2013-03-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Nah, den kunskapen kommer från före internet fanns.. Jag minns faktiskt inte var jag fick informationen ifrån för sisådär 25 år sedan...

Här är vad jag hittade via google nyss dock

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anden_i_glaset
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ideomotoriska_effekten

Det var det mest neutrala jag kunde hitta...
Så om tex 4 pers håller fingrarna på ett glas, är det då alla 4 personernas idemotoriska handlingar som styr glaset synkroniserat, eller är det en person som håller i taktpinnen så att säga?
Citera
2013-03-25, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Confederate
Så om tex 4 pers håller fingrarna på ett glas, är det då alla 4 personernas idemotoriska handlingar som styr glaset synkroniserat, eller är det en person som håller i taktpinnen så att säga?

Det varierar från fall till fall.
Citera
2013-03-25, 17:12
Medlem
bozze88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winbot
Anden i glaset är väl det närmsta du kommer, så testa det och se sen om det händer något.
Fungerar det där egentligen? har hört flera som pratat om att glaset ska börja fara fram och tillbaka men jag skulle aldrig våga prova.
Citera
2013-03-25, 17:14
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze88
Fungerar det där egentligen? har hört flera som pratat om att glaset ska börja fara fram och tillbaka men jag skulle aldrig våga prova.

Nej det funkar fan inte! Den där leken och svarta madame var populära när jag var liten. Lekt leken massor med gånger utan resultat.
Citera
2013-03-25, 17:27
Medlem
Winbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze88

Vet faktiskt inte, testade det för ca 3-5 år sedan och ja glaset rörde sig.
Det läskiga var att vi fick svar som passade in på frågorna väldigt bra.
Men kan ju vara som Ippskiff skriver att man gör det omedvetet men hur då svaret kan bli så pass nära som det blev utan att man hade en aning om det är ju i sig en gåta.

Men det är det enda sättet jag kan tänka mig få ett hus "hemsökt", för ett "spöke" ska väl vara en som inte kan få ro i sin grav på grund av något ouppklarat här på jorden och hur lyckas man få en sån in i sitt hus?
Citera
2013-03-26, 12:27
Medlem
Ja du kan attrahera till dig nästan vad som helt om du vill. Jag vill däremot inte råda dig hur du ska göra för det kan bli rätt tröttsamt med andlig verksamhet i sitt hem. Du vet ju inte vem du bjuder in heller. Öppnar du portarna för vem som helst så kan det sluta med katastrof.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in