2006-05-22, 13:47
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo
Det är alltså demokratiskt acceptabelt så länge det är "rätt"? jag tycker oxå det är vansinnigt att välja terrorister. Men vi har valt fel väg att hantera problemet. Återigen visar jag mig vara den ickerabiata här och du är som vanligt elitistisk och kräver att alla ickejudar ska tänka och rösta som du vill. Annars får de lida dina konsekvenser.

Så du är bered att försvar ett så vansinnigt beslut, med hänvisningen till att beslutet fattades demokratiskt. Det är ju befängt att tro att allt som väls med majoritets beslut, leder till något gott...Jag var inne på det tidigare. Andra delen av ditt påstående, bör du exemplifiera om du vill ha svar.

Du tar alltså avstånd från dessa ultraortodoxa judar?

Jag har knappast känt några. Vi lever io så olika världar...men du ställde en generell fråga du får ett generellt svar igen: Jag tar avstånd från de bland dem, som har den medeltida sättet att förhålla sig till religion, familjen staten och omvärlden. Avstånd tar jag även från din framförhållning..så som den reflekteras genom dina frågor!!

Citat:
Du kan ju fortfarande inte läsa! Hitler blev vald demokratiskt etc. Allt du skriver är ju motargument mot sådant jag över huvud taget inte berört. För din egen skull: ta hjälp att läsa och förstå inläggen. Detta går bara inte.

Nej...då får du förklara följande påstående...:
Citat:
Isåfall var ju judeutrotningen rätt under andra vk. Alla godkände detta med att tyst låta detta fortgå...
Kunde denna utrotning ske utan Hitlers tillstånd ? Bortom hans medvetande? Kunde den bli till utan att denne man, genom sin position...(valdes till denna position)? Valdes han inte demkratiskt ?
Citera
2006-05-22, 15:04
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Så du är bered att försvar ett så vansinnigt beslut, med hänvisningen till att beslutet fattades demokratiskt. Det är ju befängt att tro att allt som väls med majoritets beslut, leder till något gott...Jag var inne på det tidigare. Andra delen av ditt påstående, bör du exemplifiera om du vill ha svar.

Du tar alltså avstånd från dessa ultraortodoxa judar?

Jag har knappast känt några. Vi lever io så olika världar...men du ställde en generell fråga du får ett generellt svar igen: Jag tar avstånd från de bland dem, som har den medeltida sättet att förhålla sig till religion, familjen staten och omvärlden. Avstånd tar jag även från din framförhållning..så som den reflekteras genom dina frågor!!

Nej...då får du förklara följande påstående...: Kunde denna utrotning ske utan Hitlers tillstånd ? Bortom hans medvetande? Kunde den bli till utan att denne man, genom sin position...(valdes till denna position)? Valdes han inte demkratiskt ?

Det kallas demokrati men du och dina gelikar begriper inte sånt. Du hör till dem som tar till våld om majoriteten inte gör som du vill. Försvara? jag måste på fredliga lagliga vägar förhandla med motparten, men såna som du har ju låst Israel-konflikten så jag förstår att demokrati är ett tomt begrepp för dig.

Har jag påstått i liknelsen andra vk att Hitler inte utförde förintelsen? jag gjorde liknelsen eftersom du rättfärdigade svälten av Palestinier genom att tala om att minsann USA/EU gjorde som Israel. Jag skrev då att "Isåfall var ju judeutrotningen rätt under andra vk. Alla godkände detta med att tyst låta detta fortgå". Varför börjar du då yra om Hitlers tillstånd? det är ju helt irrelevant i förhållande till min liknelse. Och därav omöjliggör du en konstruktiv debatt. Jag får sitta och utbilda dig i basal ordförståelse och konklusionslära.

Jag kan inte tro att du är så totalt tom. Driver du med mig? eller har du något faktiskt förståndshandikapp som gör att jag borde vara förstående till din oförmåga?
Citera
2006-05-22, 17:33
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Det kallas demokrati men du och dina gelikar begriper inte sånt. Du hör till dem som tar till våld om majoriteten inte gör som du vill. Försvara? jag måste på fredliga lagliga vägar förhandla med motparten, men såna som du har ju låst Israel-konflikten så jag förstår att demokrati är ett tomt begrepp för dig.

Du gömmer dig så skickligt bakom begreppet demokrati och på så viss tömmer den från sitt sköra innehåll. En uppenbar förevändning. Demokrati kan inte skydda handlingar som strävar efter elimiering av andra stater, eller folkgrupper. Att förkasta det palestinska valet - demokratiskt det än må har varit... - av världens näst intill mest ratade och kartlagda terroprgrupperna, som har i sitt agenda utplåning av en annan, redan erkänd nation, behöver inte tydas om en själv att man är antidemokrat utan snarare tvärtom, om en sund realism. Det anser även Palestiniernas egen demokratiskt valde president M Abbas. Har du inte fattat det ännu... Du kan inte ha gått misste om att sedan 1:a Maj, 2006 har åtminstone 8 demokratiska palestinier dödats av andra demokratiska palestinier, i Gaza pga at deras demokratiska val, nej!?

Citat:
Har jag påstått i liknelsen andra vk att Hitler inte utförde förintelsen? jag gjorde liknelsen eftersom du rättfärdigade svälten av Palestinier genom att tala om att minsann USA/EU gjorde som Israel. Jag skrev då att "Isåfall var ju judeutrotningen rätt under andra vk. Alla godkände detta med att tyst låta detta fortgå". Varför börjar du då yra om Hitlers tillstånd? det är ju helt irrelevant i förhållande till min liknelse. Och därav omöjliggör du en konstruktiv debatt. Jag får sitta och utbilda dig i basal ordförståelse och konklusionslära.

Även du har gått på denna propagandan...? FÖ vore det bra om du citerade mig där jag skriver att det är bra att palestinierna svälter. Jag accepterar inte dina definitioner huruvida det är Israels FN..läs noggrant det ovanskrivna. Jag hänvisar till organisationer som ställer sig i sakfrågan om Hamas, vid sidan av Israel.

Åter igen det var det du som drog din lilla irrelevanta ickeliknelsen till behandlingen av judarna. Ingenstan skrev jag om Hitlers tillstånd utan jag besvarade dina försök att jämföra behandlingen av palestinierna (effekterna och situation) due to theirs...så kakllade demokratiska val...dvs ditt påstående om judarnas behandling av omvärlden under WWII !

I din mening " Isåfall var ju judeutrotningen rätt under andra vk. Alla godkände detta med att tyst låta detta fortgå..." Kommer det fram ordet judeutrotningen, som betyder elimineringsförsök av det judiska folket i Europa! Vad syftade du på om inte detta...Och finns det någon annan som bör skulden, för denna akt av judeutrotningen, om inte Hitler är det...? Alltså..mitt svar klargjorde att det var bla det demokratiska valet i Germania, som föranledde detta.

Skulle din icke relevanta, liknelse..vara möjligt utan att den demokratiske valde Hitler belv regeringschef...demokratiskt ...!!-> och om dess effekter, behöver vi inte ens diskutera vidare!

Det verkar som om du själv behöver inte bara läshjälp utan även draghjälp att nå fram till de rätta slutsatserna!!

Citat:
Jag kan inte tro att du är så totalt tom. Driver du med mig? eller har du något faktiskt förståndshandikapp som gör att jag borde vara förstående till din oförmåga?

..Ja, du kan fortsätta med personangreppen...om du upplever att det hjälper dig att föra vidare sakfrågan!

Du har hamnat hur som helt..väldigt långt ifrån dina - rabiata - påstående i # 1148.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=4231733&postcount=1148

Citat:
..får en ickejude bli Israelisk medborgare? får en ultraortodox jude vidröra en kvinna? allt det vi förfasas över med extrema muslimer finns inom extrem judisk tro.
Citera
2006-05-22, 20:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag är inte förvånad över ytterligare ett svar utan minsta substans eller vilja att diskutera det "politiska påtryckningsfenomenet anti-semitism" som är ett av många sätt legitimera terror- och förtryckarstaten Israel. Uttrycker man sig med samma oprecision och pinsamma omedvetenhet som tonårstönten Malm eller mongomuppen Leijonborg så lär man på detta fria forum inte kunna undgå att bli utsatt för diverse ironiska smädelser om sin bedrägliga natur!

Om man inte kan få in i sin hjärna att det flitigt använda ordet 'antisemitism' är ett politiskt-emotionellt påtryckningsmedel för Israels mörkare krafter (läs=den fanatiskt megalomana zionismen) så undrar jag på mitt vanliga stillsamma och försynta sätt :smart: vem som egentligen har självständiga tankar i huvudet!!?!!

Tack förresten för komplimangen, det är en ynnest att bli jämförd med en naturbegåvning!

"The West won the world not by the superiority of its ideas or values or religion but rather by its superiority in applying organized violence. Westerners often forget this fact, non-Westerners never do."
- Samuel P. Huntington
Bedräglig natur? Du vet precis lika väl som jag att araber medvetet tar ordet antisemitism bokstavligt och arbetar för en betydelseförskjutning. Visst, det finns folk som anser att araber är en samling rullsvansapor. Visst, Israels politik är långt från fläckfri. Men att säga att araberna är de som utsätts för den egentliga antisemitismen är mer än lovligt oärligt, Vilse-i-snöstormen. För:
  • De som har förtryckt och dödat mest muslimer är muslimerna själva.
  • Det är inte Israels fel att t.ex. Khadaffi är en diktator.
Naturligtvis är dessa små obekväma faktoider som vatten på en gås för dig. Allt du behöver göra för att inte se när ditt korthus faller ihop är att tala om någonting annat.

/Herr Lindholm
Citera
2006-05-22, 21:02
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Till dina generella illaformulerade påstående, fick du ett bra konkret svar som pulvriserar ditt postulat. Det finns mao inte bara icke judiska medborgare inuti Israel utan ett par antisionistiska arabiskapartier...där muslimerna är i majoritet och enligt lagen har ( 1,3 miljoner araber), representanter i Knesset!...Boende utanför muren kan söka sin fullvärdiga medborgarskap, i Palestina..
Men vad har dessa icke-judar att säga till om i verklighetens Knesset Givati? Det är skillnad på 'Guds lag' och 'människans förordningar' vet du väl!

Nej, i verkligheten är det uppenbarligen så att de som på ett eller annat sätt vill ändra den rådande principen om "en judisk stat" med hjälp av demokratiska medel inte tillåts delta i de val som hålls i Knesset. Den hedervärde pensionisten Israel Shahak beskriver hur det ligger till:

http://www.radioislam.org/historia/shahak/his-rel/01.htm
Citat:
"---Utan en diskussion om de förhärskande judiska attityderna till ickejudar kan man inte förstå ens begreppet Israel som 'en judisk stat', såsom Israel formellt definierar sig. Den utbredda missuppfattningen att Israel, också frånsett dess styre på de ockuperade områdena, är en verklig demokrati, härrör från vägran att utreda vad begreppet 'en judisk stat' betyder för ickejudar. Enligt mitt sätt att se utgör Israel såsom en judisk stat en fara inte bara för sig självt och sina invånare utan också för alla judar och alla andra folk och stater i Mellanöstern och därutöver. Jag anser också att andra stater i Mellanöstern, vilka definierar sig som 'arabiska' eller 'muslimska', liksom Israel definierar sig som 'judiskt', likaledes utgör en fara. Skillnaden är emellertid att denna fara diskuteras allmänt, medan den fara, som ligger i staten Israels judiskhet, inte gör det.

Principen om Israel såsom 'en judisk stat' har varit ytterst viktig för israeliska politiker alltsedan staten grundades, och den har inskärpts i den judiska befolkningen på alla tänkbara sätt. När i början av 1980-talet en liten minoritet av israeliska judar framträdde som motståndare till detta begrepp, antogs år 1985 en Författningslag (det vill säga en lag som upphäver andra lagar och som själv inte kan upphävas annat än med ett särskilt förfarande) av en överväldigande majoritet i knesset. Enligt denna lag kan inget parti, som i sitt program öppet motsätter sig principen om 'en judisk stat' eller söker få denna princip ändrad med demokratiska medel, tillåtas delta i valen till knesset. Jag själv motsätter mig kraftigt denna författningsprincip. Den rättsliga följden för mig är att jag, i den stat jag är medborgare i, inte kan ansluta mig till något parti som vägleds av de principer jag hyllar och som får delta i valen till knesset. Redan detta exempel visar att staten Israel inte är någon demokrati, eftersom den tillämpar en judisk ideologi, som riktas mot alla ickejudar och mot de judar som motsätter sig denna ideologi. Men den fara, som denna härskande ideologi utgör, är inte begränsad till inrikesfrågorna. Den påverkar också Israels utrikespolitik. Denna fara blir allt större så länge som två skeenden växer sig allt starkare: Israels tilltagande judiskhet och Israels ökande makt, i synnerhet kärnvapenmakt. En annan illavarslande faktor är att det israeliska inflytandet ökar också i Förenta staternas politiskt ledande kretsar. Därför är det numera även ur politisk synvinkel livsviktigt att sprida korrekt information om judendomen och i synnerhet om Israels behandling av ickejudar.

Låt mig börja med den officiella israeliska definitionen av termen 'judisk' för att belysa den avgörande skillnaden mellan Israel såsom 'en judisk stat' och majoriteten av andra stater. Enligt denna officiella definition 'tillhör' Israel de människor och endast de människor som de israeliska myndigheterna definierar såsom 'judar', oavsett var dessa bor. Däremot 'tillhör' Israel officiellt inte sina ickejudiska medborgare, vilkas ställning också officiellt anses underlägsen. Detta betyder i praktiken att om medlemmarna av en peruansk stam övergår till judendomen och alltså blir betraktade som judar, har de omedelbart rätt att bli israeliska medborgare och nyttja de omkring 70 procent av marken på Västbanken (och de 92 procent av det egentliga Israel) som officiellt avsatts för judar. Alla ickejudar (inte endast palestinierna) förbjuds att nyttja dessa markområden. (Förbudet gäller även israeliska araber som tjänstgjort i israeliska armén och nått höga grader.) Fallet med peruanska konvertiter till judendomen inträffade faktiskt för några år sedan. De nyblivna judarna fick bosätta sig på Västbanken, nära Nablus, på mark från vilken ickejudar är officiellt utestängda. Alla israeliska regeringar har tagit oerhörda politiska risker, risken för krig inräknad, för att dylika bosättningar, bestående enbart av människor som definieras såsom 'judar' (och inte 'israeler', såsom de flesta nyhetsmedier lögnaktigt påstår), skulle lyda under 'judisk' makt och ingen annan.---"
Citat:
Man kan ställa dessutom en fråga. Vad är så attraktivt för dessa araber, i ett fientligt inställt land dem aldrig får vara fullvärdiga medborgare i, med rösträtt eller andra rättigheterna eller jämlikhet inför lagen...? Vad är så lockande att bo bland judarna, i Israel. Varför bo i en arabisk by i Israel i stället för den arabiska Ramallah...?
Du ställer en inverterad fråga. Vad är det som gör det så lockande för judar att bo bland araber i Palestina? Tydligen är det den ensidiga religiösa manualen och 'gåvan' att vara 'Herrens egendomsfolk' som inympats i det judiska folket från en grupp fanatiska zionister (vars majoritet inte ens härstammar från området), som spökar. Varför envist ha sin bosättning i ett ockuperat land i stället för Birobidjan som de fick av judeobolsjevismens arvtagare Iosef Dzjugasjvili redan på trettiotalet? Problemen i mellanöstern hade reducerats i ett nafs!
Citat:
Den frågan du borde ställa.... till dig själv, är: Var det verkligen genomtänkt, eller - långsiktigt - klokt att välja en organsiation som i sin politiska agendan är Jihad det högsta dygd, och utplåningskrig mot Israel är dess mål!? Palestinierna gjore - demokratiskt eller inte - många felsteg. De är snarare världsmästarna på det...! Vad gäller dina jämförelser...Du lyckas alltid komma med irrelevanta ickeliknesler...
Israel borde naturligtvis genast sätta sig vid förhandlingsbordet med de, enligt demokratiska principer, folkvalda i Hamas. Allt annat är en förnedrande och överlägsen behandling av det palestinska folkets vilja!

Israel borde - eftersom man själva indoktrinerar omvärlden med sin påstådda demokrati - erkänna Hamas som en legitim och folkvald företrädare för det palestinska folket och även erkänna palestiniers rätt till en egen stat, dvs samma sak som man kräver av Hamas, något jag inte kan påminna mig Israel har gjort. Rätta mig om jag har fel.

Du editerade ditt inlägg 10 minuter efter att du postat det. Kunde du inte ha korrekturläst då och rättat dina miserabla felstavningar som understundom blir helt obegripliga???
Citera
2006-05-22, 23:31
Medlem
Herr Lindholms avatar
Vad gäller folkvaldhet och Hamas, enighet...
Citera
2006-05-23, 00:11
Medlem
Bonzos avatar
Citat:

..Ja, du kan fortsätta med personangreppen...om du upplever att det hjälper dig att föra vidare sakfrågan!

Du har hamnat hur som helt..väldigt långt ifrån dina - rabiata - påstående i # 1148.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=4231733&postcount=1148

Det går inte att disk med dig. Dina inlägg är obegripliga. Personangrepp? jag konstaterar bara fakta. Ingen här kan begripa vad du argumenterar mot eller för. Sorry.

Föra vidare sakfrågan? ja det är ju omöjligt då du vägrar förstå.
Citera
2006-05-23, 10:57
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Men vad har dessa icke-judar att säga till om i verklighetens Knesset Givati? Det är skillnad på 'Guds lag' och 'människans förordningar' vet du väl!

Verklighetens Knesset sitter inte bara arabiska utan även israeliska, antisionister som:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hadash

http://sv.wikipedia.org/wiki/RAAM

http://sv.wikipedia.org/wiki/Balad

Demokratins grundregel nr 1. alla över 18 får rösta och göra sitt val. Trodde det var det som din meningsfrände Gonzo..., var inne på när han talade om det demokratiska valet av Hamas? I Israel har alla möjligheter att påverka vilka ska styra landet, utan att behöva skjuta på varndra....

Du läste väl : http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=546500&previousRenderType=2

Citat:
Du ställer en inverterad fråga. Vad är det som gör det så lockande för judar att bo bland araber i Palestina? Tydligen är det den ensidiga religiösa manualen och 'gåvan' att vara 'Herrens egendomsfolk' som inympats i det judiska folket från en grupp fanatiska zionister (vars majoritet inte ens härstammar från området), som spökar.

Den fråga får du ställa till dem som försvarar bosättningarna. Jag är emot fortsatt israelisk närvaru där....Demonstrerat mot israeliska bosättningar på VB/ Gaza, och tänker inte försvara deras ideologi. Det är klart att Israel bör/borde inte innehålla VB/Gaza. MEN ...Precis som jag var inne på det tidigare så är tiden för den totala tillbakadragandet från VB, över. Hoppas att det går att överlämna 95% av VB!....Det är dessutom Bonzo som skulle svara på min fråga...om hur det kommer sig att palestinierna är bereda att förnedra sig så totalt genom att vilja tillhöra - bli medborgare - i det land dem hatar mest av allt..

Citat:
Israel borde naturligtvis genast sätta sig vid förhandlingsbordet med de, enligt demokratiska principer, folkvalda i Hamas. Allt annat är en förnedrande och överlägsen behandling av det palestinska folkets vilja!

Bullshit...Hamas borde omedelbart deklarera att de godkänner Israels rätt att existera bredvid deras tilltänkta Palestina samt respektera dem ingångna avtal Israel slöt med de tidigare regeringsrepresentanter...som bas för forsatt förhandling!

Citat:
Israel borde - eftersom man själva indoktrinerar omvärlden med sin påstådda demokrati - erkänna Hamas som en legitim och folkvald företrädare för det palestinska folket och även erkänna palestiniers rätt till en egen stat, dvs samma sak som man kräver av Hamas, något jag inte kan påminna mig Israel har gjort. Rätta mig om jag har fel.

Gärna... fel nr 1. Israel, erkänner Hamas seger..Israel påstår INTE att Hamas är INTE legitim - folkvald - föräträdare, för det palestinska folket. Detta är ju esensen av problemet. I folkvalet ligger tragiken! Det Palestinska folkets 'legitima val' av Hamas...bevisar att folkets [ mahut ha kavanah ] ...djuåpaste önskan och mening var/är att eliminera staten Israel. Dem har åtminstone givit sin röst åt denna legitima folkvalde föräträdare och rustade denne med fullmakt att implementera sitt politiska program -till fullo!!

2. Israel menar att denna legitima - enligt dem demokratiska spelreglerna - för det palestinska folket, inte är förhandlingsduglig INTE bara pga av ovanstående folkliga anda....utan för att den varken erkänner Israels rätt att existera, heller respekterar ingångna avtal.

Det 3:e felet du gör är att du ogenomtänkt generaliserar vilt, och likställer Hamas med det palestinierna/Det palestinska folkt. Och Hamas rättigheter med folkets rättigheter. Precis på samma sätt, nedlåtande dock.. generaliserar du över judar och likställer israeler med dess regering.

Palestiniernas legitima, demokratiska föräträdare fortfarande är en organisation, en terroristisk sådan, som förkastar ett grundläggande demokratiskt internationellt folkrättsligt beslut: Israels rätt att existera och som sådan kan den knappast erkännas som en demokratisk politisk parti, eller förväntas att bli emottagen i enlighet med demokratins traditioner! Den israeliska regeringen har godkänt rätten till en palestinsk stat redan 1948! Tanken har åter förankrats senast inom Oslo avtalet 93...
Citera
2006-05-23, 11:01
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Det går inte att disk med dig. Dina inlägg är obegripliga. Personangrepp? jag konstaterar bara fakta. Ingen här kan begripa vad du argumenterar mot eller för. Sorry.

Föra vidare sakfrågan? ja det är ju omöjligt då du vägrar förstå.

Vi gör detta kort denna gång. Du tar mao tillbaka dina korkade påstående eller hur...?!
Citera
2006-05-23, 11:08
Medlem
Bonzos avatar
Kort!

Citat:
Vi gör detta kort denna gång. Du tar mao tillbaka dina korkade påstående eller hur...?!

NEJ, och så är det med det. Du är nog rabiat och ignorant just för att du har minoritetskomplex, och känner andras förakt och totala ointresse gentemot dig och ditt folk. Bland ungdomar idag visar undersökningar att empatin och intresset svalnat markant för judar. Förintelsen till trots.

Så, jag förstår att du mår dåligt. Kan inte vara lätt att ses som skurken i världen trots att 5-6milj. utrotats i modern tid. Leva i ett land tillkommit för att inget land ville ha alla judiska flyktingar. Och sen vill inte de som bor där inte heller veta av er sorgligt men sant. Var passar ni in?
Citera
2006-05-23, 21:15
Medlem
Givatis avatar
Citat:
NEJ, och så är det med det. Du är nog rabiat och ignorant just för att du har minoritetskomplex, och känner andras förakt och totala ointresse gentemot dig och ditt folk. Bland ungdomar idag visar undersökningar att empatin och intresset svalnat markant för judar. Förintelsen till trots.

Att jag inte fattat det innan.. Tänk att till syvende och sist bekräftar du mina antagande. Du vet att det råder åldersgräns här va...

Citat:
Så, jag förstår att du mår dåligt. Kan inte vara lätt att ses som skurken i världen trots att 5-6milj. utrotats i modern tid. Leva i ett land tillkommit för att inget land ville ha alla judiska flyktingar. Och sen vill inte de som bor där inte heller veta av er sorgligt men sant. Var passar ni in?

Im pissing on you from a conciderable hight!..
Citera
2006-05-23, 22:27
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Att jag inte fattat det innan.. Tänk att till syvende och sist bekräftar du mina antagande. Du vet att det råder åldersgräns här va...

Im pissing on you from a conciderable hight!..

Jag är född 70! det du
men som sagt, längre kommer vi inte. Och du, ta om lektionerna på SFI, det måste vara kriminellt med så dåliga svenskakunskaper. Som kritisk till invandringspolitiken måste jag säga att du inte skulle klara FPs svenskatest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in