2012-09-19, 14:43
Medlem
meramans avatar
Precis som rubriken lyder så undrar jag om man kan få ett hus, som tidigare i alla fall inte verkar vara hemsökt, att bli just det?

Kan man på något sätt trigga igång andar, spöken, gastar mm så att ett hus faktiskt börjar få besök av dessa "varelser" och så att andra som besöker huset märker att något mystiskt pågår?

Hur gör man i så fall?
Citera
2012-09-19, 14:52
Medlem
Om någon skulle dö hos dig så kan det hända.
Citera
2012-09-19, 15:27
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt

att ta livet av någon för att få det hemsökt är lite väl drastiskt. men det finns andra som har avlidigt i byggnanden. kan man få dem att börja spöka eller hur bär man sig åt? kan man alltså locka fram spöken? hur?
Citera
2012-09-19, 15:27
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Källa på det, annars kan man ju hävda vad som helst, t ex: Om man kokar rödbetor under lock mellan 12 och 13 minuter samtidigt som man sjunger Symfoni nr 9 i d-moll av Beethoven.
Citera
2012-09-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Källa på det, annars kan man ju hävda vad som helst, t ex: Om man kokar rödbetor under lock mellan 12 och 13 minuter samtidigt som man sjunger Symfoni nr 9 i d-moll av Beethoven.

De Okända.
Citera
2012-09-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
att ta livet av någon för att få det hemsökt är lite väl drastiskt. men det finns andra som har avlidigt i byggnanden. kan man få dem att börja spöka eller hur bär man sig åt? kan man alltså locka fram spöken? hur?

Jag har typ frågat samma sak. https://www.flashback.org/t1829389
Se om du hittar nåt
Citera
2012-09-19, 15:36
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
De Okända.

Men jag såg ett tv-program som sa att man inte kunde få hemsökta hus. Vilket tv-program är mest rätt, och varför?
Citera
2012-09-27, 05:21
Medlem
vrzzs avatar
Jo du... Det är skit lätt. Gör en ouija bräda. Va försiktig vafan du än gör! Du bjuder in goda som onda andar hem till dig och det finns risk för att det ska hända obehagliga saker.
Citera
2012-09-27, 05:37
Medlem
DelGriffiths avatar
Börja sprida rykten att huset är hemsökt, huset bör också vara ganska gammalt för bästa effekt.
När gäster sover över se till att säga något i stil med "Jag vill egentligen inte säga detta men jag har upplevt en del konstigheter i huset", detta skall sägas var gång du har övernattande sällskap.
Skriv gärna på något forum där troende flockas.

Det kan och bör ta sin tid men till slut blir ditt hus känt som hemsökt.
Citera
2012-09-27, 09:31
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Kanske ditt hus redan är hemsökt men du har inte förmågan att förnimma dem?
Citera
2012-09-27, 10:50
Medlem
Mummies avatar
Varför skulle du vilja få huset hemsökt?
Åk till ett ställe som redan är hemsökt istället.
Citera
2012-09-27, 14:47
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Varför skulle du vilja få huset hemsökt?
Åk till ett ställe som redan är hemsökt istället.

Nej det är en seriös önskan om att skapa ett hemsökt hus. Fastigheten i fråga äger jag redan. Det är ett litet torp jag har ärvt.

Några säger att det skall gå och andra säger att det inte går. Någon som har konkreta tips på hur man skall göra för att faktiskt få huset att bli hemsökt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in