2005-11-08, 19:06
Medlem
pockis avatar
Inte i England. Kanske finns undantag, men generellt inte.
Man kan få det i USA enligt en kompis.
Citera
2005-11-08, 20:31
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocki
Inte i England. Kanske finns undantag, men generellt inte.
Man kan få det i USA enligt en kompis.

Inte igår när jag var där och käkade! Det blev cola till mealet som vanligt!
Citera
2005-11-08, 20:51
Medlem
Snösparvs avatar
I Tyskland kan man välja bier till mealen, ja.
Citera
2005-11-09, 09:01
Medlem
Civilisationens utmarker...

När jag bodde i Italien för en 7-8 år sen kunde man köpa öl på McD... *självklart* dricker man alltid öl till sin burger'n'fries...
Citera
2005-11-09, 09:53
Medlem
Zog Ruless avatar
Grekland.
Citera
2005-11-09, 09:55
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Gräver upp denna gamla tråd igen efter en tids sökande i FB-arkiven eftersom en jobbarpolare idag under eftermiddagsfikat på fullt allvar försökte övertyg mig och fyra andra jobbarkompisar om att svenska McDonalds ska börja kränga starköl till kunderna. Han påstod sig känna nån som var syrra till nån i McD "eliten" i Sverige.

Problemet är bara att jag inte tror ett smack på denna uppgift. (Även om jag givetvis önskar att det var sant)

Fler som hört nåt liknande?

Låter konstigt, tror inte heller på det, låter väldigt osvenskt.

I Spanien och Frankrike kan man iaf definitivt få sig en bärs på donken. Och i Spanien får man dessutom röka på McDonalds vilket är trevligt.
Citera
2005-11-09, 12:47
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Troligen är det så att i de flesta länder UTOM i vårt översittarland kan man få en pils till burgaren.

Precis min första tanke. Mycket sannolikt i alla andra länder utom Sverige.
Citera
2005-11-09, 14:22
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Låter konstigt, tror inte heller på det, låter väldigt osvenskt.

I Spanien och Frankrike kan man iaf definitivt få sig en bärs på donken. Och i Spanien får man dessutom röka på McDonalds vilket är trevligt.

Ja, främst med tanke på alla våra krångliga regler kring alkoholutskänkning.

Ponera att man beställer en Big Mac med starköl på McDrive. Bara hanteringen mellan det jag beställt ölen till burgaren tills jag får den i näven omfattas säkerligen av en myriad olika lagar...

Alkohol som är en naturlig del av den sociala umgängesformen i länder som t.ex. Spanien och Frankrike har blivit en "stor grej" här i Sverige med ofantligt mycket onödigt byråkratiskt krångel inblandat.

Det är bara i USA och Norge man har samma hybris vad gäller alkohol om man nu inte räknar in fanatiska muslimländer som Saudiarabien och Iran.

Jag har alltid närt en dröm om att flytta ner till Kanarieöarna då jag pensioneras. 23 år och 10 månader kvar bara, sen kan jag dricka en bira till min hamburgare där nere i solen bäst fan jag vill
Citera
2005-11-09, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Ja, främst med tanke på alla våra krångliga regler kring alkoholutskänkning.

Ponera att man beställer en Big Mac med starköl på McDrive. Bara hanteringen mellan det jag beställt ölen till burgaren tills jag får den i näven omfattas säkerligen av en myriad olika lagar...

Ska jag testa naasta gaang jag aaker paa "drive thru" (Grekland).

Haer aer det inte alls ovanligt att man ser folk som koer bil medans dom
svalkar strupen med en Amstel.
Citera
2005-11-09, 15:49
Medlem
BenLadens avatar
Vafan ska man gå på McD för att få sig en bira för? Finns väl bättre ställen om man vill dricka och äta gott.

Nåja. Jag minns när jag var i Moskva '96 då hade de skyltar att man inte fick dricka där. Såg ut som på SL-bussarnas stiliserade glass med ett kryss över. Fast där var det ett vinglas.
Citera
2005-11-09, 15:50
Medlem
BenLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GungHo
Ska jag testa naasta gaang jag aaker paa "drive thru" (Grekland).

Haer aer det inte alls ovanligt att man ser folk som koer bil medans dom
svalkar strupen med en Amstel.

Jag tankade bilen i Schweiz på en mack, och då hade dom en "drive" då man fick ett sexpack bira för varje tankning. Tänk er detta i Sverige...
Citera
2005-11-09, 16:34
Medlem
Bangkok Swedes avatar
Vet inte riktigt hur man ska klassa Thailand;inte muslimskt och inte reglerat som Sverige...,men bira pa McD? Nej nej.
Kan inte kopa alkohol dygnet runt langre heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in