2006-05-02, 22:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Yom Huledet sameach...

Mazel Tov..Israel...och Grattis på din 58:e födelsedag

mvh/ Givati

Är det en alltför djärv gissning att du har en etnisk-sekteristisk personlig investering i den här Walt Disney-"staten" Israel?

Nej, "Israel "har varit ett varande sår som tyvärr skadar den eurasiatiska världen sedan de militanta judarna fördrev uppskattningsvis 750.000 palestinier för att uppfylla "Jahves löfte"...
Citera
2006-05-02, 23:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, "Israel "har varit ett varande sår som tyvärr skadar den eurasiatiska världen sedan de militanta judarna fördrev uppskattningsvis 750.000 palestinier för att uppfylla "Jahves löfte"...
Tala för dig själv! Jag är inte skadad av Israel. Och vad menar du med den eurasiatiska världen? Skulle vi som bor på den superkontinenten ha något gemensamt?

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-05-03, 07:02
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Tala för dig själv! Jag är inte skadad av Israel. Och vad menar du med den eurasiatiska världen? Skulle vi som bor på den superkontinenten ha något gemensamt?

MVH
/Herr Lindholm

Tja, det ar val inte sarskilt djarvt att gissa att en andligt atomiserad och cocacoloniserad (ny)liberal "individ" som du har nagot gemensamt med nagon med nagon form av rotter. Fortsatt att konsumera i ditt neonupplysta vakuum bara.

Du verkar ju liksom den misstankt omskurne Givati ha starka kopplingar till Israel, som lankar till den judeosupremacistiska skittidskriften Menora pa din trista dussinnyliberalneokonservativa blogg. Hur bar ni er forresten at for att sprida sa javla mycket dynga over natet? Klonas ni eller tranas ni fram a la rodgardister?
Varfor du investerar sa mycket kanslomassigt kapital i den rasistiska och forradiska lilla terrorstaten Israel ar en fraga som kanske inte behover stallas, men som du garna kan forsoka ge ett utforligt svar pa.
Citera
2006-05-03, 08:11
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givati
Bra att du kan tänka dig 67...trots att du egentligen inte vill ha Israel på kartan. Ett framsteg..!

Nja ...det är inte så enkelt som man tror...Vi är på rätt väg verkar det. Gaza är redan judenfrei... (dåligt skämt men det bjuder jag på...)..Kadima kommer förmodligen att driva fram/tillämpa denna politik, med hjälp av Avoda! Apropå retreat...Diskussionerna fanns redan 1967!
Under det barabiska toppmötet i Kartum sommaren 1967.... togs ett antal ödesdigra beslut. Dem beslut som kom fram, motsatte all form av, erkännande, förhandlingar eller fredssträvanden....mellan Israel och någon av arabstaterna och palestinierna. ..tyvärr! Parallellt var kritikerna.. inuti Israel mot att stanna i området - [istället för Jordanierna /Egyptierna, som ägde då dessa områden ] - ganska tydliga.

* En intressant punkt: Bland dem mest arga Israel-kritiker...fanns Israels evige vänster politiker Uri Avineri.mm och den religiöse filosofen, Rabbin/ Yeshajahu Lejbovitz...som förutspådde intifadan inom 20-25 år...Liktförbaskad kom den första exakt 20 år sednare 1987. Enligt då tidens analys, troddes det dock att ensidigt lämnande av dessa territorier, skulle kunna öppna vägen till ännu flera terror-krig!

Ja, med facit i hand...håller jag med dig..och många andra israeler. Men det som är gjort kan omöjlgen ogöras..(kan man säga så...?)

Sant ..

http://www.flashback.org/showthread.php?t=323973

En länk där jag försöker vidareutveckla och förstå tankegångarna jag nuddat vid här.
Citera
2006-05-03, 08:50
Medlem
Givatis avatar
Citat:
Är det en alltför djärv gissning att du har en etnisk-sekteristisk personlig investering i den här Walt Disney-"staten" Israel?
...och jag är dessutom stolt över denna WDSI...Du är välkommen att fira. Al ha esh...dvs mangalfest...grill, labane, kebab Shishelik-shuwarma..med humus za'atar, hubez arabi,..pita yani! Alla är välkomna, även en obotlig hatare som du!

Citat:

Palestinierna för ditt vetande, var även dem judarna som bodde i området...ja. Alla innevånare kallades palestinier...även dem judarna som blev attackerades...redan 1834!

Citat:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,227244,00.html
”Ovanligt blodigt överfall”
Våldsamheter tillhör vardagen, men fredagskvällens överfall var ovanligt blodigt.
- Såvitt vi känner till är det här den klart blodigaste attacken mot israeler i Hebron, sade Knutsen.
Han räknade då inte med händelser före staten Israels bildande. 1929, under det brittiska mandatet, lämnade judarna Hebron efter en massaker som krävde 67 liv.

Ja..dessa fördrevs pga att deras religiösa politiska ledare....,el Husseini, Khaukgj.. Shisakli..mm startade ett religiöst-politiskt -dvs arabiskt-islamistiskt krig. Folket och ledarna brött mot FN:s beslut om tvåstaslösningen... (som gav dem en egen stat) och i hopp om att kasta judarna till havet, dvs komplettera germanernas dröm om jdenfreivelt...engagerade 5 länders armér ...och brött mot internationellag. Ja...med sådant uppsåt, är det inte konstigt alls att dessa blev tvungna att fly sedan. En naturlig konsekvens av kriget dem själva startade!!

Men till logiken av din argumenteringsteknik:...Om du nu anklagar oss judar/israelerna för snyft-historier från 45, varför använda då snyfthistorier från 3 år senare...?
Citera
2006-05-03, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Men bemöt och påtala vad som är fel då!

Du är en östeuropeisk inkränktande invandrare som inte har ett dugg biblisk anknytning till det heliga landet (otherwise prove it). Därför försöker du inte ens motbevisa mig. Har jag fel, vänligen motbevisa mig.

Bara ett litet memoradum som påminner om vilken inställning ni 'bröder' har till varandra:

http://www.nkusa.org/

Hur mycket fakta behöver du egentligen för att hålla käften(?):

http://www.jewwatch.com/images/gif-palestinian-loss-of-lan.jpg

http://www.albalagh.net/current_affairs/zionism_racism.shtml

http://www.eaec.org/svenska/wmd_zionism_och_judaism.htm

Du, tok-personifierade-sheketz-yngling; är zionismen lösningen på mellanösterns problem?

Det här förnekar du naturligtvis också:

http://www.ihr.org/jhr/v13/v13n4p29_Weber.html

Har har du föressten sanningen om Auschwitz:

http://judicial-inc.biz/Auschwitz.htm
Citera
2006-05-03, 12:47
Bannlyst
Citat:
Nej, det är för att de delar Bajs "Claes Elfsberg" Elvis fäbless för glasbord...

MVH
/Herr Lindholm
Kan för övrigt upplysa dig om att Bajs-Elvis inte är ens är hälften så stor skithög som Olmert, Sharon och resten av det där jäkla sionist-packet!
Citera
2006-05-03, 12:48
Bannlyst
Citat:
Jjjaaaaa. Oooooccchh? Stör det dig väldigt mycket att Israels flagga har två blåa tambos och en blå shuriken mot vit bakgrund?

MVH
/Herr Lindholm
Mmm...ännu en indikation på Pissraels berömda våldskultur. Det ligger i deras märg att vara våld och vapenkåta.
Citera
2006-05-03, 12:50
Bannlyst
Citat:

MYCKET bra och analytiskt korrekt inlägg! Håller med till fullo!
Citera
2006-05-03, 12:52
Bannlyst
Citat:

MVH
/Herr Lindholm
Kolla på världskartan så kanske det klarnar. Beträffande din ev. "skada" så är du ett rent klockrent fall av sionistik hjärntvätt och indoktrination, om du inte själv är judisk sionist, dvs.
Citera
2006-05-03, 17:56
Medlem
Givatis avatar
Citat:

Nej, "Israel "har varit ett varande sår som tyvärr skadar den eurasiatiska världen sedan de militanta judarna fördrev uppskattningsvis 750.000 palestinier för att uppfylla "Jahves löfte"...!

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzo9
MYCKET bra och analytiskt korrekt inlägg! Håller med till fullo!

Du är också bjuden till festen... vi har inte glömt dig!

http://www.flashback.org/showpost.php?p=4119510&postcount=1040
Citera
2006-05-03, 21:45
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Tja, det ar val inte sarskilt djarvt att gissa att en andligt atomiserad och cocacoloniserad (ny)liberal "individ" som du har nagot gemensamt med nagon med nagon form av rotter. Fortsatt att konsumera i ditt neonupplysta vakuum bara.
Lustigt att de som talar mest om Rötter och Ursprung nästan alltid verkar vara komplett okunniga i historia och geografi. Den eurasiska kontinenten är en värld i sig.

Citat:
Du verkar ju liksom den misstankt omskurne Givati ha starka kopplingar till Israel, som lankar till den judeosupremacistiska skittidskriften Menora pa din trista dussinnyliberalneokonservativa blogg.
Vet du vad? Jag bryr mig inte ett dugg om Givatis kuk.

Citat:
Hur bar ni er forresten at for att sprida sa javla mycket dynga over natet? Klonas ni eller tranas ni fram a la rodgardister?
Nej, vi byggs från scratch som cyborger.

Citat:
Varfor du investerar sa mycket kanslomassigt kapital i den rasistiska och forradiska lilla terrorstaten Israel ar en fraga som kanske inte behover stallas, men som du garna kan forsoka ge ett utforligt svar pa.
Om rasism och förräderi är ett problem och om du inte är en enögd hycklare så borde du, rent logiskt, anse att arabstaternas, Irans och Turkiets förbrytelser är ännu större problem.

Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Mmm...ännu en indikation på Pissraels berömda våldskultur. Det ligger i deras märg att vara våld och vapenkåta.
Gick du på den finten? Trodde du verkligen att jag var allvarlig när jag påstod att Israels flagga föreställer en kaststjärna och två batonger (typ)?

Flashback -upphör aldrig att förvåna!

MVH
/Herr Lindholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in