2012-09-26, 21:53
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Då blir barnet trots allt.."utvisat"...tack vare Aftonbladet.
Jag som trodde att Baloo vunnit över Bageera men det verkar som fosterfamiljen fick en björntjänst av Aftonbladet med Baloosnacket.....som det kan gå.

http://www.youtube.com/watch?v=nqvT8QX-mjc

Skadeglädje och Aftonbladet har att göra en pudel nu eller? Tänk om mamman inte vill slå ner sina bopålar i Sverige utan tar med sej ungen hem?

Nej, Bagheera villa placera Mowgli i människobyn. Baloo ville ha kvar honom i den stökiga djungeln.

Resultatet av detta blir nästan tvärt om.

Man tar ungen från ett civiliserat samhälle och placerar henne i ett sunnimuslimskt helvete. Ett eländigt ökenland befolkat av vidriga araber där hon som flicka sannolikt har mycket dystra framtidsutsikter.
2012-09-26, 21:58
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
MoLok skriver: "Mamman lämnade sin dotter. Pojkvännen fick ta hand om henne. Han misshandlade (troligen) dottern men inget åtal blev av. Sen LVUar soc dottern." (MoLoks källa bör vara media, jag litar inte obetingat på media..)

Du skriver: "Mamman var gift med mannen. Eftersom de inte bodde här permanent kanske inte äktenskapet var registrerat i Sverige."

Är "mannen" (som du talar om) och "pojkvännen", som MoLok talar om, samma person? Det har ju spekulerats i tråden, att mamman lämnat mannen (som hon var gift med) för en ny man "pojkvännen", men jag har inte sett någon tillförlitlig källa för den uppgiften.

Ingen vet vilken roll denne man haft. Ny pojkvän eller hennes man eller annan nära släkting.
Jag tror vi inom kort får reda på de underliga turer som ägt rum innan barnet hamnade hos fosterfamiljen. De omständigheter som fosterfamiljen och Aftonbladet mörkat eller inte vill kännas vid.
2012-09-26, 22:01
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeta
Nej, Bagheera villa placera Mowgli i människobyn. Baloo ville ha kvar honom i den stökiga djungeln.

Resultatet av detta blir nästan tvärt om.

Man tar ungen från ett civiliserat samhälle och placerar henne i ett sunnimuslimskt helvete. Ett eländigt ökenland befolkat av vidriga araber där hon som flicka sannolikt har mycket dystra framtidsutsikter.

Mycket möjligt men med det resonemanget skulle vi snarast bejaka att ta emot så många ensamkommande barn som möjligt från den delen av världen för att avprogrammera dem från Islam och MENA-kultur?
Det kan rimligen inte vara Sveriges uppgift. Låt dem leva sitt liv och vi vårt.

Vi blir nog alla lyckligare då...

Lika barn leka bäst.
2012-09-26, 22:04
Medlem
Jaaa! Nu kommer hon att äntligen av få växa upp
i FB:s favoritreligion....islam!

Vilen äkta moderskärlek! Hon(om det är hon) har verkligen
legat i som en igel för att få tillbaka sin lämnade dotter!
2012-09-26, 22:07
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffransnisse

Jag har inget emot islam och MENA-kultur så länge den håller till i sitt naturliga habitat.
2012-09-26, 22:08
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Mycket möjligt men med det resonemanget skulle vi snarast bejaka att ta emot så många ensamkommande barn som möjligt från den delen av världen för att avprogrammera dem från Islam och MENA-kultur?
Det kan rimligen inte vara Sveriges uppgift. Låt dem leva sitt liv och vi vårt.

Vi blir nog alla lyckligare då...

Lika barn leka bäst.

Det skrev jag inte. 20-25-åriga skäggbarn går mycket sällan att programmera för ett västerländskt samhälle eller få fason på. Det vet vi av bitter erfarenhet.

En tvåårig flicka som räddades från sin destruktiva stenålderskultur redan som nyfödd har självfallet avsevärt bättre utsikter.
2012-09-26, 22:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
En och samma man.

Jag har granskat det här fallet. Det är mycket illa skött.
Haddiles juridiska ombud, som läcker sekretess i media, ska utgå från flickans bästa men företräder enbart familjehemmet och utelämnar t ex flickans nationalitet i inlagor, nämner inte barnkonventionen, spekulerar och vinklar. Hans och familjehemmets tal om hedersvåld t ex grundar sig enbart på juridiska ombudets egen tolkning av vad mammans make uppgetts ha sagt till svenska myndigheter. Tredjehandsuppgifter. Nu visar det sig att mamman eventuellt lever med sin familj i Algeriet.

Mamman gick till svenska ambassaden i Algeriet och blev inte trodd. Jag skäms över att vara svensk.

STORT TACK för svar! Om du har granskat fallet, kan du kasta lite ljus över, varför Migrationsverket s.a.s. sent-om-sider kom till skott och i juni i år beslöt att avslå den ansökan om uppehållstillstånd, som någon lämnat in för Haddile, innan flickan kom till familjehemmet (om jag fattat rätt).

Har Migrationsverket väntat på, att socialnämnden i Lund skulle försöka ombesörja en återförening, samtidigt som socialnämnden i Lund rullat tummarna (kanske pga av vänskapskorruption då familjehemspappan är S-politiker) och till sist tröttnade Migrationsverket på att vänta - kanske delvis pga att vistelsen i familjehemmet riskerade närma sig tre år? Eller finns det någon annan förklaring... som du kanske inte vill (eller kan) berätta?

Det är djupt upprörande att flickans ombud i praktiken verkar anse sig vara ett ombud för familjehemmet.
2012-09-26, 22:15
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Det skrev jag inte. 20-25-åriga skäggbarn går mycket sällan att programmera för ett västerländskt samhälle eller få fason på. Det vet vi av bitter erfarenhet.

En tvåårig flicka som räddades från sin destruktiva stenålderskultur redan som nyfödd har självfallet avsevärt bättre utsikter.
Det är inte riktigt Sveriges uppgift att rädda övriga världens medborgare att växa upp och leva i sin naturliga omgivning dvs. deras egna länder.
Jag tror att du har missförstått en hel del när jag läser dina inlägg i tråden.
2012-09-26, 22:17
Medlem
Rektangels avatar
Citat:

Naturligvis men är det verkligen Sveriges uppgift....? Varför inte låta denna destruktiva stenålderskultur frodas i sitt naturliga habitat och vi i vårt. Just denna kultur gör ju att de inte vidareutvecklas till västerländsk nivå och främst är ett problem i regionen.

De gangster "wanna-be" som hänger sysslolösa i våra förorter har visserligen ursprung från MENA-kultur, men kan näppeligen defineras som praktiserande muslimer som ber till fem gånger om dagen till Mekka?

Vi får nog återvända till topic.

Vad blir nu Aftonbladets reaktion tro?
2012-09-26, 22:19
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffransnisse

Det vet ju faktiskt ingenting om, eller hur? På Svt sägs det att mamman vände sig till den svenska ambassaden i Alger när hon sett sin dotter i svenska massmedier, men att hon inte blev trodd ens nu när ärendet är på översta hyllan! Du eller jag har ingen aning om hur mycket hon försökt få tag i information om sin dotter eller vilka förutsättningar hon ens haft att kommunicera via telefon, brev eller digitalt. Hon kan ha försökt ringa Lunds kommun hur många gånger som helst, men inte lyckats göra sig förstådd i växeln och inte ens haft ett namn eller ens en aning om vilken förvaltning hon skall vända sig till!! Och.... Tänk om hon verkligen har hört av sig och sökt få kontakt, men ingen velat snacka med henne? Tänk om Soc i Lund har kollrat bort henne i vidarekopplingsloopar till hänvisningar, röstbrevlådor, "ärpåsemester", "gåttfördagen" och "isammanträde"-meddelanden hon inte begriper ett piss av....

Vem ska hon vända sig till? Tror vi hon känner en bra advokat i Lund som kan åta sig fallet?

Det finns säkert en mängd anledningar att betvivla mammans intresse för sitt barn. Inte minst det faktum att Haddiles övergavs endast fyra månader gammal och lämnades in som misshandlat bylte för vård av samhället. Det finns fullt riktigt mycket starka papper på att betvivla hennes lämplighet som morsa! MEN....

Det skall tammefan utredas och mamman skall höras i saken! Man går inte och tjyvhåller på ett hittebarn i två år och inväntar att ärendet skall kallna så pass att det kan övergå till adoption rakt av till familjehemsmorsan!! Det är fan inte rätt och rätt skall vara rätt! Sedan skiter jag blint i om Haddiles morfar är skägglurk och radikal islamistmupp, barnet har rätt till sin morsa och vice versa och det skall också prövas i laga ordning!!

Hur går det med Lex Sarah? Kan utomstående lämna in en sådan eller måste den komma internt? Jag är fett sugen!
2012-09-26, 22:24
Medlem
Cheetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det är inte riktigt Sveriges uppgift att rädda övriga världens medborgare att växa upp och leva i sin naturliga omgivning dvs. deras egna länder.
Jag tror att du har missförstått en hel del när jag läser dina inlägg i tråden.

Är du trög? Var sa jag att detta är "Sveriges uppgift"?
Däremot anser jag -- och har i tråden konsekvent förfäktat -- att just denna unge inte bör återbördas till sin konstaterat usla och för barnet sannolikt farliga arabmorsa. Hon är genom sitt handlande diskvalificerad som mor.
2012-09-26, 22:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har Migrationsverket väntat på, att socialnämnden i Lund skulle försöka ombesörja en återförening, samtidigt som socialnämnden i Lund rullat tummarna (kanske pga av vänskapskorruption då familjehemspappan är S-politiker) och till sist tröttnade Migrationsverket på att vänta - kanske delvis pga att vistelsen i familjehemmet riskerade närma sig tre år? Eller finns det någon annan förklaring... som du kanske inte vill (eller kan) berätta?

Det är djupt upprörande att flickans ombud i praktiken verkar anse sig vara ett ombud för familjehemmet.

MGV har ju beslutat att "utvisa" flickan och jag antar att med ett sådant beslut taget så kan inte MGV söka efter mamman, det blir Frankrikes uppgift när Haddile är där. Men MGV's beslut har ju överklagats av flickans gode man (senast i juni) och innan ärendet är avgjort kan ju inte MGV söka efter mamman. Det verkar hela tiden ha varit socialnämndens uppgift. Det SKULLE ha blivit MGVs uppgift om flickan hade fått PUT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in