Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Men vad har dessa icke-judar att säga till om i verklighetens Knesset Givati? Det är skillnad på 'Guds lag' och 'människans förordningar' vet du väl!
Verklighetens Knesset sitter inte bara arabiska utan även israeliska, antisionister som:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hadash
http://sv.wikipedia.org/wiki/RAAM
http://sv.wikipedia.org/wiki/Balad
Demokratins grundregel nr 1. alla över 18 får rösta och göra sitt val. Trodde det var det som din meningsfrände Gonzo...

, var inne på när han talade om det demokratiska valet av Hamas? I Israel har alla möjligheter att påverka vilka ska styra landet, utan att behöva skjuta på varndra....
Du läste väl :
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=546500&previousRenderType=2
Citat:
Du ställer en inverterad fråga. Vad är det som gör det så lockande för judar att bo bland araber i Palestina? Tydligen är det den ensidiga religiösa manualen och 'gåvan' att vara 'Herrens egendomsfolk' som inympats i det judiska folket från en grupp fanatiska zionister (vars majoritet inte ens härstammar från området), som spökar.
Den fråga får du ställa till dem som försvarar bosättningarna. Jag är emot fortsatt israelisk närvaru där....Demonstrerat mot israeliska bosättningar på VB/ Gaza, och tänker inte försvara deras ideologi. Det är klart att Israel bör/borde inte innehålla VB/Gaza.
MEN ...Precis som jag var inne på det tidigare så är tiden för den totala tillbakadragandet från VB, över.
Hoppas att det går att överlämna 95% av VB!....Det är dessutom Bonzo som skulle svara på min fråga...om hur det kommer sig att palestinierna är bereda att förnedra sig så totalt genom att vilja tillhöra - bli medborgare - i det land dem hatar mest av allt..
Citat:
Israel borde naturligtvis genast sätta sig vid förhandlingsbordet med de, enligt demokratiska principer, folkvalda i Hamas. Allt annat är en förnedrande och överlägsen behandling av det palestinska folkets vilja!
Bullshit...Hamas borde omedelbart deklarera att de godkänner Israels rätt att existera bredvid deras tilltänkta Palestina samt respektera dem ingångna avtal Israel slöt med de tidigare regeringsrepresentanter...som bas för forsatt förhandling!
Citat:
Israel borde - eftersom man själva indoktrinerar omvärlden med sin påstådda demokrati - erkänna Hamas som en legitim och folkvald företrädare för det palestinska folket och även erkänna palestiniers rätt till en egen stat, dvs samma sak som man kräver av Hamas, något jag inte kan påminna mig Israel har gjort. Rätta mig om jag har fel.
Gärna... fel nr 1. Israel, erkänner Hamas seger..Israel påstår INTE att Hamas är INTE legitim - folkvald - föräträdare, för det palestinska folket. Detta är ju esensen av problemet. I folkvalet ligger tragiken! Det Palestinska folkets 'legitima val' av Hamas...
bevisar att folkets [
mahut ha kavanah ] ...
djuåpaste önskan och mening var/är att eliminera staten Israel. Dem har åtminstone givit sin röst åt denna legitima folkvalde föräträdare och rustade denne med fullmakt att implementera sitt politiska program -till fullo!!
2. Israel menar att denna legitima - enligt dem demokratiska spelreglerna - för det palestinska folket, inte är förhandlingsduglig INTE bara pga av ovanstående
folkliga anda....utan för att den varken erkänner Israels rätt att existera, heller respekterar ingångna avtal.
Det 3:e felet du gör är att du ogenomtänkt generaliserar vilt, och likställer
Hamas med det palestinierna/Det palestinska folkt. Och Hamas rättigheter med folkets rättigheter. Precis på samma sätt, nedlåtande dock.. generaliserar du över judar och likställer israeler med dess regering.
Palestiniernas legitima, demokratiska föräträdare fortfarande är en organisation, en terroristisk sådan, som förkastar ett grundläggande demokratiskt internationellt folkrättsligt beslut:
Israels rätt att existera och som sådan kan den knappast erkännas som en demokratisk politisk parti, eller förväntas att bli emottagen i enlighet med demokratins traditioner! Den israeliska regeringen har godkänt rätten till en palestinsk stat redan 1948! Tanken har åter förankrats senast inom Oslo avtalet 93...