2012-09-27, 14:58
Medlem
Mummies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Nej det är en seriös önskan om att skapa ett hemsökt hus. Fastigheten i fråga äger jag redan. Det är ett litet torp jag har ärvt.

Några säger att det skall gå och andra säger att det inte går. Någon som har konkreta tips på hur man skall göra för att faktiskt få huset att bli hemsökt?

Visst går det men det är respektlöst mot anden du lockar dit.
Någon som redan gått över kan fastna om du håller kvar denna för länge, det som också kan hända är att du kommer irritera och störa någon eller några och då kan det bli svårt att bli av med det du nu så gärna vill ha.
Du kan komma att ångra dig.

Men men, det är ditt beslut och ditt liv.
Citera
2012-09-27, 16:16
Medlem
WilliamControls avatar
Håller med Mummie, det finns ingen ande som VILL vara kvar här kan jag tänka mig, därför vissa är så jävla griniga.

Men vill du ha kontakt med andar så kör på anden i glaset eller ouija board.
Citera
2012-09-27, 19:05
Medlem
Citat:
Precis som rubriken lyder så undrar jag om man kan få ett hus, som tidigare i alla fall inte verkar vara hemsökt, att bli just det?

Kan man på något sätt trigga igång andar, spöken, gastar mm så att ett hus faktiskt börjar få besök av dessa "varelser" och så att andra som besöker huset märker att något mystiskt pågår?

Hur gör man i så fall?
Köp gamla grejer på loppis och fyll ditt hem, det är nog ett sätt. En del andar följer med möbler och grejer.
Citera
2012-09-27, 19:05
Medlem
Citat:
Precis som rubriken lyder så undrar jag om man kan få ett hus, som tidigare i alla fall inte verkar vara hemsökt, att bli just det?

Kan man på något sätt trigga igång andar, spöken, gastar mm så att ett hus faktiskt börjar få besök av dessa "varelser" och så att andra som besöker huset märker att något mystiskt pågår?

Hur gör man i så fall?
Dubbelpost
Citera
2012-09-27, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Någon som har konkreta tips på hur man skall göra för att faktiskt få huset att bli hemsökt?

Det finns det såklart ingen som har konkreta fungerande tips på det, då hade andars existens kunnat bevisas, vilket som alla vet aldrig har skett.
Citera
2012-09-27, 22:03
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Ouija
Citera
2012-10-08, 21:23
Medlem
CHIMERASs avatar
Citat:
Nej det är en seriös önskan om att skapa ett hemsökt hus. Fastigheten i fråga äger jag redan. Det är ett litet torp jag har ärvt.

Några säger att det skall gå och andra säger att det inte går. Någon som har konkreta tips på hur man skall göra för att faktiskt få huset att bli hemsökt?

Du förstår uppenbarligen inte vad du ber om. Lek inte med de döda.
Citera
2012-10-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrzz
Jo du... Det är skit lätt. Gör en ouija bräda. Va försiktig vafan du än gör! Du bjuder in goda som onda andar hem till dig och det finns risk för att det ska hända obehagliga saker.
Vad kan hända?
Citera
2012-10-10, 16:41
Medlem
Bandoliers avatar
Klart man kan!

Derren Brown "skapade" ju ett spökhus på konstgjort väg som många lurades att tro på.
Citera
2012-10-11, 01:37
Medlem
johnthedickholmess avatar
du kan ju locka dit spöken om du nu vill det. seans...meditationer med medium...
Citera
2012-10-11, 19:35
Medlem
vrzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bejs
Vad kan hända?

http://www.youtube.com/watch?v=D4QOzi7_FUE
Citera
2012-10-11, 22:54
Bannlyst
Citat:

Hur gör man i så fall?

Starka emotionella trauman är vad som får hus att bli "hemsökta". Avtrycken blir så starka i väggarna att känsliga personer kan uppfatta de som ekon av husets historia.

Det går inte att göra detta på något annat sätt så du bör nog överge konceptet helt och hållet.

Den enda andra metod jag skulle kunna tänka fungera är ett gigantiskt suggestionsprojekt där du helt enkelt lurar i så många att det spökar i huset att du når kritisk massa på orten och resten av besökarna också upplever huset som hemsökt.
I sådana fall spelar det ingen roll om du senare avslöjar allt som bluff eftersom den mentala suggestionen är så stark i folk att de ändå hör och känner saker i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in