan för status, "hora och horunge?",
i Algeriet? Eller?
2012-09-27, 23:56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
En avril 2012, l'Agence des migrations lui a attribué la nationalité française et, en juin, elle a rejeté une demande de permis de séjour

Mirationsverket har sagt nej till uppehallstillstand i juni for flickan kan lattare hitta sin mamma i Frankrike an i sverige. Hmmm..

Det är inte den delen av meningen som jag undrar över, utan vad som inträffade i april 2012: "En avril 2012, l'Agence des migrations lui a attribué la nationalité française"
2012-09-27, 23:57
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Lägg till AA:s förklaring till att mamman inte kommit till Sverige. Hon var rädd för att bli häktad för något som hon inte gjort, häktad på samma sätt som AA blivit. Det låter som en möjlig förklaring för att mamman har inte har vågat att åka till Sverige.

helt klart fullt möjligt.
Det förklarar även varför socialen inte vill hitta mamman , för de vet att det isåfall innebär att de måste lämna tillbaka henne .
Varför skulle socialen inte försöka hitta mamman till ett misshandlat barn av hänsyn till mamman ? helt ologiskt.
2012-09-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vahettere
En sak jag reagerade på:

Den arabiske mannen säger att han haft kontakt med modern kl 1320 idag och att hon då hade "rast" från sitt lärarjobb.

Det är något som inte stämmer här. Varför ger han en så exakt tidsangivelse och berättar vad modern jobbar med? Det är något som är fel här, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

Nån annan som reagerade på detta och har en teori?

Exaktheten är typisk för en lögnare, då exakthet inte behövs. Det är inte ens säkert att modern är i livet. Det spelar inte längre någon roll vilka skäl modern hade, hon ger sig inte till känna och lämnade barnet vind för våg, i två år. Hon är inte klok. Hon är ingen mamma. Alternativt är hennes omgivning inte riktigt klok, med sjuka värderingar. Barnet ska stanna i Sverige, hos dem som tar hand om henne. Tro mig, så kommer det att bli. Denna mamma kommer aldrig att dyka upp, och om det dyker upp någon, är det inte mamman. Jag tror att modern är död.
Senast redigerad av hammocken 2012-09-28 kl. 00:01.
2012-09-28, 00:04
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloria
Fast då tänker jag på mitt tvååriga barn och hur ogärna det hade velat skiljas från mig. Biologi i all ära men det är ju totalt ovidkommande för en liten unge som bara vill ha kärlek och trygghet.
Det är därför så många reagerar som de gör och försvara familjehemmet. För att det är en mardröm för en tvååring att ryckas upp och bort från den enda familj hon känner.
Oj, du (och många andra) anar inte hur umbärlig du är....
Som regel är det svårare ju äldre barnet är. En tvååring har i regel inte problem med att ta emot kärlek av en ny person.
2012-09-28, 00:06
Medlem
Rigmor Robért var inne på att mamman kan ha fått en förlossningspsykos.

Det skulle kunna förklara en hel del, både skador på barnet samt att hon lämnade Sverige. Samt även hennes rädsla för att åka tillbaks till Sverige om hon nu skulle ha tillfrisknat ( vilket lärarjobbet tyder på ), då hon tror att hon skulle bli häktad i Sverige.
Den biologiska mamman kan knappast förstå svensk lagstiftning, som mycket väl skulle kunna hålla henne icke ansvarig för ett eventuellt brott mot barnet som begåtts utifall hon varit psykotisk.
2012-09-28, 00:07
Medlem
Cheetas avatar
Nej, det här kan aldrig sluta med att Hadiles lämnar Sverige. Man kunde lika gärna kallat in Thomas Qvick eller Hagamannen för att tala för arabmorsans sak. Resultatet hade knappast blivit sämre.

Till och med den kritiskt inställda snubben från Skånska Dagbladet såg ytterst besvärad ut. Han insåg som alla andra att algeriern/den försvunna arabmorsan är ett ytterst tveksamt alternativ som vårdnadshavare till 2-åringen.
2012-09-28, 00:11
Medlem
Sokolovas avatar
AA uppgav att han spelade in samtalet med mamman idag. Därför hade han anledning att veta vid vilket klockslag det skedde. Han lyssnade kanske på hur inspelningen blev?

Programledaren hade mammans telefonnummer. Jag trodde för ett ögonblick att Debatt skulle ringa upp henne i direktsändning, skönt att hon slapp den "socialporren".

Kritikstorm, tittarna rasar

http://www.expressen.se/nyheter/kritikstorm-efter-svt-debatt-om-haddile-2/

De stormade inte alla gånger som familjehemmet pratade nedlåtande om mamman, drog med flickan i studion och bröt mot sekretess.
2012-09-28, 00:14
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Rigmor Robért var inne på att mamman kan ha fått en förlossningspsykos.

Det skulle kunna förklara en hel del, både skador på barnet samt att hon lämnade Sverige. Samt även hennes rädsla för att åka tillbaks till Sverige om hon nu skulle ha tillfrisknat ( vilket lärarjobbet tyder på ), då hon tror att hon skulle bli häktad i Sverige.
Den biologiska mamman kan knappast förstå svensk lagstiftning, som mycket väl skulle kunna hålla henne icke ansvarig för ett eventuellt brott mot barnet som begåtts utifall hon varit psykotisk.

RR var betydligt mer vettig än den blonderade som befann sig kvar i förra veckans nyhetsrapportering.
Mamman kanske inte heller förstår att flickans skador i rättsläkarintyg har åldersbestämts till efter hennes resa från Sverige?

Citat:
Till och med den kritiskt inställda snubben från Skånska Dagbladet såg ytterst besvärad ut. Han insåg som alla andra att algeriern/den försvunna arabmorsan är ett ytterst tveksamt alternativ som vårdnadshavare till 2-åringen.

Du och dina tolkningar. Med de fördomar du uppvisar här gissar jag att du blev besviken när du såg AA. Kanske du i någon sekund till och med hoppades att tolken skulle vara AA?

Socialtjänsten hade fått flera erbjudanden att medverka, i studion, via telefon och igen under programmet erbjöds de att ringa i direktsändning om de ville bemöta AA. De vägrade. Det berodde iallafall inte på att socialtjänsten i Lund är mån om att hålla på sekretess.
Senast redigerad av Sokolova 2012-09-28 kl. 00:21.
2012-09-28, 00:21
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
AA uppgav att han spelade in samtalet med mamman idag. Därför hade han anledning att veta vid vilket klockslag det skedde. Han lyssnade kanske på hur inspelningen blev?

Programledaren hade mammans telefonnummer. Jag trodde för ett ögonblick att Debatt skulle ringa upp henne i direktsändning, skönt att hon slapp den "socialporren".

Kritikstorm, tittarna rasar

http://www.expressen.se/nyheter/kritikstorm-efter-svt-debatt-om-haddile-2/

De stormade inte alla gånger som familjehemmet pratade nedlåtande om mamman, drog med flickan i studion och bröt mot sekretess.

Inte mycket till kritikerstorm. Expressen redovisar Aftonbladets Karin Petterson, Lars Ohly, en folkpartist i Göteborg, chefredaktören på sosseblaskan Folkbladet samt Ulf "Rövskallen" Kristoffersson.. Blekt gäng.
2012-09-28, 00:23
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Nej, det här kan aldrig sluta med att Hadiles lämnar Sverige. Man kunde lika gärna kallat in Thomas Qvick eller Hagamannen för att tala för arabmorsans sak. Resultatet hade knappast blivit sämre.

Mycket möjligt, men det skall utredas i laga ordning och den prövningen är heller inte något som skall överlämnas till en omröstning på familjeliv.se, en grupp på facebook eller ens en tråd här på Flashback för den delen! Mammans lämplighet skall utredas och hon får svara på en del frågor som är relaterade till vad som hänt och hur hon tänkt!

Förhoppningsvis blir inte detta den enda utredning som görs av ärendet med Haddile! Jag ser fram emot en mycket grannlaga granskning av Socialförvaltningen och Socialnämnden i Lunds kommun! Jag ser också fram emot att fostermamman utreds vidare och jag hoppas verkligen att Socialstyrelsen tar in en samlad bedömning av hela handläggningen!

Sedan vore det tammefan på sin plats att granska dem som aldrig granskas och som alltid kommer undan med mord: Jag refererar här till svenska massmedia! Idag har man passerat de djupaste hålornas lägsta nivåer med SvT Debatt! Jag hoppas att någon arg jävel med hår på ryggen nu tar tag i de där jävla kretinerna som har sin utkomst inom svenska massmedia i olika former och på olika nivåer! Man är tammefan skrämmande usla! Rupert Murdoch var måhända ett ärkesvin, men har var långt ifrån lika vidrig som de som huserar på redaktionerna och i spalterna här i Sverige. Murdoch var ett svin, men han var ett smart och intelligent svin. Svenska journalister och mediaaktörer är nästan utan undantag dumma svin och det finns inget värre än ett riktigt dumt svin som tror han är smart och sådana har vi gott om! Brinn i en hiss, journalistkräk!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in