• 1
  • 2
2005-03-31, 11:52
Medlem
Mysonoxens avatar
Messade just till Gammal Hårdrockare att man kan få en bärs till maten på McDonalds i Frankrike.

Övriga länder jag ätit på McD där en öl kan fås istället för den sliskiga Colan eller Fantan är Österrike och Danmark.
Nån som vet fler? Tyskland t.ex. (har aldrig ätit på McD i Tyskland trots att jag är där ofta märkligt nog)
Citera
2005-03-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Messade just till Gammal Hårdrockare att man kan få en bärs till maten på McDonalds i Frankrike.

Övriga länder jag ätit på McD där en öl kan fås istället för den sliskiga Colan eller Fantan är Österrike och Danmark.
Nån som vet fler? Tyskland t.ex. (har aldrig ätit på McD i Tyskland trots att jag är där ofta märkligt nog)

I Amsterdam kan du få en pilsner till din BigM.
Citera
2005-03-31, 12:17
Bannlyst
Tjeckien
Citera
2005-03-31, 16:36
Medlem
-jOE!s avatar
Är inte helt 100% men jag tror du kan få det i Spanien också.
Citera
2005-03-31, 16:53
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Är inte helt 100% men jag tror du kan få det i Spanien också.

Det stämmer. Tror nog att det är mer regel än undantag med starköl på McDonalds i länderna kring Medelhavet.

Dessutom står det ju alltid en otroligt charmig McDonalds-askkopp på borden.
Det är klass!

.
Citera
2005-04-01, 07:41
Medlem
quakers avatar
Rumänien
Citera
2005-04-01, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
I Amsterdam kan du få en pilsner till din BigM.

nej, men däremot när man går på bio
Citera
2005-04-01, 09:36
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Luxemburg
Citera
2005-04-01, 10:23
Medlem
jenas avatar
Troligen är det så att i de flesta länder UTOM i vårt översittarland kan man få en pils till burgaren.
Citera
2005-04-01, 13:16
Medlem
tjoffemans avatar
Geneve ?
Citera
2005-11-08, 16:05
Medlem
Mysonoxens avatar
Gräver upp denna gamla tråd igen efter en tids sökande i FB-arkiven eftersom en jobbarpolare idag under eftermiddagsfikat på fullt allvar försökte övertyg mig och fyra andra jobbarkompisar om att svenska McDonalds ska börja kränga starköl till kunderna. Han påstod sig känna nån som var syrra till nån i McD "eliten" i Sverige.

Problemet är bara att jag inte tror ett smack på denna uppgift. (Även om jag givetvis önskar att det var sant)

Fler som hört nåt liknande?
Citera
2005-11-08, 16:22
Medlem
Skints avatar
Kanske så kan det stämma. McD har inte direkt haft en positiv trend i Sverige de senaste åren och försöker väl att ändra på det genom en satsning som detta.

Nåväl, jag kommer inte att dricka öl (eller vin för den sakens skull) på McD. Varför frågar man sig, jo enbart av tradition. Jag vill ha min cola till burgaren. Dock så är jag naturligtvis emot att jag idag inte har chansen att välja. Så visst är det bra om McD säljer öl, men jag kommer inte att köpa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in