Citat:
Ursprungligen postat av saffransnisse
Jaaa! Nu kommer hon att äntligen av få växa upp
i FB:s favoritreligion....islam!
Vilen äkta moderskärlek!

Hon(om det är hon) har verkligen
legat i som en igel för att få tillbaka sin lämnade dotter!

Det vet ju faktiskt ingenting om, eller hur? På Svt sägs det att mamman vände sig till den svenska ambassaden i Alger när hon sett sin dotter i svenska massmedier, men att hon
inte blev trodd ens nu när ärendet är på översta hyllan! Du eller jag har ingen aning om hur mycket hon försökt få tag i information om sin dotter eller vilka förutsättningar hon ens haft att kommunicera via telefon, brev eller digitalt. Hon kan ha försökt ringa Lunds kommun hur många gånger som helst, men inte lyckats göra sig förstådd i växeln och inte ens haft ett namn eller ens en aning om vilken förvaltning hon skall vända sig till!! Och.... Tänk om hon verkligen har hört av sig och sökt få kontakt, men ingen velat snacka med henne? Tänk om Soc i Lund har kollrat bort henne i vidarekopplingsloopar till hänvisningar, röstbrevlådor, "ärpåsemester", "gåttfördagen" och "isammanträde"-meddelanden hon inte begriper ett piss av....
Vem ska hon vända sig till? Tror vi hon känner en bra advokat i Lund som kan åta sig fallet?
Det finns säkert en
mängd anledningar att betvivla mammans intresse för sitt barn. Inte minst det faktum att Haddiles övergavs endast fyra månader gammal och lämnades in som misshandlat bylte för vård av samhället. Det finns fullt riktigt
mycket starka papper på att betvivla hennes lämplighet som morsa!
MEN....
Det skall tammefan
utredas och mamman skall
höras i saken! Man går inte och tjyvhåller på ett hittebarn i två år och inväntar att ärendet skall kallna så pass att det kan övergå till adoption rakt av till familjehemsmorsan!! Det är fan inte rätt och
rätt skall vara rätt! Sedan skiter jag blint i om Haddiles morfar är skägglurk och radikal islamistmupp, barnet har rätt till sin morsa och vice versa och det skall också prövas i laga ordning!!
Hur går det med Lex Sarah? Kan utomstående lämna in en sådan eller måste den komma internt? Jag är fett sugen!